Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad stiller man op med firmaer der har flere hjemmesider - Men det er det samme de tilbyder på alle sites?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Et firma der opretter en ekstra hjemmeside hvor de bare lige kalder sig noget andet, men det de tilbyder er fuldstændig ens. Det der afslører dem er kun deres telefonnummer som er ens!

Jeg husker at programmet KONTANT engang bragte det op, men er det egentlig ulovligt?

Bør man anmelde det til google, da det jo ødelægger det for andre?

Bedste hilsner

Lars

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 13:38

Hvad skulle være ulovligt her? Det er meget udbredt iblandt store firmaer, at registrere et navn som binavn på ens CVR og så drive den ekstra hjemmeside

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 13:40
Hej

Det vil jeg ikke gøre. Tænk på de arbejder med to sider så de går ikke 100% på en side så dine mulighed for og lave en beder side er større.

Få dig en neglelak der holder længe og i mange farver.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 14:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mikmira:

Bør man anmelde det til google, da det jo ødelægger det for andre?

Jeg går ud fra at du med ødelægger det for andre, mener at de optager for mange side 1 placeringer på google, det er ikke ulovligt at have flere sider der rangere på side 1, så vil du med garanti ikke få noget ud af, du skal bare gøre det bedre, hvis du vil rangere højere end deres flertallige sider, for jo flere sider de har, jo mere arbejde er der også med at holde dem rangeret godt.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 17:42

Hej Lars.

Der er mange firmaer som vælger at have flere hjemmesider. En af grundende kan være at lave lidt frække ting rent SEO mæssigt, og så linke til hovedsiden (den rigtig side). Jeg tror ikke det er ulovligt - og hvis det er, så er der rigtig mange virksomheder, som er ulovlige. Problemet er relativt stort i min branche, hvilket selvfølgelig skyldes at de selv kan lave hjemmesiderne ganske hurtigt (og gratis, hvis man kan sige at deres tid er det).  

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 18:14

Andreas Linde:
Der er mange firmaer som vælger at have flere hjemmesider

Yes Andreas, så langt så godt. Jeg kunne forestille mig at nogle kørte den så langt ud at de nærmest vil dukke op i forklædning når de skal give et tilbud, fordi de har påstået at det var 2 forskellige firmaer de talte med! 

Min pointe er nok denne:Selv om noget ikke er direkte ulovligt - er det måske ikke klogt i det lange løb. Og slet ikke i rengøringsbranchen hvor tillid bør komme før alt andet.

BH

Lars

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:25

Der kan være mange, helt ligitime og lovlige, grunde til at have flere websites og brands. Lad mig blot nævne et par stykker:

1) Tailgating SEO, der er en strategi som går ud på at opnå mere end en enkelt god placering i søgeresultaterne.

2) Flere brands med forskellige priser eller service niveau - som det f.eks. kendes fra supermarkeder, som Thomas også nævner

3) Flere forskellige målgrupper - som det f.eks. kendes fra rejsebranchen

4) Flere forskellige regioner - som det kendes fra mange forskellige kæder

Ingen af disse er det mindste ulovligt. Hvis du mener det er uetisk tror jeg du skal revidere dit syn på aktiv markedsføring.

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 18:40

Mikkel deMib Svendsen:
Ingen af disse er det mindste ulovligt. Hvis du mener det er uetisk tror jeg du skal revidere dit syn på aktiv markedsføring.

Tak fordi du har kant, Mikkel;) Men det vidste jeg nu alligevel godt efter nogle år herinde!

Og DET ER gået op for mig at det åbenbart er fuldt lovligt;) Uetisk...hmm nej for mig personligt ville jeg nok være meget påpasselig;)

Men det kunne være rigtigt spændende at høre nogle kapaciteter i personlig branding om de ville være påpasselige her eller mere laissez faire;)

BH

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:48

Det har aldrig skadet min personlige branding - tværtimod, at jeg de sidste mange år har siddet på 8-9 af de 10 resultaterne på side 1 i Google på mit navn.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:20

mikmira:
Og DET ER gået op for mig at det åbenbart er fuldt lovligt;) Uetisk...hmm nej for mig personligt ville jeg nok være meget påpasselig;)

Det er ikke uetisk at levere et produkt kunden er villig til at betale.   

mikmira:
Men det kunne være rigtigt spændende at høre nogle kapaciteter i personlig branding om de ville være påpasselige her eller mere laissez faire;)

Nogen prestigefyldte modehuse solgte på et tidspunkt kun Haute Couture  - og det ligger tæt opad personlig branding. Der er trods alt gerne en stjernedesigner som frontfigur. Jeg husker at læse nogen af dem klarede sig rigtigt dårligt økonomisk - indtil de brugte deres brand til også at sælge mere low-end produkter såsom pret-a-porter. Brandet har de stadigvæk. Folk ved godt de ikke har købt Haute Couture, men en lille drøm om det. Haute Couturen kunne så virke som effektiv markedsføring.

Du ser også store filmstjerner, der nu sælger diverse løsøre som fru Jensen har råd til at købe - og køber. Var det ikke Ferrari, der begyndte at sælge kuglepenne?! 

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)