Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spar over 6.000 ved skift til elbil

Side 7 ud af 10 (93 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glæder mig nu til at se og prøve S modelen. Det er mere min prisklasse.

Desuden er det svært at spare 6.000 kr. pr. måned når man ikke bruger 6.000 kr. pr. måned Big Smile.

Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 96
Fra  Studiekorrektur.dk Skrevet kl. 21:49

Remydk:

Jeg glæder mig nu til at se og prøve S modelen. Det er mere min prisklasse.

Desuden er det svært at spare 6.000 kr. pr. måned når man ikke bruger 6.000 kr. pr. måned Big Smile.

Ja nogle personer får nok svært ved at spare specielt meget, men procentmæssigt sparer de nok en del. Cool

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:52

Remydk:
Desuden er det svært at spare 6.000 kr. pr. måned når man ikke bruger 6.000 kr. pr. måned

Forudsætningerne for mit regneeksempel er meget præcist beskrevet. Det er klart at hvis forudsætningerne er anderledes for dig, så bliver resultatet af regnestykket det også.

Hvis du kører meget lidt, aldrig parkerer i København osv, så er besprelsen naturligvis meget lille. Men der er rigtig mange mennesker, som hver dag pendler til København og for hvem mit regnestykke er meget aktuelt.

Fra Køge
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 22:29

Mikkel,

Elbilbloggen er superfed og jeg elsker din Tesla Roadster.

Du har fat i noget af det rigtige, elbiler er fremtiden, som er højrelevant både af miljømæssige og økonomiske årsager.

Flere og flere producenter og interessenter får mere og mere spalteplads, senest Betterplace og Renault med deres kommende serie af elbiler.

En spændende udvikling og en fed blog, som jeg vil holde øje med.

http://www.facebook.com/lasse.borg1

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:58

Mikkel deMib Svendsen:
Men der er p.t. ikke ret mange - og endnu færrer der overhovedet er værd købe :)

Slettet efter at have læst tråden, der var den Renault omtalt :)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:18

IsaCrea:

Jøsses en gang sludder! Fluenze er IKKE en ombygget benzinbil. Ja bagagerummet er lille, der kan være tre kufferter i bagagerummet (317Liter). De 160 km kan løses ved de tre minutteres batteriskift. Og hvis du synes at 1895 pr mdr for drift (el/batteriskift etc) er dyrt for 20.000 km pr år tja... Det er øv at der er kommet sådan en "min-er-bedre-end-din"-tone i dine indlæg i stedet for en åben og saglig argumentation om det spændende nye område der er på vej: - el-bil for alle..

Jeg har selv fået præsenteret Fluenze ude ved BetterPlace. Og deres præsentation blev beskrevet som om at der lige var rykket om på nogle dele for at den skulle kunne blive til en elbil.

De gjorde meget ud af selv at få den beskrevet, som en normal bil - bare på el.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:27

Jeg var der ude i går - der var et spørgsmål der gik eksakt på om det bare var en ombygget benzin bil. Svaret var: Nej, det er en el bil. Den har aldrig skulle være en benzin bil. Den er tænkt som en el fra starten... Men ja, det er en vigtig ting i markedsføringen at den LIGNER en alm bil og ikke en af de små æsker som så mange forbinder med elbiler.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:25

IsaCrea:

Jeg var der ude i går - der var et spørgsmål der gik eksakt på om det bare var en ombygget benzin bil. Svaret var: Nej, det er en el bil. Den har aldrig skulle være en benzin bil. Den er tænkt som en el fra starten... Men ja, det er en vigtig ting i markedsføringen at den LIGNER en alm bil og ikke en af de små æsker som så mange forbinder med elbiler.

Nu er "om det bare var en ombygget benzin bil" også et utrolig ledende svar. Man kan jo ikke sige ja til at noget bare er xxx. I hvert fald ikke, hvis man er sælger.

Nu er Fluence så åbenbart bare det der sælger bedst lige til hvert spørgsmål Smile

De 4 tøser som jeg så præsentere bilen var uden tvivl ikke bil eksperter!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:29
Når man ser bilen er det nu meget tydelig at den ikke er bygget fra grunden af som en elbil. F.eks er halvdelen af det originale baggagerum helt tydelig snuppet til batteriet.

På mit spørgsmål til Renault repræsentanten om hvorfor elmotoret fyldte så utroligt meget i deres bil, i forhold til f.eks. En Tesla, så svarede hun da også, at det var fordi delene var mange af de samme som i deres benzinbiler, for at spare på produktionsomkostningerne

Men det værste ved den bil er nu stadig at den kub sælges med et sølle 24 kwh batteri. Det gør den helt ubrugelig for både mig og mange andre
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:50
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Ehh - at bruge samme dele i el-bilen som i benzin-udgaverne af renault er jo ikke det samme som at bilen er en ombygget benzin-een. Måske taler vi bare forbi hinanden?

Jeg sætter pris på at min mekaniker ligger inde med så mange dele som muligt fra benzin-udgaven når jeg triller ned med el-udgaven og gerne vil have en hurtig - og billig turnaround :)

Cool nok at du har brug for mere end det den har - verden er jo mangfoldig - men det er ærgerligt at tonen er blevet lidt a la at det er dit behov der sæter standarden for om en model er ok eller ikke...

Side 7 ud af 10 (93 indlæg)