Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GLS & Flexlevering UHA

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

SOMO-ART ONLINE:

Istedet for at fortælle mig hvor dårlig en shopejer jeg er kunne vi måske have dialog omkring hvordan vi får ansvaret placeret de rigtige steder.

Hvis nu f.eks GLS fordrer reklamation inden 24 timer på en flexlevering og en kunde hopper og danser på det, selvom vedkommende er informeret, så hopper GLS ud af ansvaret for en evt pakkeskade og shopejeren står uden skyld, med erstatningen ! - det er ikke holdbart.

Transportørene skal til at tage en større del af ansvaret for at kaste rundt med pakkerne op til fyraften. Flexlevering eller ej.

Ligeledes skal kunderne tage deres del af ansvaret for ikke at have læst butikkernes leveringsbetingelser og bare læne sig op af skæv fordelt købelov. Det er både modent og retfærdigt. I mange andre sammenhænge skal der læses noget med ekstrem småt skrift for ikke at komme i fedtefadet - det gælder så bare ikke webshops med fyldestgørende info om deres handelsbetingelser.

I mange tilfælde vil dårlige købsoplevelser på nettet kunne elimineres hvis køber lige får betingelserne med.

Ifølge købeloven er varen at betragte som afleveret når den er på transportørens bil - er det ikke korrekt ?

Mht til at droppe flexlevering som en ydelse til kunden er som at gå tilbage til scratch og er selvfølgelig ikke en løsning - kunder gider ikke at hente i pakkeshops.

Iøvrigt tilbyder Post DK som vi hovedsagligt sender med, stadig deres 7 dages reklamationsfrist på flexlevering.

Summa summarum: Istedet for at acceptere at kunderne står stærk i forhold til købeloven skal vægten vist skubbes lidt ind på midten for at finde en fremtidssikret og holdbar balance.

I stedet for at råbe om, at alle andre skal tage ansvar og sætte sig ind i tingene, så undre det mig en del, at du ik engang selv kender til lovgivningen!

Du vil tilsidesætte loven om fjernhandel, samt fjerne reklamationsretten til din kunde, fordi det firma, som DU har  valgt skal fragte dine pakker, ik lever op til forventningerne!

Læs evt Kirstens glimrende indlæg, som lige har fået 5 stjerner herfra...

SOMO-ART ONLINE:

Ifølge købeloven er varen at betragte som afleveret når den er på transportørens bil - er det ikke korrekt ?

Øøøøhhhh på ingen måde, når du sælger B2C... Så er den først leveret, når kunden har modtaget den, men kunden har stadigvæk 2 års reklamationsret uanset...

Fra Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:32

Klart klart at lovgivningen skal holdes - bevares !

Som skrevet handler det også om at få transportørene til at tage ansvar for at vi køber en ydelse hos dem, som vi så får ansvaret for idet den er købt igennem os.

Og igen, i detailhandelen både fysisk og på nettet har vi jo kun producentens produktgaranti/reklamationsret at give videre til kunderne og den er da vist lovmæssigt ok.

Hvad mon så årsagen er til at transportørens "garanti" ikke kan videregives til kunden. Vi er vel ikke forpligtet til at strække en garanti/indsigelsesfrist, længere end underleverandøren kan stå inde for ?

GLS klapper jo bare i hænderne når en skade er for sent indberettet. Jeg vil gerne gå i front for at få det lavet om :-) og også gerne at det er kundens ansvar at klage rettidigt i forb. med f.eks flexlevering.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SOMO-ART ONLINE:

Klart klart at lovgivningen skal holdes - bevares !

Som skrevet handler det også om at få transportørene til at tage ansvar for at vi køber en ydelse hos dem, som vi så får ansvaret for idet den er købt igennem os.

Jamen de tager da også det ansvar, som de skal... De har endda lavet nogle specifikke betingelser, hvor alle informationerne for forsendelsesformen fremgår.
Du acceptere disse betingerlser, men klager efterfølgende over, at betingelser ik tilgodeser dig Tongue Tied

Hvorfor acceptere du så de betingelser eller benytter den forsendelses form eller det fragtfirma?

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 19:38

Som udgangspunkt har den garanti du får når du køber en vare til videresalg ikke noget at gøre med dine kunder. Hvis dine leverandører ikke giver mere end 3 mdrs. garanti på de varer de sælger til dig, er du stadig bundet af de lovpligtige 24 mdrs. reklamationsret dine kunder har.

Fra Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 08
Skrevet kl. 19:42

Hvor er det lige det står at jeg vil tilsidesætte loven om fjernhandel og fjerne reklamationsretten ??

Jeg forsøger ikke at stille kunderne dårligere, kun at der er nogle der kommer lidt for let til at påberåbe sig sine rettigheder på andres bekostning.

Del du bare stjerner ud - det ændrer ikke min holdning ;-)

Fra Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 08
Skrevet kl. 19:44

Kunder i en netbutik accepterer også butikkens handels & leveringsbetingelser inden de kan komme igennem check-out ?

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Skrevet kl. 19:45

Jeg forstår godt at du synes at du ikke indgår aftaler på vilkår der favoriserer dig, men hvad er det der forhindrer dig i at handle andetsteds?

Når du handler med en leverandør er det B2B, hvilket betyder at der stort set er 100% aftalefrihed. De rettigheder dine leverandører påberåber sig overfor dig, er rettigheder de har "forhandlet" sig til i forbindelse med at du indgår en handel med dem.

Bevares, det er klart at jo færre du har at købe dine produkter hos, i dette tilfælde fragten, jo dårligere vilkår vil du få.

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Skrevet kl. 19:47

SOMO-ART ONLINE:

Kunder i en netbutik accepterer også butikkens handels & leveringsbetingelser inden de kan komme igennem check-out ?

Som privatkunde kan du ikke stilles dårligere end loven foreskriver, uanset hvad du skriver under på.

Hvis jeg som privatperson køber en bil hos en bilforhandler og skriver under på at jeg får bilen 10.000 kr. billigere mod at frasige mig reklamationsretten, vil jeg ikke være bundet af det, da loven ikke kan fraviges på dette punkt.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 20:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SOMO-ART ONLINE:
Og igen, i detailhandelen både fysisk og på nettet har vi jo kun producentens produktgaranti/reklamationsret at give videre til kunderne og den er da vist lovmæssigt ok.

Som en anden i tråden skriver: Kunden vælger selv, hvem han vil stille til ansvar for reklamationsret og garanti. Og tro mig, enhver forbruger vil gå hen i den forretning, hvor tingene er købt (fysisk eller på internettet) og reklamere. Og det er forretningens ansvar, uanset om man kan lide det eller ej.

Jeg er sikker på, at du ikke er en dårlig shopejer, men du kan gøre dig selv, dine kunder (og alle andre shopejere) en tjeneste ved selv at sætte dig ind i lovgivningen, og agere efter den. Jeg må jo heller ikke køre 200 km i timen, bare fordi jeg synes at loven er tåbelig.

Og en helt anden ting: Amino-tråde kommer meget højt op i søgemaskiner - måske skulle du lige overveje, hvor dårligt du stiller dig selv ved at fremture på denne måde.

Så et godt råd: Tag en dyb indånding (og måske en tudekiks, hvis det hjælper) og kom over det.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 08
Skrevet kl. 20:37

Ha ha en tudekiks :-)

Jeg har intet at skjule for søgemaskinerne og har bestemt ikke til hensigt at skade andre shopejere.

Jeg er sikker på at mange shopejere har det ligesom jeg !

Jeg er bare et ganske almindeligt menneske der bliver frustreret over skæve regler bestemt af skrivebordspaver.

Vi yder en ganske fortrinlig kundeservice i vores butik og jeg beklager hvis jeg brugte forumet til at få luft i - det skal man åbenbart ikke :-)

Jeg er meget glad for jeres tilbagemeldinger - Tak for det ..

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)