Hej Jeg har igen igen oplevet en kunde med en ødelagt pakke sendt med GLS på flexlevering. I GLS´s betingelser står der at der skal reklameres inden 24 timer hvis pakken er afleveret uden kvittering (på kundens opfordring) Denne kunde var taget på ferie og kommer hjem efter 7 dage og finder indholdet i pakken ødelagt. Hun påberåber sig nu den alm. 2 årige reklamationsret og vil have varen byttet. Der står højt og tydelig på vores side, flere steder at der ikke er reklamationsret på skadede pakker efter 24 timer ved flexlevering og at vi fraskriver os ansvaret i sådanne tilfælde. Ydermere står det også i den mail der sendes trackingnr på. Kan det være rigtigt at vi shopejere skal betale for transportørens uheldige håndtering, når deres leveringsbetingelser er videregivet både her og der i vores shop. Er det ikke kundens eget ansvar at orientere sig om fragtbetingelserne inden vedkommende køber et produkt ? Mvh Jesper SOMO-ART.DK |
Uanset hvad du skriver i betingelserne, er det DIT ansvar, at pakken kommer frem til kunden i ordentlig stand.
Hvis du ikke ønsker at påtage dig risikoen for at der sker skader under fragten, må du lade være med at tilbyde denne forsendelsesform.
Så der er ikke andet at gøre, end at sende kunden en ny vare, og så må du efterfølgende diskutere erstatsningsspørgsmålet med GLS.
MVH
Kirsten