Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GLS & Flexlevering UHA

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

SOMO-ART ONLINE:
Hvis nu f.eks GLS fordrer reklamation inden 24 timer på en flexlevering

Det var dælme da usædvanlig kort tid de giver til reklamation, har du overvejet om det overhoved er et produkt du bør  tidbyde dine kunder?.

En anden ting du måske bør overveje er om din emballering er tilstrækkelig når nu varen er gået istykker. Alt for mange netbutikker bruger for dårlige papkasser som ikke kan holde til transporten.

Mvh

Ravn

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 21:53

Hej Jesper.

Hvordan kan du have en aftale med GLS om en flexlevering til private?

GLS levere kun til virksomheder. Private skal afhente i pakkeshops.

Det er i hvert fald, hvad der står i deres betingelser.

Mvh Miriam

Fra Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:05

Hej Miriam

Pakker sendt fra en pakkeshop leveres også direkte til private. De tilbyder flexlevering hvis du skriver det på label hvor den må stilles. men jeg vil ikke anbefale det :-) - se ovenfor !

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 22:17

Nåh, ok. Du sender altså fra en pakkeshop :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:43

Art & Design:

Jeg er sikker på at mange shopejere har det ligesom jeg !

Jeg tror faktisk, at du tager fejl...

I tiden løb har der været et hav af tråde herinde, hvor firmaer enten har tilbudt utrolig billig fragt, eller distribution i DK på så højt et service niveau, at det kunne være svært at se, hvordan det skulle kunne hænge sammen økonomisk. Og bevares fri konkurrence er godt, og det skaber innovative ydelser og produkter...

Men fælles for alle disse forsøg er, at firmaerne har knækket nakken økonomisk. Det har altså ik været særlig profitabelt. Og hvergang er der kommet webshops i klemme, som enten har fået en dårligere service end forventet, eller slet ingen service/mistede varer...

Min pointe er, at i stedet for at fokusere på ydelser, som du finder brugbare eller leverandører, som du kan lide, så skal du måske nærmere se problematikken med dine kunders briller på, Hva forventer dine kunder, og hvilken pris vil de så betale for denne ydelse?

Vi benytter f.eks UPS som vores faste fragtpartner til levering af alle pakker med solbriller. Det er selvom, at UPS ik har særlig mange depoter eller afhentningssteder.
Men UPS leverer vel nok verdens bedste tracking system, samt et genialt online ombookings system. Dvs kunden kan via 2 klik ændre leveringsstedet, eller vælge et leveringstidspunkt dagen efter, hvor kunden er hjemme. Bare det hele sker online inden et bestemt klokkeslet...
Og sammenholdt med en sindsyg hurtig levering, samt 99,99999999999999% levering af pakker i god behold, så gør det dem til det oplagte valg for os, også selvom fragten f.eks ville koste 20-40% mere,  end den gør hos GLS (dette er ingen opfordring til UPS om at hæve priserne, da vi er ganske tilfreds med dem vi har pt). Alle kunder er tilfredse med servicen, og mange vender tilbage med ros angående fragtdelen. Og det gavner jo os i sidste ende.

Hvis du f.eks Googler GLS + Asos, så vil du finde mange sider, hvor folk klager over leveringerne, og det gavner slet ik Asos.com forretning. Det var faktisk så slet til sidst, at Asos skiftede leverandør. Så selvom Asos yder det bedste udvalg, hurtig pakning og super priser, så taber de stadigvæk kunder pga deres fragt leverandør.

Langt indlæg, men jeg håber du kan se pointen i, at du vælger din leverandør med omhu, da denne faktisk er dit ansigt ud af til overfor dine kunder... Det er nemlig din leverandør, som har sidste kontakt med kunden inden varerne er modtaget, og dermed er din fragt leverandør også det sidste indtryk kunden får...

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 07:57

Hej Jesper,

Jeg forstår dig sådan set godt. Det er rigtig ærgeligt!

Jeg er langt hen af vejen enig med alle andre der har kommenteret dit indlæg. Du bør nok bide i det sure æble og gøre kunden skadefri. Du risikere alligevel at en vurdering i Forbrugerklagenævnte giver kunden medhold - og så har du fået et skidt omdømme, uden at vinde noget. Dette er ikke en sag, som dine kunder og potentielle kunder, vil støtte dig i.

På min webshop, ville jeg vælge at give kunden en ny vare!

Når dette så er sagt, så vil jeg komme med lidt tankespind, når nu du alligevel ønsker at tage kampen op!
(det skal siges at jeg ikke har det store juridiske indblik - i min egen webshop hopper og springer jeg for mine kunder og gør alt hvad jeg kan, for at gøre dem tilfredse, uanset om købeloven måske giver mig medhold).

En reklamation kan gøres over fejl/mangler som var der fra starten (også selvom disse først viser sig efter noget tids brug).

Men der var ingen fejl på dette produkt. Skaden er sket under transporten af varen. Skaden er altså opstået "med vold". Kan kunden godtgøre at det ikke er denne selv, som har forvoldt skaden? Kan kunden bevise at det er fragtfirmaet der har ødelagt varen?

For at kunden kan holde fragtfirmaet ansvarlig, skal kunden gøre indsigelse i god tid. F.eks. kan man jo ikke købe noget, få det leveret, pakke det ud og ødelægge det ugen efter, og så komme og give fragtmanden skylden.

For at undgå ovenstående, har man opsat regler for indsigelses vedr. forsendelser. Det formodes med rette, at en kunde der modtager en pakke, hurtigt og uden ophold, sikrer sig at leveringen er korrekt og at der ingen reklamation er at gøre, overfor fragtmanden.

Kunden kendte disse regler, som var videreformidlet af dig via dine betingelser, og kunden havde derfor accepteret dette.

At kunden så tager på ferie, og derfor selv er skyld i at han ikke kan gøre indsigelse overfor fragtmanden, må stå for kundens egen regning.

Kunden står nu i en situation, hvor en vare er ødelagt, uden at kunden kan gøre krav gældende overfor fragtmanden.

Kunden kan nu kun vælge at indgive en reklamation overfor dig.

Men hvis du siger "skaden der, den er sket som følge af vold, og ikke en fejl/mangel på produktet" er dette så bevis nok?

Kan kunden gøre gældende at "Fejlen er skaden, og skaden var der da jeg åbnede min pakke - derfor har jeg ret"?

Eller har kunden svært ved at bevise dette, da han jo fuldt ud har accepteret en leveringsform, som han godt vidste, ville gøre at han ingen chance havde, for at undersøge pakkens tilstand ved modtagelse (eller alternativt inden for tidsfristen, gøre gældende overfor fragtmanden, at der altså er sket noget med pakken)?

Ovenstående kan tolkes begge veje, når man kigger i loven. Jeg vil mene at det er i en gråzone!
Jeg har dog ikke undersøgt om der foreligger sager der kan skabe præcedens?

Det er alligevel interessant! Og jeg håber at du, uanset hvad du vælger at gøre, og hvad udfaldet bliver, vil informere her på Amino!

Uanset det jeg lige har lukket ud, så ville jeg i min webshop, vælge at give kunden en ny vare!

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 08:00

Hej Fashion-Seller.

Du har meget ret i, at kunderne (generelt) placere ansvaret for fragten hos shop ejeren. Omvendt er de fleste dog ikke indstillet på at betale ret meget for fragten.

Du kan ikke anbefale GLS, men nævner i stedet UPS som en mulighed.

Jeg regnede lige ud, at det ville koste 390,78 kr. at sende en t-shirt med UPS. Det er altså ikke en mulighed for den alm. shopejer. Det må være nogle meget exclusive solbriller, du sælger ;-)

Så jeg prøver lige at regne pointen ud .... Post Danmark?

Mvh Miriam

.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:34

SousVideDK:
For at kunden kan holde fragtfirmaet ansvarlig, skal kunden gøre indsigelse i god tid. F.eks. kan man jo ikke købe noget, få det leveret, pakke det ud og ødelægge det ugen efter, og så komme og give fragtmanden skylden.

Bare for en god ordens skyld: Kunden skal IKKE gøre fragtfirmaet ansvarlig - det skal afsender. Så kunden retter - fuldt berettiget - sit krav mod forretningen. Ja, det er surt, men som forretningsdrivende er man altså nødt til at overholde gældende lov.

I øvrigt tager fragtfirmaer slet ikke mod reklamationer fra kunderne - har selv fået leveret en forsendelse (husker ikke om det var GLS eller DPD), som var totalt smadret. Transportøren henviste mig til afsender, som uden problemer sendte mig en ny portion. HVordan min leverandør klarede det med fragtfirmaet, aner jeg ikke, og jeg er også ligeglad.

Det er - uden undtagelse - forretningens ansvar, at sørge for, at varen leveres i god stand. Enhver undtagelse fra det i betingelserne har ikke retsvirkning. Beskyttelsen af forbrugeren kan IKKE fraviges til forbrugerens ugunst.

Og bare som et kuriosum: Når jeg selv bestiller noget i en webshop, vælger jeg da altid den billigste forsendelsesform, uanset, hvilke ansvarsfraskrivelser, der er i betingelserne, jeg ved jo, at jeg har ret.

En helt anden ting: Hvis kunden har betalt med kort, foreligger muligheden for at lave en chargeback, og det koster gebyr til PBS, udover at pengene føres tilbage.

Min anbefaling er helt klart - løs det i mindelighed (giv kunden en ny vare, eller pengene tilbage) og drop den forsendelsesform, du ved IKKE virker.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 10:58
Kirsten > Har aldrig prøvet at reklamere over en forsendelse, men det du siger, giver god mening.

Og jeg er enig med dig i, at han bør gøre kunden skadefri.

Det var mere ment som et tankespind, hvad angår placering af ansvar. Altså "Kan kunden gøres ansvarlig, pga. manglende handling i forbindelse med modtagelse. Kan butikken "bevise" at kunden selv er skyld i det, da skaden er sket med vold, og kunden ikke kan godtgøre at varen var sådan ved levering?
Og KAN kunden godtgøre at varen var skadet med vold, ved modtagelsen, da kunden jo ikke rettidigt har nævnt skaden?"

Ellers kan enhver ødelægge en modtaget vare og sige at "sådan modtog jeg den".

Der må være en "frist" for en kundens påstand om at varen var beskadiget ved modtagelsen ( når skaden skyldes vold".

Men det nemmeste her, er nok at give kunden ret - det ville jeg gøre.
Fra Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 11:18

Det kan da godt være det er butikkens ansvar at få pakken sikkert frem til modtager (selvom det i mine øjne må være transportøren - jeg kører jo ikke ud med dem) - MEN det må absolut være kundens ansvar at reklamere rettidigt, ellers er der da ingen mening med noget som helst længere. Alt ansvar kan da ikke påhvile afsender som både skal tage skraldet for både transportør og kunde.

I bliver ved med at sige det bedste er at sende ny vare til kunden - Hvad med næste gang og næste gang ? - der skal da strammes op på de regler der vedrører forbrugernes ansvar i en sådan sag og det var hele meningen med min tråd.

Og korrekt - kunden kan modtage varen - smadre den og så klage til butikken over at det evt er en fragtskade - Jøsses !

Det sidste nye er at folk køber tøj på nettet - bruger det i weekenden og returnere det om Mandagen fordi det "ikke passer" - men det er vel også ok !

Der er en million regler og love der beskytter forbrugeren, men hvor er en simpel regel som fordrer at voksne mennesker i det mindste skal reklamere rettidigt over en evt skade på forsendelsen.

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)