Jeg er sikker på at mange shopejere har det ligesom jeg !
Jeg tror faktisk, at du tager fejl...
I tiden løb har der været et hav af tråde herinde, hvor firmaer enten har tilbudt utrolig billig fragt, eller distribution i DK på så højt et service niveau, at det kunne være svært at se, hvordan det skulle kunne hænge sammen økonomisk. Og bevares fri konkurrence er godt, og det skaber innovative ydelser og produkter...
Men fælles for alle disse forsøg er, at firmaerne har knækket nakken økonomisk. Det har altså ik været særlig profitabelt. Og hvergang er der kommet webshops i klemme, som enten har fået en dårligere service end forventet, eller slet ingen service/mistede varer...
Min pointe er, at i stedet for at fokusere på ydelser, som du finder brugbare eller leverandører, som du kan lide, så skal du måske nærmere se problematikken med dine kunders briller på, Hva forventer dine kunder, og hvilken pris vil de så betale for denne ydelse?
Vi benytter f.eks UPS som vores faste fragtpartner til levering af alle pakker med solbriller. Det er selvom, at UPS ik har særlig mange depoter eller afhentningssteder.
Men UPS leverer vel nok verdens bedste tracking system, samt et genialt online ombookings system. Dvs kunden kan via 2 klik ændre leveringsstedet, eller vælge et leveringstidspunkt dagen efter, hvor kunden er hjemme. Bare det hele sker online inden et bestemt klokkeslet...
Og sammenholdt med en sindsyg hurtig levering, samt 99,99999999999999% levering af pakker i god behold, så gør det dem til det oplagte valg for os, også selvom fragten f.eks ville koste 20-40% mere, end den gør hos GLS (dette er ingen opfordring til UPS om at hæve priserne, da vi er ganske tilfreds med dem vi har pt). Alle kunder er tilfredse med servicen, og mange vender tilbage med ros angående fragtdelen. Og det gavner jo os i sidste ende.
Hvis du f.eks Googler GLS + Asos, så vil du finde mange sider, hvor folk klager over leveringerne, og det gavner slet ik Asos.com forretning. Det var faktisk så slet til sidst, at Asos skiftede leverandør. Så selvom Asos yder det bedste udvalg, hurtig pakning og super priser, så taber de stadigvæk kunder pga deres fragt leverandør.
Langt indlæg, men jeg håber du kan se pointen i, at du vælger din leverandør med omhu, da denne faktisk er dit ansigt ud af til overfor dine kunder... Det er nemlig din leverandør, som har sidste kontakt med kunden inden varerne er modtaget, og dermed er din fragt leverandør også det sidste indtryk kunden får...