Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp (fra bunden) til design/opstart/udvikling af egen hjemmeside (til klinik):

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

M70:

Hej Amino’er. I forbindelse med planlagt opstart af egen privat klinik i sundhedssektoren, har jeg tænkt mig at få bygget min egen hjemmeside. Jeg er dog komplet uerfaren (!) i dette, og vil derfor bede om gode råd i processen med dette. Jeg kan tilføje, at jeg påregner at starte min klinik uden ansatte, men på sigt håber på at kunne udvide med en eller flere behandlere, sekretær(er) osv.

Mit formål med hjemmesiden er bl.a.

- Information om min klinik: Hvad tilbyder jeg, behandlingsmuligheder, priser osv.

- At kunne bruge siden til at give potentielle patienter ønsket om at bruge mig som behandler, baseret på faglig kompetence, høj ekspertise og god service.

- At få en hjemmeside, der er optimeret mht. f.eks. SEO, så den fremstår som det primære valg ved brug af f.eks. søgemaskiner

- At kunne formidle viden, f.eks. forskningsresuméer, billedsekvenser af f.eks. ultralydsscanninger osv. Der skal altså være mulighed for at jeg selv, løbende, kan opdatere siden med info. Evt. også en blog-funktion.

- Mulighed (evt. på sigt) for at kunne booke tid til behandling via hjemmesiden. Om muligt på sigt at integrere denne funktion i et andet booking/afregningssystem, der bruges på klinikken.

Jeg forestiller mig at skulle bruge hjælp til stort set alle trin i processen, herunder

• Design
  • Indhold
  • Programmering
  • Teknisk setup
  • Support-muligheder
  • Videreudvikling og fremtidssikring

Jeg har selvfølgelig idéer til siden, men har ret svært ved at komme i gang.

Så mine behov er i første omgang at vide:

- Hvor starter jeg? Hvad skal jeg gøre, og hvilke folk skal jeg kontakte først

- Hvilke overvejelser skal jeg gøre for at være på forkant med udviklingen af siden?

- Er der produkter/udbydere eller andet, som jeg bør undgå helt?

- Skal man købe en ”samlet pakke”, så ét firma/udbyder står for alle trin, eller bør det splittes op?

- Og ikke mindst: Hvad skal jeg regne med, at det samlede produkt koster – både i form at opstartsomkostninger og løbende udgifter?

Jeg er klar over, at det er ret mange spørgsmål på én gang, men har som nævnt i første omgang brug for hjælp til de første skridt. Hvis i mener, at dette opslag skal postes et andet sted på amino.dk, må i endelig sige til. Og har i relevante links hører jeg også gerne om det.

Endelig vil jeg rigtig gerne i kontakt med jer, f.eks. pr. tlf. eller møde, hvis det er relevant.

På forhånd mange tak for hjælpen!

Vh  Morten

Hi Morten,

I will do it for for 1500kr including everything (unless there is more too it than what you have written,) except the danish content

It would be in wordpress 

I need some social proof for my new business which opens on the 15th/august

http://www.your-virtual-ninja.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:28

Hej amino'er

Det er s.. svært, det her :-) Der er rigtig mange gode råd, som jeg er rigtig glad for, men som også giver mig indtryk af, at det på visse områder er et spørgsmål om "religion", hvorvidt man vælger det ene eller andet system/sprog/CMS.

Men for at følge op på nogle af rådene, vil jeg prøve at specificere lidt mere:

- Budget: Jeg forestiller mig 8-12.000,- for en side, der er helt oppe at køre, og har den funktionalitet og SEO jeg har brug for. Måske er beløbet højere (og gerne lavere), men det er nok niveauet. Den løbende vedligeholdelse på sigt må selvfølgelig gerne være så lav som muligt, men jeg har ingen fornemmelse af hvor meget man taler om her. 

- Design: Om det er lavet på et standard template eller ej, er mindre vigtigt for mig - det samme er for så vidt om designet er helt i top. Det helt afgørende for mig er, at jeg kommer til at fremstå højt i søgeresultater, når man søger efter de ydelser/behandlingsformer/kompetencer jeg udbyder. Min holdning er, at når folk først besøger min side, så vil jeg have en ret god mulighed for, at de vælger mig som behandler - selvfølgelig under hensyntagen til, at min side ikke ser "amatøragtig" ud, eller ikke fungerer ordentligt. Jeg har ønske om at fremstå som seriøs og med et højt, fagligt niveau, og ikke som en "blomsterhealer", der ikke har fagligt belæg for hvad de taler om. Jeg sender i øvrigt gerne eksempler på sider, som jeg umiddelbart ser ud som det, jeg leder efter.

- Features på siden: Jeg har prøvet at skitsere et sitemap (som jeg gerne sender interesserede), og der er fra forsiden vel ca. 10-12 undersider, hvor de fleste går 1 niveau yderligere ned - enkelte af dem med en del individuelle tekstafsnit/billeder (jeg kender ikke den korrekte benævnelse, men håber i forstår). Af funktionalitet på siden, dels fra starten, dels på længere sigt, har jeg tænkt:

- Flash/dias på forside og nogle undersider

- "Figur" med "cursor sensitive" aktivering af "rullegardiner", forskellige steder på figuren, hvorefter man ved klik herpå ledes videre til et tekstafsnit

- Mulighed for selv at lægge tekst/artikler/billeder ind på siden

- "Blog-funktion", nyhedsbrev ell. lign.

- Evt. mulighed for at booke tid via siden

- "Del"-funktion til f.eks. Facebook.

- Eksterne links

- Link til kontaktmail

Det er selvfølgelig en del, og ikke nødvendigvis et krav fra starten. Men det bringer mig til en anden ting, der er ret vigtig for mig:

- Mulighed for udvidelser på sigt: Siden skal bygges på en måde, hvor stort set alle med evner i den retning, kan arbejde videre på siden, i form af at tilføje nye funktioner osv. 

Jeg har indtryk af, at selve det at sætte en side op, ikke kræver de store omkostninger. Derimod er SEO m.v. noget, der kan kræve en del penge. Og under hensyntagen til et vist "minimumsniveau" af design osv., så vil jeg hellere bruge penge på at få kunder til min klinik, end blot til min hjemmeside, hvis i forstår. Dog mener jeg jo også, at er kunderne først på min side, er der gode chancer for at de kommer i min klinik. 

Håber det kan give jer en idé om, hvorvidt jeg er realistisk. I er velkomne til at kontakte mig.

Bedste hilsner,

Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:29

Hvis det er en branche præget af konkurrence, tror jeg ikke, du kommer langt seo-mæssigt for 10K.

Det er generelt vanskeligt at få spritnye sider til at ranke godt. Så hvis du vil til tops, kræver det en indsats over længere tid, selv med et perfekt seo-optimeret design. Det er links udefra, der tæller i det game.

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 11
Indlæg ialt: 28
Fra  Iwerksom Skrevet kl. 11:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

M70:
Det er s.. svært, det her :-) Der er rigtig mange gode råd, som jeg er rigtig glad for, men som også giver mig indtryk af, at det på visse områder er et spørgsmål om "religion", hvorvidt man vælger det ene eller andet system/sprog/CMS.

Hej Morten

Jeg kan godt forstå at det virker uoverskueligt at vælge når man står overfor at skulle have en ny hjemmeside.

Har lige pløjet mig igennem alle indlæggene og hvis jeg var på den anden side af bordet vil jeg heller ikke ane hvad jeg skulle gøre.

Problemet er nok at vi fagidioter kommer til at snakke teknik i stedet for værdi. Som tidligere nævnt i denne tråd handler det jo i bund og grund om, at du får det produkt, som bedst kan markedsføre din klinik.

Jeg synes du med god hjælp fra Aminoerne har fået stykket en brugbar specifikation sammen.

Mit råd til dig er at du tager den med til møder med forskellige udviklere og vælger den hvor kemien er bedst.

Med hensyn til journaliserings system og tidsbestilling så ville jeg undersøge hvad der eksistere på markedet indenfor din branche. Har tidligere arbejdet for en tandlæge, som brugte al dente journalsystem. Det havde dog pt ikke mulighed for tidsbestilling.

Med venlig hilsen

Jonas

Jonas Schoustrup-Thomsen

Iwerksom - http;//iwerksom.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:06

Hej Morten

Med det budget tror jeg, at jeg ville indsnævre mine mål. Til at evt. skabe nye kunder og i høj grad underbygge eksisterende markedsføring med et professionelt indtryk. Jeg ville glemme alt om bestillingssystem.

Forslag som blog og artikler, kræver en del af dig og det er ikke sjældent at man ser en blog der ligger død hen. Med det budget du har, ville jeg få at afprøve hvor meget indhold jeg selv kunne levere starte med at skrive udkast til alt det planlagte indhold i Word. Husk på at det ikke er nogen skam at havde bedre ting at lave, end at skrive nyt indhold til sit website. I den forbindelse skal du også overveje om der er behov for prof. hjælp til teksten (Det skal der helst ikke være da budgettet er stramt)

I dine sko ville jeg overveje at entrere med en fotograf, det virker ofte godt i forbindelse med behandling fordi de rette billeder skaber tryghed og signalerer et profesionelt og imødekommende image. Her virker billeder i min erfaring oftest kraftigere end tekst.

Du skal havde vurderet en priser på at købe AdWords og hvor står konkurrencen indenfor dine søge ord. Og ja du skal havde fundet dine søgeord. Det kan give bagslå, men med dit budget ville jeg nok holde SEO udenfor det oprindelige budget, og i første omgang få lavet en side der virker troværdig.
Måden dette kan give bagslag på, er især hvis en søgeordsanalyse viser at du skal bruge ord, du ikke før har brugt, så skal du til at skrive om i dit indhold, hvilket kan være en større opgave.

Mht. design, så ville jeg finde en her på Amino med gode referencer, gerne indenfor virksomheder der ligner din. Vær ærlig omkring dit budget, og vær åbenfor at det evt. bliver lavet udfra en template. Men lad vær med at hyre den første der byder ind, og hyr ingen uden referencer og en face-to-face snak.
Vær ligeglad med hvilket system de vælger, men sikker dig at du ikke skal betale for meget om måneden. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:16

Jonas Schoustrup-Thomsen:

Har lige pløjet mig igennem alle indlæggene og hvis jeg var på den anden side af bordet vil jeg heller ikke ane hvad jeg skulle gøre.

Problemet er nok at vi fagidioter kommer til at snakke teknik i stedet for værdi. Som tidligere nævnt i denne tråd handler det jo i bund og grund om, at du får det produkt, som bedst kan markedsføre din klinik.

Sådan noget sludder, du må vist pløje igen! Check diskussionen imellem undertegnede og Kasper, det handler i ekstremt ringe grad om teknik, og vi når endda til et nogenlunde koncensus. Faktisk inkluderede de regler jeg kom med, dit råd om at finde udviklerne hvor kemi passer, er jo indeholdt i min 2. regel med at sætte mennesker over systemer. Bortset at jeg aldrig ville snakke med udviklere om sådan en opgave, den handler primært om kommunikation, og det aner udviklere som udgangspunkt ingentind om, faktisk har de fleste en tendens til at neglicere emnet, hvilket ville være katastrofalt for trådstarter. Han skal istedet snakke med webdesignere, jo tungere kommunikations baggrund jo bedre.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:16

Hej amino'er

Tak for de mange råd, som jeg synes er virkelig nyttige. Jeg er kommet langt mht. valget mellem det ene og det andet produkt, og har fået et godt indtryk af, hvad budgettet kan bære. Men for bedre at kunne vurdere hvem/hvad jeg skal vælge, vil jeg gerne høre om jeres mening omkring ændringer/optimering/tilføjelser til sitet, når jeg først har fået ét op at køre. Det er selvfølgelig mest fordi, at vælger jeg først én løsning, så vil jeg helt undgå at skulle starte helt forfra med opsætning, programmering osv., hvis det viser sig at den første løsning ikke duede. Så et par af mine spørgsmål er:

- Er det ligegyldigt hvilket CMS man bruger, hvis man f.eks. skal ændre SEO hen ad vejen?

- Hvordan sikrer man at SEO er "optimal" fra starten - altså har man selv mulighed for at vurdere om SEO udført af en udbyder, er som den bør være? Her tænker jeg på, om man kan risikere at skulle skrive hele sin tekst om igen, efter at have brugt tid/penge på at optimere den i begyndelsen

- Er det en fordel at betale for "indledende" SEO, baseret på den opbygning/tekst på siden, man indledningsvist finder optimal, i fht. måske at skulle have skrevet teksten helt om, hvis SEO kun er middelmådig? Eller er det bedre at droppe SEO helt i starten når man laver en side?

- Hvor mange sider/undersider laver man typisk SEO på?

- Hvordan ved man hvad det koster pr. ord i SEO?

- Hvor mange ord skal man typisk bruge til SEO?

- Hvordan får man flere søgninger på sin side gennem links fra andre?

På forhånd tak for hjælpen.

Morten

Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 10
Fra  TIMETOWIN.DK Skrevet kl. 17:31
TIMETOWIN vil meget gerne komme med et tilbud på opgaven. Du er velkomme til at kontakt mig på 28905788 elle på mail@timetowin.dk MVH Martin
Side 3 ud af 3 (28 indlæg)