Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp (fra bunden) til design/opstart/udvikling af egen hjemmeside (til klinik):

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

M70:
Jeg er efterhånden belvet overbevist om at OpenCMS er at foretrække. Men om det skal være Joomla, Wordpress, Concrete5 ell. lign. har jeg ikke mulighed for at vurdere. Hvordan vælger man det rigtige, hvis der er noget der er "rigtigt"?

Jeg skulle mene, at det du efterspørger kan laves i langt de fleste større gratis cms'er. 

Du har flere gange nævnt Joomla som en løsning. Jeg har lavet et online videokursus i Joomla CMS, der pt. består af lidt over 60 danske videoguides til Joomla CMS. Jeg har produceret og lavet det hele selv og har allerede ret mange 'studerende' tilmeldt.

Jeg skulle mene, at du igennem mit onlinekursus vil få redskaberne til at lave alt det du efterspørger.

Da jeg har lagt rigtig meget energi i produktet er det naturligvis ikke gratis. Jeg er dog så sikker på mit produkt, at jeg tilbyder alle en 3mdrs fuld tilfredshedsgaranti: Hvis du ikke mener produktet er pengene værd, så får du dine penge tilbage. Det er altså helt risikofrit for dig, at tilmelde dig.

Du kan læse meget mere om indholdet af kurset her:

http://joomla-universitetet.dk/ - jeg håber du vil tilmelde dig. Og hvis ikke, så ønsker jeg dig alligevel alt de bedste held og lykke med at få din hjemmeside op at køre :)

Fra 9550
Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 129
Fra  www.webskribenten.com Skrevet kl. 14:11

Hej Morten

Det lyder som et spændende projekt. Jeg vil gerne byde mig til i tilfælde af du mangler en skribent til indholdet på din hjemmeside. Er det tilfældet kan du fange mig på sund@sundnu.com.

Under alle omstændigheder vil jeg ønske dig held og lykke med din nye kommende hjemmeside :-)

med venlig hilsen

Anja Nielsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:11

M70:

Hej Kasper

Tak for dit svar og dine forslag. 

- Er der bestemte webdesignere, du kan anbefale?

- Mht. Wordpress, så er jeg åben for det meste. Jeg er bare ikke i stand til at vurdere, om det skal være Wordpress, Joomla, Concrete5 osv. For mig er det væsentligt, at der ikke skal bruge særlig meget tid på vedligeholdelse, når først det er oppe og køre, at det er "fremtidssikret", og dermed kan udvikles hen ad vejen, at det ikke er specielt dyrt i fht. det "normale", samt at jeg selv kan redigere/tilføje tekst, billeder osv. Kan man sige hvad der bedst opfylder disse ønsker?

Og i øvrigt har jeg ikke intentioner om (eller evner til) selv at skulle programmere osv.

Vh Morten 

Hej Morten!
Jeg har selv samarbejdet med Brian Brandt, og han er flink, dygtig og god til at kommunikere (noget det af og til kan knibe med i branchen).
Jeg vil anbefale Wordpress. Det er stabilt, gratis og udviklerskaren er enorm. Mængden af gratis plugins ligeså.
I de seneste analyser, jeg har læst, hvor div. cms'er bli'r sammenlignet, har Wordpress vundet. På grund af stabilitet, fremtidssikring, brugerskarer, udviklerskare og det ganske intuitive interface. Kan du skrive i Word, kan du også sætte sider op i Wordpress, groft sagt.
Hvis der var tale om et større website med mere kompleksitet, kunne man overveje Drupal. Men det er der, som jeg læser dine behov, ingen grund til hér.
Alt godt,

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:13

Rasmus Hoeks:

M70:
Jeg er efterhånden belvet overbevist om at OpenCMS er at foretrække. Men om det skal være Joomla, Wordpress, Concrete5 ell. lign. har jeg ikke mulighed for at vurdere. Hvordan vælger man det rigtige, hvis der er noget der er "rigtigt"?

Jeg skulle mene, at det du efterspørger kan laves i langt de fleste større gratis cms'er. 

Du har flere gange nævnt Joomla som en løsning. Jeg har lavet et online videokursus i Joomla CMS, der pt. består af lidt over 60 danske videoguides til Joomla CMS. Jeg har produceret og lavet det hele selv og har allerede ret mange 'studerende' tilmeldt.

Jeg skulle mene, at du igennem mit onlinekursus vil få redskaberne til at lave alt det du efterspørger.

Da jeg har lagt rigtig meget energi i produktet er det naturligvis ikke gratis. Jeg er dog så sikker på mit produkt, at jeg tilbyder alle en 3mdrs fuld tilfredshedsgaranti: Hvis du ikke mener produktet er pengene værd, så får du dine penge tilbage. Det er altså helt risikofrit for dig, at tilmelde dig.

Morten skriver jo ganske explicit, at han ikke ønsker at programmere/sætte cms'et op selv. Han søger indspark til en grundplatform og sekundært en udbyder. Ikke en guide til CMS-håndtering.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:24

Hej Thomas

Tak for dit svar.

Mht. valg af Joomla, Wordpress osv., så skriver du at det kun har betydning hvis der skal ændres i koden. Hvornår  skal man evt. det? Har det noget at gøre med, hvis man vil flytte siden? Eller har du eksempler? Og har du en mening om, hvilket CMS, der så er det bedste?

Mvh Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:28

Hej Rasmus

Tak for din mail, og dit tilbud. Jeg tror dog i første omgang jeg vil holde mig fra programmeringen, og undersøge mulighederne for at få andre til det.

Mvh Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:32

Hej Anja

Tak for din mail.

Jeg vil gemme din mailadresse. I første omgang tænker jeg dog, at jeg selv vil forfatte det meste af teksten, og måske få assistance til SEO af denne. Hvis du er god til dette, er du velkommen til at kontakte mig :-)

Vh Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:35

Hej Kasper

Tak for anbefaling, samt henvisning til analyser. For en IT-analfabet som mig, er det netop denne slags sammenligninger jeg kan bruge :-)

Vh Morten

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 15:13
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Morten

Du bør netop IKKE vælge noget, hvor du skal ændre i koden! Der hvor man skal ændre i koden er, hvis der skal flyttes en knap, hvis der skal være mere luft mellem billede og tekst, hvis søgefunktionen skal flyttes fra højre til venstre hjørne osv.

Der er masser af standardtemaer på markedet - mon ikke et af dem skulle matche dit behov? Så er der ingen udvikling - kun tekst og billeder der skal ind. Så har du selvfølgelig heller ikke et unikt design, men det er der vist kun få nørder der kan genkende.

Jeg må dog indrømme, at de fleste wordpress- og joomla-sider ligner hinanden. Men custom made koster penge og jeg vil ikke anbefale det, da det er en svær proces at styre som kræver tid og meget økonomi.

Forestil dig at du skal bygge et hus og du kan vælge mellem to scenarier:

1. Du kan hyre en arkitekt, udvælge materialer, finde murer, elektriker, snedker, tagmand osv. Du skal selv styre hele processen og bagefter skal du så vælge møbler. Det har kostet spidsen af en jetjager og taget rigtig lang tid - men du har fået det præcist som du ønsker det.
  2. Eller du kan få et hus helt gratis. Det er lavet for dig - du skal bare vælge det du kan lide. Når du så har valgt, så skal du sætte dine møbler ind.

Hvis du vælger et standardtema, så er det nærmest lige meget hvilket CMS det er lavet i.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:05

M70:

Hej Kasper

Tak for anbefaling, samt henvisning til analyser. For en IT-analfabet som mig, er det netop denne slags sammenligninger jeg kan bruge :-)

Vh Morten

Nogenlunde fornuftig sammenligning her:
http://www.goodwebpractices.com/other/wordpress-vs-joomla-vs-drupal.html

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)