Desuden er det svært at spare 6.000 kr. pr. måned når man ikke bruger 6.000 kr. pr. måned
Forudsætningerne for mit regneeksempel er meget præcist beskrevet. Det er klart at hvis forudsætningerne er anderledes for dig, så bliver resultatet af regnestykket det også.
Hvis du kører meget lidt, aldrig parkerer i København osv, så er besprelsen naturligvis meget lille. Men der er rigtig mange mennesker, som hver dag pendler til København og for hvem mit regnestykke er meget aktuelt.
Jøsses en gang sludder! Fluenze er IKKE en ombygget benzinbil. Ja bagagerummet er lille, der kan være tre kufferter i bagagerummet (317Liter). De 160 km kan løses ved de tre minutteres batteriskift. Og hvis du synes at 1895 pr mdr for drift (el/batteriskift etc) er dyrt for 20.000 km pr år tja... Det er øv at der er kommet sådan en "min-er-bedre-end-din"-tone i dine indlæg i stedet for en åben og saglig argumentation om det spændende nye område der er på vej: - el-bil for alle..
Jeg har selv fået præsenteret Fluenze ude ved BetterPlace. Og deres præsentation blev beskrevet som om at der lige var rykket om på nogle dele for at den skulle kunne blive til en elbil.
De gjorde meget ud af selv at få den beskrevet, som en normal bil - bare på el.
Jeg var der ude i går - der var et spørgsmål der gik eksakt på om det bare var en ombygget benzin bil. Svaret var: Nej, det er en el bil. Den har aldrig skulle være en benzin bil. Den er tænkt som en el fra starten... Men ja, det er en vigtig ting i markedsføringen at den LIGNER en alm bil og ikke en af de små æsker som så mange forbinder med elbiler.
Jeg var der ude i går - der var et spørgsmål der gik eksakt på om det bare var en ombygget benzin bil. Svaret var: Nej, det er en el bil. Den har aldrig skulle være en benzin bil. Den er tænkt som en el fra starten... Men ja, det er en vigtig ting i markedsføringen at den LIGNER en alm bil og ikke en af de små æsker som så mange forbinder med elbiler.
Nu er "om det bare var en ombygget benzin bil" også et utrolig ledende svar. Man kan jo ikke sige ja til at noget bare er xxx. I hvert fald ikke, hvis man er sælger.
Nu er Fluence så åbenbart bare det der sælger bedst lige til hvert spørgsmål
De 4 tøser som jeg så præsentere bilen var uden tvivl ikke bil eksperter!
Når man ser bilen er det nu meget tydelig at den ikke er bygget fra grunden af som en elbil. F.eks er halvdelen af det originale baggagerum helt tydelig snuppet til batteriet.
På mit spørgsmål til Renault repræsentanten om hvorfor elmotoret fyldte så utroligt meget i deres bil, i forhold til f.eks. En Tesla, så svarede hun da også, at det var fordi delene var mange af de samme som i deres benzinbiler, for at spare på produktionsomkostningerne
Men det værste ved den bil er nu stadig at den kub sælges med et sølle 24 kwh batteri. Det gør den helt ubrugelig for både mig og mange andre
Ehh - at bruge samme dele i el-bilen som i benzin-udgaverne af renault er jo ikke det samme som at bilen er en ombygget benzin-een. Måske taler vi bare forbi hinanden?
Jeg sætter pris på at min mekaniker ligger inde med så mange dele som muligt fra benzin-udgaven når jeg triller ned med el-udgaven og gerne vil have en hurtig - og billig turnaround :)
Cool nok at du har brug for mere end det den har - verden er jo mangfoldig - men det er ærgerligt at tonen er blevet lidt a la at det er dit behov der sæter standarden for om en model er ok eller ikke...