I stedet for at råbe om, at alle andre skal tage ansvar og sætte sig ind i tingene, så undre det mig en del, at du ik engang selv kender til lovgivningen! Du vil tilsidesætte loven om fjernhandel, samt fjerne reklamationsretten til din kunde, fordi det firma, som DU har valgt skal fragte dine pakker, ik lever op til forventningerne! Læs evt Kirstens glimrende indlæg, som lige har fået 5 stjerner herfra...
Øøøøhhhh på ingen måde, når du sælger B2C... Så er den først leveret, når kunden har modtaget den, men kunden har stadigvæk 2 års reklamationsret uanset... |
Klart klart at lovgivningen skal holdes - bevares !
Som skrevet handler det også om at få transportørene til at tage ansvar for at vi køber en ydelse hos dem, som vi så får ansvaret for idet den er købt igennem os.
Og igen, i detailhandelen både fysisk og på nettet har vi jo kun producentens produktgaranti/reklamationsret at give videre til kunderne og den er da vist lovmæssigt ok.
Hvad mon så årsagen er til at transportørens "garanti" ikke kan videregives til kunden. Vi er vel ikke forpligtet til at strække en garanti/indsigelsesfrist, længere end underleverandøren kan stå inde for ?
GLS klapper jo bare i hænderne når en skade er for sent indberettet. Jeg vil gerne gå i front for at få det lavet om :-) og også gerne at det er kundens ansvar at klage rettidigt i forb. med f.eks flexlevering.