Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bar/diskotek i Aalborg

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 4. Aug 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. Jeg er ny bruger herinde, men har læst en del med.

Jeg går med tanker der holder mig vågen næsten hver nat. Jeg vil starte en bar/diskotek i Aalborg, uden for Jomfru Ane Gade. Mit koncept skal være at det skal være billigt at drikke. Jeg vil tage mange af discountelementerne fra detailbranchen og overføre dem til diskoteksbranchen. Lille sortiment, effektivitet og lave priser. Jeg ved at der indenfor det seneste år er skudt lignende steder op i København.

Mit spørgsmål er, er der nogen der ved om der er egnede lokaler til salg i Aalborg?

Og er der nogen der ved om de nye discountbarer i KBH har succes? Jeg har læst mig frem til at der er mange folk der, men et er at kunderne er der, noget andet er om de tjener på det.

Og sidst men ikke mindst, hvad tror i mine største udfordringer bliver?

På forhånd tak for svar.

Venlig hilsen Martin

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 00:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det skal være rigtig tæt på jomfru anegade, hvis du vil have mere end 10 besøgende hver aften. - alt natteliv er jo der.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 134
Fra  KnowledgeDesign Skrevet kl. 00:22

Hej Martin. Det første du skulle undersøge, er om du kan få alkoholbevilling. Prøv at se under dit lokale politi.

Tilmeldt 4. Aug 11
Skrevet kl. 01:09

Jeg regner med at det skal ligge indenfor et par 100 meter fra gaden. Jeg vil helst have en alkoholbevilling til kl 5-6 stykker. Det kræver at den ligger indenfor firkanten; ved stranden, vesterbro, boulevarden og prinsensgade, så vidt jeg ved. Desværre skal jeg være 25 for at få bevilling, så jeg mangler over 2 år endnu. Men kan man få en over 25 til at skyde lidt penge i virksomheden, og på den måde omgå reglerne?

Tilmeldt 4. Aug 11
Skrevet kl. 01:14

I øvrigt mangler jeg nogle nøgletal i forbindelse med regnskabet i en bar. Er der nogen der hvad hvad den typiske svindprocent og avance er? Og hvor meget udgør husleje, el osv. af omsætningen? Ved godt at det ofte er fortroligt, men hvis nogen har lyst til at sende mig en privat besked, må de meget gerne det.

Jeg står lidt i et dilemma pt. Jeg vil super gerne åbne en bar/diskotek med dette koncept inden en anden gør det i Aalborg, men jeg har pt alle mine penge investeret i min lejlighed. Samtidig er det jo noget af et spring at tage fra at være salgsassistent i et supermarked. Jeg har dog lidt erfaring som bartender med i bagagen. Og har muligvis også mulighed for at få en kautionist til eventuelt lån i banken.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 134
Fra  KnowledgeDesign Skrevet kl. 01:24

Nu kender jeg ikke reglerne for Aalborg, men er du sikker på at der er nogle bevilling fri ? Nogle byer har et max antal 5-6 bevillinger. Men jeg tror du skal havde meget mere klart inden der er nogen der vil invistere. Du skal finde et lokale, regne ud hvor mange ansatte du skal bruge,husk dørmænd/udsmidere. lægge et budget.  Det er et meget svært og hårdt område du ønsker at være del af , især hvis du ikke har prøvet det i forvejen. Håber din drøm går i opfyldelseSmile

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:25

Martin_2410:

Og sidst men ikke mindst, hvad tror i mine største udfordringer bliver?

At gøre det billigere end Jomfru Ane Gade!!! Hvordan vil du tjene penge, hvis priserne skal være lavere?

"Gaden" er et af de billigste steder at gå i byen i Dk... Så hvordan du vil gøre det billigere, og samtidig tjene penge, det kan jeg ik lige se... Ved du overhovedet, hvor mange omkostninger, som der er forbundet med et diskotek?

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 07:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin.

først og fremmest er dette ikke ment som et "lyseslukker indlæg". Men nogle overvejelser omkring din ide.

Nu kommer også selv fra Aalborg og det er mit indtryk at det er så godt som umuligt at drive et diskotek som ikke ligger i/eller lige omkring Jomfru Ane gade. Det er du vist også selv rimelig afklaret med. Derudover er det mit indtryk at priserne i gaden allerede er relativt lave grundet konkurrencen. Der er også stor udskiftning blandt de knap så veletablerede diskoteker. Du skriver du har erfaring som bartender, men tror der er et stykke fra bartender til diskoteksbestyrer. Måske du skulle prøve at gøre dig nogle erfaringer med dette. 

Det er faktisk mit indtryk, at der ikke mangler nogle discount-barer lige omkring gaden, da der allerede ligger flere værtshuse relativt tæt på. ( Pollys, West-end, tempo, victoria osv.). Så du skal under alle omstændigheder forberede dig på en ekstrem hård konkurrence. Måske du skulle finde dig et målgruppe at satse på. Jeg har selv tænkt på der mangler en klub lidt som Vesterå og Stygge.

Når det så er sagt ønsker jeg dig al held og lykke med dig projekt.

Mvh. Carsten Nyborg

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 09:33

Hej Martin

Hvor mange af de tanker der holder dig vågen, har du fået skrevet ned som forretningside og plan?
Der skal lave et koncept, du ikke finder andre steder i Aalborg? Det kan godt synes svært, når priserne i forvejen er lave.

Når du tænker discountbar, hvilke kriterier indeholder det så?
Jeg tænker straks Pollys, Café Victoria, West-End, Den Røde Lygte etc. etc. Når ordet discountbar dukker op?

Der er priserne relativ lave, så discountbarer findes allerede i hobetal rundt omkring i Aalborg, i ordets egentlige forstand.
Har du helt andre tanker omkring udtrykket discountbarer, hvor indretningen er high-class, men priserne i baren er low, så kan der måske snakkes videre og der vil være mere tro på ideen, spørgsmålet er så bare hvilket klientel du ønsker at målrette baren/diskoteket til?

Skal det være studerende, som ikke altid er lige god mod inventaret, skal det være en fast bestanddel af Aalborgs down-life? Skal det være som opvarmningsbar, inden folk smutter videre i gaden eller ???
Der skal virkelig indarbejdes et koncept der holder, for at du kan få succes med det.

At andet vigtigt parameter, er indretningen, der er ikke noget der må gøres halvt, det skal virkelig være gennemført ellers finder folk hurtigt ud af det og så daler interessen hurtigt, igen er det vigtigt at få defineret målgruppen, som vil synes indretningen er lige dem, hvis du rammer helt ved siden af, så er det den forkerte målgruppe der rammes og dette kan give uønsket klientel på baren. 

Hvad er det, der gør at du ønsker en kl. 5-6 bevilling? er det fordi du ønsker et diskotek med fuldt knald på om natten? Eller er det mere som afslappende sted i forhold til mange af gadens diskobarer?

Dette var bare nogle af mine umiddelbare betragtninger, ser frem til at høre mere om projektet og håber det bliver til noget, nye tiltag er altid velkomne.

Mvh

Carsten

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Tilmeldt 4. Aug 11
Skrevet kl. 12:59

Hej alle sammen. Først og fremmest, tusind tak for alle svarene. Jeg ved det er en stor udfordring jeg vil hoppe ud i. Jeg ved det kræver store omkostninger, har læst en del med herinde.

Jeg er ikke enig i at der ikke kan være en discountbar i Aalborg. Jeg vil henvende mig til unge mennesker mellem 18-25. Det gør West-end, Tempo osv ikke. Min bar skal ligne dem i gaden. Hollywood, Andy's, Manhattan osv. Jeg er heller ikke enig i at gaden er et af de billigste steder i DK. Det er faktisk rimelig dyrt. Der er selvfølgelig tilbud, men det gør jo heller ikke Kvickly billigt. Det kan godt være at udefrakommende føler det er billigt, men det er ikke det indtryk jeg har af folk fra Aalborg. Og det er jo trods alt dem jeg skal leve af.

Jeg tror min erfaring inden for detailbranchen, og mit arbejde med konceptstyring, kan overføres til en bar/diskotek. Et lille sortiment, effektiv og venlig betjening er vejen frem.

Min plan er at få folk til at starte festen her, og forhåbentlig kan jeg så lokke dem til at blive hele natten. Der skal være fuld knald på hele natten. Dans på bordene, festlige bartendere. Ingen arrogrance fra bartenderne, 100% ydmyghed.

Den med indretningen har jeg ikke helt slået mig fast på endnu. Det må ikke være for stilfuldt, heller ikke for snusket. Noget midt imellem. Det skal udstråle at der er billigt, men ikke værtshus.

Mht. bevillingen har jeg ikke set nogen begrænsning på hvor mange der kan få bevilling.

Håber jeg fik svaret på det meste.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)