Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pakke afleveret på forkert adresse

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 

Jeg hade en linene sag med GLS hvor jeg stod på at jeg ikke hade modtaget pakken og de kom til at astatte pakken da det er dem der skal dokumentere at pakken er afleveret og de skal dokumentere at din nabo har modtaget pakken og det kan de kun ved at få det på skrift fra din nabo der er det ikke noget at de kan fremvise en uderskrift det kunne lige så godt være en fra gaden der hade skrevet under så stå på din ret overfor UPS/Sælger

 

/Mads

Fra Dyssegård
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det virker lidt tosset, men tror desværre ikke jeg får ret meget ud af at "kæmpe" den vej (med UPS og deres betingelser) -  :-(

/Almulimann

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

almulimann:
Hmm... Gutten der har kvitteret for pakken, erkender at have modtaget denne, men kan ikke fremskaffe pakken, den er væk. (skal lige siges at indholdet er ret kedeligt for alm. .. 25 meter special velcro er ikke det "hotteste"). Og han er relativ "ligeglad"... tag det med UPS siger han.

Tag det med politiet - med den holdning så skal han ikke slippe

Fra Dyssegård
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

For så vidt tror jeg ikke det bliver et problem for UPS at få ham der har kvitteret for pakken til at bekræfte at han har modtaget denne... han vedkender sig gerne at det er ham der har kvitteret for pakken (overfor mig). 

Kan være jeg skal få ham til at skrive under på at han vedkender sig at have modtaget og kvitteret for denne. Uanset så må jeg nok få afsender til at efterlyse pakken, og så lad sagen gå derfra.... suk.

/almulimann

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

almulimann:
Kan være jeg skal få ham til at skrive under på at han vedkender sig at have modtaget og kvitteret for denne. Uanset så må jeg nok få afsender til at efterlyse pakken, og så lad sagen gå derfra.... suk.

Du skal sige til ham at han skal skrive under for at UPS kan erstatte pakken eftersom det er en anden person der har modtaget den. Når han så har gjort det tager du bare fat i politiet.. som sagt kommer du muligvis ikke videre med UPS.. men når han kan behandle dig på den måde, er det vel lige så i orden at du melder ham til politiet :)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  Hmm... Sådan som jeg opfatter situationen, så har "gutten"/naboen tager imod din pakke.
Med mindre han er blind, ordblind eller langsomt opfattende, så har han vel også kunne læse at der stod et andet firmanavn på. Endvidere har han kvitteret for modtagelsen hvorved pakken er i hans varetægt. Derefter smider han den væk, stjæler den, sælger den for noget der kan ryges, eller noget helt andet.

En sammenligning:

Jeg stiller mig op foran den lokale hobbyforretning. Der kommer så et GLS-bud som har travlt og ikke kender hverken ruten, butikken eller mig i forvejen. Han har en stor kasse som han skal aflevere. Jeg vil være en flink fyr og aflaste de ansatte i butikken, så jeg tager imod pakken. Så står jeg så med den i hænderne og så beslutter mig for at jeg forresten ikke skulle ind i hobbyforretningen, men derimod hjem og hente min datter fra vuggestuen. Så jeg smider kassen bag i bilen og smutter hjem. Så kan jeg jo altid aflevere kassen til hobbyforretningen... når jeg på et eller andet tidspunkt lige kommer forbi, kommer i tanke om det, finder ud af at indholdet ikke interesserer mig...

Vi kan vidst godt være enige om at ovenstående ikke er helt fint i kanten? Og der er nok også nogen som vil kalde det tyveri.

/Jesper

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:
En sammenligning:

Jeg stiller mig op foran den lokale hobbyforretning. Der kommer så et GLS-bud som har travlt og ikke kender hverken ruten, butikken eller mig i forvejen. Han har en stor kasse som han skal aflevere. Jeg vil være en flink fyr og aflaste de ansatte i butikken, så jeg tager imod pakken. Så står jeg så med den i hænderne og så beslutter mig for at jeg forresten ikke skulle ind i hobbyforretningen, men derimod hjem og hente min datter fra vuggestuen. Så jeg smider kassen bag i bilen og smutter hjem. Så kan jeg jo altid aflevere kassen til hobbyforretningen... når jeg på et eller andet tidspunkt lige kommer forbi, kommer i tanke om det, finder ud af at indholdet ikke interesserer mig...

Sjovt du nævner det. Jeg så et interesant program på Discovery om tricktyve. Han står uden for et hotel i portier-uniform og navneskilt. Når der så kommer nogle turister med store kufferter i en taxa så tilbyder han at bære dem inden for. Turistierne går ind i hotellet med forventning om at han kommer lige efter - her kommer en af hans venner med en bil og vupti.... både kufferter og tyv er væk.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm.. ja jeg kan godt se sammenligningen... og ja det er jo faktisk tyveri. Omvendt er jeg overbevist om at han ikke har forsøgt at trick-tyve noget som helst. Han har blot en meget sløset holdning til post/pakker og det at kvittere for dem...som han gav udtryk, så fik de så mange pakker at han sandelig ikke brugte tid på at tjekke hvem modtager osv var korrekt. Og nå ja at han så modtog en pakke med indhold der SLET ikke relaterer sig til sit eget sortiment - så var det nok bare en kollega der havde bestilt.

Jeg må konfrontere ham med at det er "hans bagdel" der er på komedie nu, UPS har leveret i henhold til deres betingelser. Så enten erstatte pakken, eller blive anmeldt.

Tak for jeres svar!

/almulimann

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt seriøst..

Med den holdning gutten har, der kvitterede for din pakke, så er det bare med det samme at melde ham til politiet .. Uanset hvad, så kan sådan en pakke da ikke bare "forsvinde" så på en eller anden måde er pakken blevet stjålet eller smidt ud bevist, pga. vedkommende ikke kunne bruge de 25 meter til noget..

Var jeg dig, så gik du hen til vedkommende der kvitterede for pakken, lagde paragraferne på bordet og fortalte, han har 3 dage til at finde pakken, eller 1500 kr. til erstattelse af det indhold der lå i pakken, eller kommer der en politianmeldese på bordet.

Længere er den ikke.

/ Martin.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige slutte tråden med afslutningen på sagen.

Den endte "lykkeligt" i det pakken dukkede op igen hos nabo-butikken. Det super frustrerende når sådan noget sker, men nu glad for at det ikke var nødvendigt at gå videre med sagen.

Endnu en stor tak for de mange gode svar!

/Almulimann

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)