Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ytringsfrihed?

Side 6 ud af 7 (61 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Undskyld jeg skærer ind til benet, men jeg har haft den her diskussion før:

sören :
Jeg vil igen gøre opmærksom på at retorikken ikke er det egentlige problem - problemet er visse ekstreme holdninger.

Problemet er for mig at se din intolerence. På et overordnet plan, er vi enige om at holdningerne er vigtigere end ordene, men du vil så undertrykke at folk formulerer deres holdninger fordi du er uenig. Jeg vil i stedet bruge ord til at ændre folks holdninger.

Det er netop årsagen til, at ytringsfriheden er hjørnestenen i demokratiske samfund. Jeg er ligeglad med Breiviks holdninger, men da jeg er ikke indstillet på at få forbudt mine egne holdninger, må jeg naturligvis forsvare enhver kan ytre sig frit.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 01:00

Jesper:
Hvorfor i alverden skulle en dansk statsminister sige undskyld for hvad en dansk avis bringer - nogensinde?! Har du et godt svar, for det kan ikke være fordi tosser får en undskyldning for at slå tilfældige ihjel, vel?

Selvfølgelig skulle han ikke undskylde for tegningerne, men der var 11 ambassadører der gerne ville have et møde med ham. I diplomatiets navn kunne han jo have afsat en times tid eller to til det møde, i stedet for ar fremstå som en arrogant ski*****.

Hvem ved om det havde udviklet sig til hvad det gjorde, hvis man havde forsøgt sig med bare en lille smule diplomati fra starten?

Det er selvfølgelig ikke til at vide hvad politikerne tænker, men noget tyder på at regeringen selv har indset at det var en fejl. i hvert fald var de da proaktive nok til selv at invitere de muslimske ambassadører til møde i forbindelse med udgivelsen af Flemming Roses "tavshedens Tyranni". En bog der bestemt også havde potentiale til at få gang i "Muhammed krisen" igen, ikke mindst pga. at den indeholdt en genoptrykning af tegningerne.

Så noget kunne i hvert fald have været gjort mere elegant, uden at gå på kompromis med ytringsfriheden. Men det har man da heldigvis lært af.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 01:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

igang:

Selvfølgelig skulle han ikke undskylde for tegningerne, men der var 11 ambassadører der gerne ville have et møde med ham. I diplomatiets navn kunne han jo have afsat en times tid eller to til det møde, i stedet for ar fremstå som en arrogant ski*****.

Hvem ved om det havde udviklet sig til hvad det gjorde, hvis man havde forsøgt sig med bare en lille smule diplomati fra starten?

For så vidt angår det rent faktuelle, så er det vist nødvendigt vi afliver nogle myter:

• tegningerne blev bragt i en ægyptisk avis kort efter offentliggørelsen i JP uden den mindste opstand. Der gik måneder i tavshed og der var således ingen ægyptisk folkeopstand. 
  • med mindre man har indgående kendskab til udenrigspolitik kan man ikke vurdere beslutningen om at holde møde eller ej. Det er dog et faktum, at man i Stats- og Udenrigsministeriet vidste at der var en indenrigspolitisk dagsordeni bl.a. Ægypten for at udnytte tegningerne som politisk sag.
  • det er dokumenteret, at afbrændingen af den danske ambassade var beordret af den syriske regering.
Hvis jeg skulle kritisere AFR for noget, så er det at han var for vag til at fortælle, at vi i Danmark kan sige hvad vi vil. Jeg er glad for, at borgerne i disse 'krænkede' lande er begyndt at kræve det samme for dem selv.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:13

igang:

Jeg synes måske, et det er meget fejlagtigt at konkludere noget, når det eneste offentligheden ved om hændelserne "bag facaden", er nogle udtalelser i aviser og TvAvisen...

Hvem ved, om der evt var andre betingelser forbundet med sådan et møde, eller om "arrogancen" opstod på grund af et pres, som man dengang vurdere ville være i strid med de danske værdier?
Meget få kender slagets gang, og derfor er det virkelig dumt, at konkludere noget, når ingen af os, har fuld agt indsigt...

Men de lærte sikkert noget af krisen... Både de fejl, som der blev lavet, men også af de gode tiltag, som hjalp på andre fronter...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:43

sören :

Fashion-Seller:
Var især venstrefløjen ik langt fremme i skoene?

Nej, det var ikke specielt venstrefløjen der var ude med riven. Statsministeren hed Anders Fogh Rasmussen dengang, og den involverede avis var Jyllandsposten, husker du nok.

Ingen af disse har specielt megen tilknytning til den omtalte venstrefløj.

Venstrefløjen var langsomme i opstarten, men da de kunne se, at ytringsfriheden var det danskerne ville høre, så fik den ellers ik for lidt. Ja til sidst var de nærmest mere agressive end DF, hvilket måske skyldes den sløve start...

sören :

Den daværende statsministers stædighed, han ville ikke sige undskyld til dem der blev stødt over tegningerne, kostede faktisk menneskeliv rundt omkring i verden.

Så konklusionen må være; - ytringsfrihed for enhver pris - set fra højrefløjens synspunkt.

Hvorfor skulle han sige undskyld? Hvis der var nogen, som skulle undskylde, så måtte det da være synderne, altså JP.
Går ik ud fra, at du vil undskylde for det der er sket i Norge, eller for andre forseelser, som bliver begået i det danskeland af adnre...

Og jeg giver dig ret i, at det var en skod krise, som både var unødvendig, uigennemtænkt og egoistisk. Men derfor er man altså nødtil at holde fast i de basale værdier i et demokrati!

Back til trådstarten. S og SF vil nogle af de anonyme kommentarer på nettet til livs. Hvis de vil det, så må man vel bare tage aktion imod dem, som har disse liggende. F.eks nævnes Nationen som eksempel. Mig bekendt, så er EB ansvarlige for de ting, som de har liggende, også selvom det er skrevet af private brugere. Så må man tage kampen med EB, og så må EB selv tage kampen videre, hvis de ønsker det. Men et par retsager om injurier, og så vil retningslinierne for Nationen sikkert hurtigt ændre sig, og det samme gælder antallet af moderatorer, samt indlæg som er modereret eller direkte slettet...

Så midlerne til at komme anonyme personer til livs findes allerede, men det lader ik til, at nogen gider bruge dem. Så hellere forbyde en masse...

Fra Odense
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 134
Fra  KnowledgeDesign Skrevet kl. 02:19

Hurra for ytringsfriheden, nu kan jeg nemlig offentligt sige min mening om Jimi hove. Du var da jeg started på Amino, absolut ikke min kop the, men det har godt nok ændret sig, du har i dag min dybeste respekt, Yes for din hudløse ærlighed omkring personlige oplevelser.

Ytringsfriheden længe leve.Wink

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 11:43

Hej til alle.

Lad mig slå fast: Ytringsfriheden er grundstenen i vores demokrati - lad der ikke være nogen tvivl om det.

Vores demokrati har således en forpligtelse og et stort ansvar overfor den del af verden som styres på anden vis. Vi skal ikke være konfliktskabere men konfliktløsere.

Det er ikke vores opgave at kreere konflikter i ytringsfrihedens navn.

Når jeg skriver "undskyldning" i forbindelse med muhammedtegningerne, mener jeg diplomati. Naturligvis skal en dansk regeringsleder ikke undskylde direkte, for et dagblads handlinger.

Men han burde efter min mening have dyrket diplomatiet. Ved sin stædige og udiplomatiske holdning pustede han efter min mening til ilden. Det er min personlige holdning, at statsministeren bar sig klodset ad og JP endnu mere. Som en elefant i en porcelænsbutik. Jeg angriber de implicerede parter og ikke den demokratiske ytringsfrihed, jeg efterlyser blot en mere "skånsom/diplomatisk" administration af denne.

Vi tager i forretningslivet kurser i kommunikation, at formidle et budskab på en for alle parter tålelig facon.

For mig er det ikke tåleligt når vores kommunikation sårer og nedgør vores medmennesker, og er man ikke i stand til at kommunikere uden at gøre dette, så opfordrer jeg til at holde bøtte, i alt fald til man har tænkt sig grundigt om.

Jeg vil for tid og evighed kæmpe for den demokratiske ytringsfrihed - også selv om den efter min mening ofte misbruges.

Det er vel også en menneskeret at sige: " jeg bryder mig ikke om tonen i vores politiske debat" - ikk´?

bedste søndagshilsner  Sören

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 13:37

Der er absolut intet ved satiretegningerne, der er kritisabelt. Der er dog ikke mangel på etniske danskere (her tæller du med, Sören :-) som på luftig vis kan forklare at de var utilgiveligt krænkende overfor muslimer. Hvorfor ved de det? Fordi anti-demokratiske indoktrinerede religiøse fanatikere brugte trussler om vold. 

Det var en satiretegning som enhver anden, udarbejdet af en venstreorienteret tegner, der nu er terrormål og har allerede har været udsat for mordforsøg.

På den baggrund føler jeg mig personligt krænket over, at nogen stadig fortsætter en dagsorden om 'en pæn tone', 'hensyn i ytringsfrihed' og alle mulige andre vendinger, der underforstået handler om at JP (og alle andre) muligvis har en juridisk ret, men ikke en moralsk ret til at bringe aktuelle og relevante satiretegninger.

Den katolske kirke var endnu mere krænket over Da Vinci Mysteriet, men da katolikker ikke på organiseret vis slår forfattere ihjel, så må de bare finde sig i det. Enhver kan male Jesus med stiv pik som Jens Jørgen Thorsen gjorde, uden at frygte for deres liv. Derfor er det en nyttesløs provokation i dag, som ingen gider og som vil få lille opmærksomhed.

'Den pæne tone' er ikke noget man kan afkræve andre og det virker som den omvendte verden, at nogen vil fokusere på 'formen' når der helt konkret bliver udøvet vold.

Lad mig tilføje, at når man i sin religion kan acceptere likvideringer på civile og tegninger af israelere der æder børn, så er det jo tankevækkende man er for sart til at se Muhammeds hoved på en hund.

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 17:05

Hej.

Jesper:
Der er absolut intet ved satiretegningerne, der er kritisabelt

OK - det har du så vedtaget.

Nogen blev i alt fald ophidsede - det er en kendsgerning.  Stadigväk synes jeg ikke vi skal väre konfliktskabere.

Jeg kan som födt vestjyde fortälle, at en del af den vestjyske befolkning blev kede af Thorsens omtalte maleri, og det er vel en ärlig sag.

Synes iövrigt ikke dit indläg tilförer debatten ret meget, andet end nogle ret farvede synspunkter.

mvh Sören

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:25

sören :

Hej.

Jesper:
Der er absolut intet ved satiretegningerne, der er kritisabelt

OK - det har du så vedtaget.

Nogen blev i alt fald ophidsede - det er en kendsgerning.  Stadigväk synes jeg ikke vi skal väre konfliktskabere.

Jeg kan som födt vestjyde fortälle, at en del af den vestjyske befolkning blev kede af Thorsens omtalte maleri, og det er vel en ärlig sag.

Synes iövrigt ikke dit indläg tilförer debatten ret meget, andet end nogle ret farvede synspunkter.

mvh Sören

vis vi ikke har ytringsfriheden vil man bare sige sin mening på en del anderledes måde og den er normale ikke fredelig og jo nogle træder man over her i livet men det prisen i et demokrati og man har ytringsfriheden og jo det gamle middelaldre gik vi i krig i kristendom tegn.

Tror på en mere fredelige verden jo mere vi kan sige vores mening og demokrati spredes i verden jo mere der ikke må skrives og siges jo mindre er der demokrati.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 6 ud af 7 (61 indlæg)