1: Hvordan starter jeg et coaching firma op? Kræver det en eller form for tilladelse eller kan jeg "bare" oprette en hjemmeside og gå i gang?
2: Jeg ved der findes mange uddannelser inden for coaching og de er rigtige rigtige dyre. Jeg fladt så over denne hjemmeside, hvor man både kan gå gratis og meget billige uddannelse.
Jeg vil gerne høre jeres mening og om det er nok at tage sin uddannelse derinde til selv at skulle starte professionelt op en skønne dag.
Se link til hjemme siden her: http://coachacademy.dk/
Desværre er "Coach" en ubeskyttet titel, så du starter bare op og kalder dig coach. Så længe du omsætter for mindre end 50.000kr, så kan du sådan set bare gå i gang uden noget som helst. Derefter skal du have et "CVR-nummer", som kort sagt er et CPR nummer for en virksomhed.
Det er sådan set bare at få banket en hjemmeside op og komme i gang.
... Jeg vil dog anbefale at få sparet penge sammen til en uddannelse hos Sofia Manning eller Mindjuice. Uden en af de store i ryggen skal du VIRKELIG levere resultater. Der er RIGTIG, RIGTIG mange om ballet.
Vi havde en kunde for blot et par måneder siden, der var ny indenfor faget coach. Hun havde dog en hel del erfaring med sig samt taget et 2 års kursus. Hendes hjemmeside, som vi har lavet, er coachingthisted.dk - du kan måske finde noget inspiration.
Hvis du er coach, så hav styr på dit liv. Hvis man er overvægtig, ryger, har større afhængigheder eller generelt lever et kedeligt liv - don't do it. Jeg ved godt der er stor forskel på en mentor og en coach, men hvis du ikke lever "cool", så tror jeg meget troværdighed ryger.
Hej tusind tak for din hjælp.. Jeg er i gang med at udvikle mig en masse, for selvtilid mangler jeg ikke. Har været coach i salgs firma gør og i det hele taget lægger det til mig at være en god mentor for folk. MEN overvægtig det er jeg dig, men ser nu stadig sund og frisk ud, for jeg er i gang med at tabe mig og er fodbold træner ved siden af. :)
Du manglet at svare på den der hjemme side jeg havde linket til, og den uddannelsesform, hvad synes du om den?
Selv om coach er en ubeskyttet tittel så burde du og tage en coach uddannelse. Du skal tænke på at du skal hjælpe folk med deres liv på den ene eller andet måde.
Derfor med respekt for dig selv og andres liv, burde du tage en uddannelse.
Prøv og undersøg markedet, og se hvad der er af uddannelser. Hold dig væk fra dem der er gratis, når du tager din coach uddannelse så vil du få forståelse for hvorfor du skal holde dig væk fra de uddannelser som er gratis.
Jeg kan varmt andbefalde www.sricoaching.com Han er meget anset i coaching verdenen fordi han er en af de få som selv har opnået gode resultater. Hvor imod største delen af de folk som kalder sig for coach ikke er i stand til at skabe holdbar resultater i sig selv.
Han hjælper også Tony Robbins med hans siminar desuden var han forman for Bank of Amarika i en alder af 25 år
50-100 tusind kr er mange penge ud af lommen. Men hvis det er noget men har tænkt af leve af, så er det en billig pris og betale for det.
Jeg kan også andbefale dig noget til ca. 15000 kr her i Danmark.
Jeg har taget en coach uddannelse, og tro mig det er seriøst viktigt at men har en forståelse for de værktøjer men bruger som ccoach. Men kan skade folk hvis men ikke ved hvad men gør.
Jeg kender flere der gik ned med strass, fordi de gik til en coach som ingen uddannelse havde eller andet relevant baggrund.
Jeg kender flere der gik ned med strass, fordi de gik til en coach som ingen uddannelse havde eller andet relevant baggrund.
Nu bliver jeg nødt til at komme med en bemærkning: Er det bare mig, eller er der total inflation i ordet "Coach". For så vidt jeg ved, så er mere end 90 % af dem der bliver uddannet coach, folk der aldrig har gennemført nogen vidergående uddannelse. Det er den samme type folk der kaster sig over MLM, Healing des lige og andre hokus pokus uddannelser.
Skulle jeg nogensinde hyre en Coach, så ville jeg hyre en person der havde en relevant uddannelse i forvejen - som havde bevist at han/hun selv havde ben i næsen og var i stand til at implementere diverse værktøjer til progression i hverdagen.