Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GLS & Flexlevering UHA

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har igen igen oplevet en kunde med en ødelagt pakke sendt med GLS på flexlevering. I GLS´s betingelser står der at der skal reklameres inden 24 timer hvis pakken er afleveret uden kvittering (på kundens opfordring)

Denne kunde var taget på ferie og kommer hjem efter 7 dage og finder indholdet i pakken ødelagt. Hun påberåber sig nu den alm. 2 årige reklamationsret og vil have varen byttet.

Der står højt og tydelig på vores side, flere steder at der ikke er reklamationsret på skadede pakker efter 24 timer ved flexlevering og at vi fraskriver os ansvaret i sådanne tilfælde. Ydermere står det også i den mail der sendes trackingnr på.

Kan det være rigtigt at vi shopejere skal betale for transportørens uheldige håndtering, når deres leveringsbetingelser er videregivet både her og der i vores shop.

Er det ikke kundens eget ansvar at orientere sig om fragtbetingelserne inden vedkommende køber et produkt ?

Mvh

Jesper

SOMO-ART.DK

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:25

Uanset hvad du skriver i betingelserne, er det DIT ansvar, at pakken kommer frem til kunden i ordentlig stand.

Hvis du ikke ønsker at påtage dig risikoen for at der sker skader under fragten, må du lade være med at tilbyde denne forsendelsesform.

Så der er ikke andet at gøre, end at sende kunden en ny vare, og så må du efterfølgende diskutere erstatsningsspørgsmålet med GLS.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Herning
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 71
Fra  Webshipr.com Skrevet kl. 13:57

Heeelt enig. Er det eneste rigtige at gøre. 

Det er god kundeservice og du vil uden tvivl styrke dit omdømme.

Fra Herning
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 71
Fra  Webshipr.com Skrevet kl. 13:58

Heeelt enig. Det eneste rigtige at gøre er at sende nyt til kunden.

Det er god kundeservice og du vil uden tvivl styrke dit omdømme.

Fra Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 08
Skrevet kl. 14:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg synes ikke det her handler om at styrke sit omdømme !

Det handler om at vi som shopejere ikke skal stilles ringere end selve forbrugeren, ifølge jurister er der enddog delte meninger om dette emne. Jeg synes ikke man for enhver pris skal skal betale for at andre ikke sætter sig ordentligt ind i tingene. Jeg har tænkt mig at følge denne her til dørs og evt blive "bussemand" i nogles øjne. Jeg vil hellere have en utilfreds kunde end jeg vil faldbyde mit koncept. Hvad er formålet med at informere hvis det ingen mening har !

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:14

SOMO-ART ONLINE:

Hun påberåber sig nu den alm. 2 årige reklamationsret og vil have varen byttet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:16

SOMO-ART ONLINE:

Hun påberåber sig nu den alm. 2 årige reklamationsret og vil have varen byttet.

Det behøver hun såmænd ikke påberåde sig. Det er så simpelt at når hun køber fragten ved dig, er du ansvarligt for transporten og evt. skader forvoldet i denne forbindelse

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fra Forbrugeraftaleloven:

Aftalevilkår, hvorefter forbrugeren bærer risikoen for, at varen eller tjenesteydelsen som helhed ikke kan leveres, er ikke bindende

Lovgivningen stiller forbrugeren meget stærkt, og ja, en gang i mellem er det urimeligt. Men det må man jo forholde sig til, når man starter en forretning, og tage sine forholdsregler - vel og mærke inden for lovgivningen.

Så du har helt ret: Det handler ikke om at styrke omdømmet - det handler om, at du skal leve op til lovgivningen på området. Så det er faktisk dig, og ikke din kunde, der ikke har sat sig ordentligt ind i tingene.

Og som den sidste bemærkning; Når du tidligere har haft dårlige erfaringer, forstår jeg ikke, at du fortsat tilbyder transportformen.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 08
Skrevet kl. 19:11

Istedet for at fortælle mig hvor dårlig en shopejer jeg er kunne vi måske have dialog omkring hvordan vi får ansvaret placeret de rigtige steder.

Hvis nu f.eks GLS fordrer reklamation inden 24 timer på en flexlevering og en kunde hopper og danser på det, selvom vedkommende er informeret, så hopper GLS ud af ansvaret for en evt pakkeskade og shopejeren står uden skyld, med erstatningen ! - det er ikke holdbart.

Transportørene skal til at tage en større del af ansvaret for at kaste rundt med pakkerne op til fyraften. Flexlevering eller ej.

Ligeledes skal kunderne tage deres del af ansvaret for ikke at have læst butikkernes leveringsbetingelser og bare læne sig op af skæv fordelt købelov. Det er både modent og retfærdigt. I mange andre sammenhænge skal der læses noget med ekstrem småt skrift for ikke at komme i fedtefadet - det gælder så bare ikke webshops med fyldestgørende info om deres handelsbetingelser.

I mange tilfælde vil dårlige købsoplevelser på nettet kunne elimineres hvis køber lige får betingelserne med.

Ifølge købeloven er varen at betragte som afleveret når den er på transportørens bil - er det ikke korrekt ?

Mht til at droppe flexlevering som en ydelse til kunden er som at gå tilbage til scratch og er selvfølgelig ikke en løsning - kunder gider ikke at hente i pakkeshops.

Iøvrigt tilbyder Post DK som vi hovedsagligt sender med, stadig deres 7 dages reklamationsfrist på flexlevering.

Summa summarum: Istedet for at acceptere at kunderne står stærk i forhold til købeloven skal vægten vist skubbes lidt ind på midten for at finde en fremtidssikret og holdbar balance.

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 19:20

Jeg kan kun være enig i at balancen ikke er retfærdig, men i forhold til din kunde kan du ikke gøre noget ved det.

Dvs. at det kan du selvfølgelig godt, men så bevæger du dig ud i et lovbrud.

På samme måde som du synes dine kunder burde sætte sig ind i dine betingelser burde du måske sætte dig ind i lovgivningen, da den overruler alt andet.

Begynder de enkelte webshops at forvalte loven efter forgodtbefindende, vil det ikke være positivt for nethandel generelt.

Hvem vil handle på en hjemmeside der ikke overholder loven?

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)