Hi Morten, I will do it for for 1500kr including everything (unless there is more too it than what you have written,) except the danish content I need some social proof for my new business which opens on the 15th/august http://www.your-virtual-ninja.com |
Hej amino'er
Det er s.. svært, det her :-) Der er rigtig mange gode råd, som jeg er rigtig glad for, men som også giver mig indtryk af, at det på visse områder er et spørgsmål om "religion", hvorvidt man vælger det ene eller andet system/sprog/CMS.
Men for at følge op på nogle af rådene, vil jeg prøve at specificere lidt mere:
- Budget: Jeg forestiller mig 8-12.000,- for en side, der er helt oppe at køre, og har den funktionalitet og SEO jeg har brug for. Måske er beløbet højere (og gerne lavere), men det er nok niveauet. Den løbende vedligeholdelse på sigt må selvfølgelig gerne være så lav som muligt, men jeg har ingen fornemmelse af hvor meget man taler om her.
- Design: Om det er lavet på et standard template eller ej, er mindre vigtigt for mig - det samme er for så vidt om designet er helt i top. Det helt afgørende for mig er, at jeg kommer til at fremstå højt i søgeresultater, når man søger efter de ydelser/behandlingsformer/kompetencer jeg udbyder. Min holdning er, at når folk først besøger min side, så vil jeg have en ret god mulighed for, at de vælger mig som behandler - selvfølgelig under hensyntagen til, at min side ikke ser "amatøragtig" ud, eller ikke fungerer ordentligt. Jeg har ønske om at fremstå som seriøs og med et højt, fagligt niveau, og ikke som en "blomsterhealer", der ikke har fagligt belæg for hvad de taler om. Jeg sender i øvrigt gerne eksempler på sider, som jeg umiddelbart ser ud som det, jeg leder efter.
- Features på siden: Jeg har prøvet at skitsere et sitemap (som jeg gerne sender interesserede), og der er fra forsiden vel ca. 10-12 undersider, hvor de fleste går 1 niveau yderligere ned - enkelte af dem med en del individuelle tekstafsnit/billeder (jeg kender ikke den korrekte benævnelse, men håber i forstår). Af funktionalitet på siden, dels fra starten, dels på længere sigt, har jeg tænkt:
- Flash/dias på forside og nogle undersider
- "Figur" med "cursor sensitive" aktivering af "rullegardiner", forskellige steder på figuren, hvorefter man ved klik herpå ledes videre til et tekstafsnit
- Mulighed for selv at lægge tekst/artikler/billeder ind på siden
- "Blog-funktion", nyhedsbrev ell. lign.
- Evt. mulighed for at booke tid via siden
- "Del"-funktion til f.eks. Facebook.
- Eksterne links
- Link til kontaktmail
Det er selvfølgelig en del, og ikke nødvendigvis et krav fra starten. Men det bringer mig til en anden ting, der er ret vigtig for mig:
- Mulighed for udvidelser på sigt: Siden skal bygges på en måde, hvor stort set alle med evner i den retning, kan arbejde videre på siden, i form af at tilføje nye funktioner osv.
Jeg har indtryk af, at selve det at sætte en side op, ikke kræver de store omkostninger. Derimod er SEO m.v. noget, der kan kræve en del penge. Og under hensyntagen til et vist "minimumsniveau" af design osv., så vil jeg hellere bruge penge på at få kunder til min klinik, end blot til min hjemmeside, hvis i forstår. Dog mener jeg jo også, at er kunderne først på min side, er der gode chancer for at de kommer i min klinik.
Håber det kan give jer en idé om, hvorvidt jeg er realistisk. I er velkomne til at kontakte mig.
Bedste hilsner,
Morten