Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bar/diskotek i Aalborg

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin. Jeg har arbejdet for musikhuset, ( de har lejet 11 lokaler og driver blandet andet manhattan, hr. nielsen, giraffen og das bier bar) Lokalerne kan ikke købes for penge, men du kan derimod leje dig ind. Du skal regne med en husleje på omkring 90.000 kr. om måneden for lokaler lignende manhattan.

Jeg er sikker på du godt kan konkurrere med musikhusets 11 steder. Inventaret er efter min mening forældet for lang tid siden. Og som du selv siger få dig nogle flinke, hjælpsomme, smilende bartender, der samtidig har forstand på mere salg.

Der er intet der er umuligt, hold dig til de mennesker der tror på dig. Så skal din drøm nok gå i opfyldelse!

Mange hilsner Simon

Tilmeldt 4. Aug 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:40

Hej Simon. Mange tak for svaret. 90.000 er godt nok mange penge. Havde også hørt at det er ca. deromkring. Det er derfor jeg vil ligge baren umiddelbart udenfor gaden. Det er simpelt hen for dyrt at betale 90.000 kr. om måneden i husleje når det skal være en discountbar.

Tilmeldt 13. Sep 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:55

Hej Martin, det lyder utrolig spændende, men tror ikke Aalborg som sådan har brug for endnu en discount bar. Det er umuligt at kæmpe imod, vil jeg mene; Victoria's, West-End osv.
Det Aalborg derimod mangler er en ordenlig øl-bar der sælger kvalitetsøl.
Et hurtigt kig markedet og der viser sig et trend blandt alle "high-end" barer, hvilke er at de alle er Britisk inspirerede, og sælger utrolig lidt amerikansk/belgisk specialøl. Selv dansk specialøl er utrolig sparsommelig omkring. Her snakker vi om f.eks. Mikkeller, Evil Twin osv.

Som øl-nørd og noget frekvent i byen er det en mangelvare.
Et "finere" sted om dagen men samtidig et sted, hvor det er muligt at slå sig lidt løs senere på aftenen. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 11:34

Nu kan det godt være, at det bare er mig som er for nordjysk, men jeg synes altså ikke at 45kr for en fad eller 60 for en mokaii er billigt! Bevares, der er ind imellem gode tilbud rundt omkring, men eftersom der er fri entré i (næsten) hele gaden, lever de jo netop af baren. 

En discount-bar med samme tema som manhatten ol. der i højere grad end west-end osv. henvender sig til unge, lige i nærheden af gaden, ville være super til "forfest"-agtigt, inden man tager ind i gaden. Personligt gider jeg ikke west-end og lignende..

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 10:26

Jeg arbejder selv i Gaden hos Musikhuset, både som DJ og bartender på flere forskellige diskoteker, så jeg har en smule erfaring mht. til hvordan det foregår "nede i gulvhøjden". Præcis hvor meget det kommer til at koste dig, har meget at gøre med hvilken type restauration du har idé om at åbne. Din målgruppe siger rigtigt meget om hvilken type personale du skal ansætte og hvor meget. En discountbar har f.eks. ikke behov for en DJ - som ofte kræver mellem 140-300 kr./t hvis ikke mere (nu vil jeg ikke komme ind på hvad jeg selv får) - og er det sted for mange unge mennesker, er der også behov for vagter. Et high-end sted - om det så er med cocktails eller øl, kræver højere uddannet bar personale. 

Jeg synes det lyder som en god idé at ligge det lidt udenfor Gaden, hvis dit budget er lavt. Et sted som f.eks. Hr. Nielsen og Manhattan (som tidligere nævnt) kan ikke lejes for under 100.000 kr. om måneden. Så vidt jeg ved er der heller ikke nogle steder ledige for øjeblikket i selve Gaden. Men du skal være opmærksom på at det kræver mere af din markedsføring, hvis du ligger det et sted hvor folk ikke er vant til at komme i nattelivet. 

Mit bedste råd er at lægge en nøje plan for dit projekt, med realistiske - på grænsen til pessimistiske - budgetter, så du kan bedømme om det økonomisk kan løbe rundt. Du er oppe imod nogle hårde konkurrenter - mange koncepter er kommet og gået i Gaden, men de gamle velkendte steder er dem som trækker kunderne, som det altid har været. 

Men held og lykke med projektet, og får du stablet det på benene, vil jeg meget gerne have en invitation til åbningen. :)

Mvh.
Nikolaj Dam Larsen 

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Tilmeldt 4. Aug 11
Skrevet kl. 16:56

Spot on, Anders. Det er lige præcis det der er min plan. Jeg synes det er grotesk at  at tage 60 kr. for en Mokai. Lad mig sige det sådan her, jeg forstår godt hvorfor folk først tager i byen kl 1-2 stykker. Mig selv inkluderet. Jeg er meget taknemmelig for alle de svar jeg har fået. Fortsæt endelig med at give jeres besyv med. Min udfordring lige nu er ganske enkelt at få skrabet pengene sammen. Jeg går hele tiden og holder øje med mulige steder lige udenfor gaden. Helst steder hvor der er en eller anden form for restauration i forvejen. Det gør etableringsomkostningerne mindre.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 17:40

Jeg forstår ikke helt logikken i at dyre priser skulle være grunden til at folk først tager i byen 1-2 stykker. Næsten alle steder er der halv pris på største delen af varerne indtil klokken 1 - både fredag og lørdag. Hvis man vil have det billigt er det netop man skal komme derind tidligere. Det er også værd at overveje om netop prissætningen på f.eks. mokai i forhold til fadøl er et udtryk for at prøve at ramme den ønskede målgruppe med priserne. Ser man desuden Gaden's priser i forhold til andre byer, hvor man ofte også skal betale entré, synes jeg ærligt talt ikke det er så dyrt. 

Jeg tror du bliver meget klogere med hensyn til at holde konkurrence dygtige priser og samtidig få et overskud ud i den anden ende. Selvfølgelig igen afhængig af hvilken type sted du agter at åbne. Jeg tror du skal fokusere på noget helt andet end priserne, hvis dit projekt skal lykkes - men det er selvfølgelig bare min subjektive holdning. 
Men jeg håber det lykkes og at du ikke lader dig skræmme :) - måske det kan hjælpe med til at presse Gadens priser længere ned. Men jeg vil igen foreslå dig at lægge en meget grundig og realistisk plan før du investerer store summer i projektet. Jeg ville meget nødig se dig miste en masse penge på et projekt, fordi det økonomiske forarbejde ikke var 110% gennemført.

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Tilmeldt 8. Jul 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:13

Hej Martin. 

Nu er jeg klar over at dit indlæg er fra 2011, men såfremt det stadig er aktuelt for dig at ha en bar, så har jeg nogle lokaler til overtagelse snarest muligt i Maren Turis Gade. 

Vh. Tom

Tilmeldt 4. Aug 11
Skrevet kl. 21:41

Hej Tom. Det er ikke aktuelt lige pt, da jeg har købt et supermarked som jeg knokler med at vende til overskud. Men det er da stadig en drøm jeg har, så måske en dag som en lille sidebeskæftigelse :)
Men tak for tilbuddet.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 10:53

Jeg har også kun hørt at i Jomfru Ane Gade, ligger priserne nede omkring indkøbsprisen. Eks. øl til 5kr. osv. Så det bliver svært at konkurrer med Surprise

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)