Du har vist misforstået noget. Jeg ser gerne private aktører - også indenfor elbilsområdet. Det jeg absolut ikke vil have er, at det er en kommerciel aktør, der sætter sig på ladestander-infrastrukturen. Den skal, som beskrevet ovenfor, være et fælles eje på samme måde som med vejnettet, Internettet og andre infrastrukturer. Konkurrence er godt - men private monopoler er virkelig noget lort. Problemet lige nu er, at politikerne gerne vil være grønne, men de vil ike bruge penge på det. Så på kort sigt virker det naturligvis fristenmde på dem, at lade Better Place bekoste ladestander-infrastrukturen. Det er bare en meget kortsigtet, og katastrofal dårlig beslutning, som vil skade udbredelsen af elbiler rigtig meget. Ganske enkelt fordi en alt for stor del af den gevinst der ellers ville ligge i at skifte til elbil bliver ædt op. |
Det med de 6000 holder nok ikke helt, du sammenligner jo en bil der er under et år gammel, med ældre biler, uden at tage højde for det forventede antal levetids kilometer.
Endviderer er det ikke alle der bor, eller arbejder i Kbh, eller et sted hvor det koster at parkere.
Den pris på 60 øre fra mercedes dækker formegentlig alt slid og vedligehold.
Men den pris du oplyser for teslaen ekskludere alt andet end motoren og opdatering af firmware, du skriver oven i købet at motoren ikke går i stykker på en tesla??
Jeg tror nu godt den kan gå i stykker, og hvis man skulle være så uheldig, og man selv ejer en tesla der er ude over garantien, så koster det $$$$$$.
Mvh. Teddy
PS. en forbrændings motor har ikke over 1000 bevægelige dele.