Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er denne idé for vanvittig?

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Kenneth:
Men jeg kan ikke se det lovlige i det, udfra de gængse regler.

Dem tolker du vist lidt skævt.

Der er intet til hinder for at man i bunden af sin faktura kan have en adskillelse f.eks. en linie og teksten "Vore sponsorer" og så logo´er eller andet fra andre virksomheder.

Før i tiden var det ikke unormalt at man anvendte logo´er for de vareleverandører man benyttede på brevpapir og fakturaer osv osv..

@TS jeg arbejder på en tilsvarende model med et download produkt hvor folk i alt får tilsendt 25 sider i PDF. Dette gør jeg fordi jeg ikke må lade mailen indeholde links eller reklamer der ikke har noget med produktet at gøre. Så i top og bund + siderne på pdf. vil der være plads.

Jeg renger med at sende mindst 25.000 mails per uge hvis det fanger an.

Fremhæver lige mit svar fra side 1

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:32

Entrepreneur - Jan:

Jeg gentager mit svar, det kan være i strid mod godmarkedsførring skik.

Nu også fremhævet.

/Kenneth

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 18:43

Kenneth:

Entrepreneur - Jan:

Jeg gentager mit svar, det kan være i strid mod godmarkedsførring skik.

Nu også fremhævet.

/Kenneth

This ends here.¨

Du er alt alt alt for langt ude og har tilsyneladende intet begrab om tingene. Der intet hverken markedsføringsmæssigt eller lovgviningsmæssigt der forhindrer nogen i at vise deres sponsorers logo på deres brevpapir, deres fakturaer, i rulleteksterne, i reklamepauserne eller på lokumspapir osv osv osv osv...

Læs nu jeg skriver at man adskiller tingene ved en linie og skrive sponsoreret af....

Det er efterhånden for børn det forum her.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:50

Hej Jan

Jeg læser udemærket dansk.....Har jo gået i skole i 9 år på papiret.

Men problemematikken, er jo netop, at når det drejer sig om faktura, så er det noget som der skal sendes ud. Og derfor kan det hurtigt komme en misfortolkning af de navne der står på papiret.

Fx skriver jeg TC Electronics, selvom jeg ikke er leverandør til dem. Så kan det tolkes at jeg har noget at gøre med dem.
Hertil skal det siges at det er et krakiler firma, hvad angår tryk på deres produkter. Faktisk sidder de og tjekker alle emner under en lup, og er ikke bleg for at sende en hel sending tilbage.

Og det betyder kort fortalt at det er falsk markedsførring......Da de kan forstås som referance.

Så ergo, sponsor kan referes som en kunde, og så er det overtrædelse af markedsførrings loven.

Forstået.

/Kenneth

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 19:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Af egen mening, forstår jeg ikke hvorfor nogen overhoved ville have reklame på sine faktura'er.
Personligt ville jeg aldrig selv gøre det, for det kan give et indtryk af, at jeg har noget med firmaet der bliver reklameret for. Og en faktura skal bare være så dejlig enkel og brugervenlig som muligt - så intet, der det mindste kan forvirre mine kunder.

Hvis jeg selv købte nogen fra et firma med reklame på falturaen ville jeg finde det useriøst. Så stor en "nærrighed" tror jeg ikke er sundt. Det er altså ikke alle steder man skal reklamer/tjene penge. :o)
-Man har jo heller ikke reklame på de mails man sender til leverandøre og kunder.
Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 19:10

Kenneth:

Hej Jan

Jeg læser udemærket dansk.....Har jo gået i skole i 9 år på papiret.

Men problemematikken, er jo netop, at når det drejer sig om faktura, så er det noget som der skal sendes ud. Og derfor kan det hurtigt komme en misfortolkning af de navne der står på papiret.

Fx skriver jeg TC Electronics, selvom jeg ikke er leverandør til dem. Så kan det tolkes at jeg har noget at gøre med dem.
Hertil skal det siges at det er et krakiler firma, hvad angår tryk på deres produkter. Faktisk sidder de og tjekker alle emner under en lup, og er ikke bleg for at sende en hel sending tilbage.

Og det betyder kort fortalt at det er falsk markedsførring......Da de kan forstås som referance.

Så ergo, sponsor kan referes som en kunde, og så er det overtrædelse af markedsførrings loven.

Forstået.

/Kenneth

En sponsor behøver ikke være en kunde. Et sponsorat er normalt at betragte som en overdragelse af en ydelse for en modydelse under nærmere aftale vilkår, herunder normalt sponsor betaler penge for en nærmere indgået aftale, som kan være fremhævelse af logo men ikke begrænset til dette.

Det vil ikke være at betragte som vildledende markedsføring hvis man angiver at der er tale om sponsorer. Der findes massere af eksempler på at firmaer er sponsorer og så nævnes i materiale der udsendes.

De fleste profesiionelle virksomhedsejere kender godt forskel på referencer og sponsorer.

Det er således ikke falsk markedsføring at påtrykke sponsorers logoer hvis man har en aftale med dem.

Ufatteligt man skal diskuttere dette for at en tråd ikke skal ende med et forkert svar.

Hvis man får penge for at trykke en sponsors logo i bunden af sit brevpapir eller faktura og man har gjort opmærksom på det er sponsorer, så kan og vil det aldrig blive falsk markedsføring.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 19:15

Casper Poulsen:
Det er altså ikke alle steder man skal reklamer/tjene penge. :o)

Nej men det er tilladt at "tænke ud af boksen" og prøve ting af som andre ikke har gjort før.

Hvis du går op i hvad der står i bunden af de faktuaer du, f.eks. sponsorater, så kigger du for meget på dine faktuaer Smile ved så ikke hvem der er mest seriøs, den der tjener penge på det eller den der finder det forkasteligt Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:21

Entrepreneur - Jan:

Ufatteligt man skal diskuttere dette for at en tråd ikke skal ende med et forkert svar.

Der vi adskiller os, er tolkningen af god markedsførrings skik. Og ikke en skid andet.

At du nu begynder af føle dig overlegen er lidt kedelig for debatten her.

Først af alt, så vil det i mit tilfælde være fedt at få fx TC electronics, da de har en høj standart. Sponserer de mine fakturaer så må min tryk kvalitet være på deres niveau... Og så stridder det imod markedsførrings loven.

Sender jeg en faktura ud med Tampex reklame, så vil man tro at jeg har været med til at trykke reklame artikler for dem. Ergo, så er det igen imod god markedsførrings skik.

Problemet med sponsor og reklamer, er at som erhvervs drivende, kan det tolkes som reklame for kunder, mens for sportsklubber, er det et nødvendigt unde for at overleve.

/Kenneth

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:56

Hold da op... Det har da udviklet sig. Nå, jeg holder mig til at kommentere på ideen, som jeg ikke kan forestille mig ikke skulle være tilladt.

Jeg har selvfølgelig som bogholder ingen interesse i at reklamere for trusseindlæg. Jeg vil dog gerne overfor mine kunder reklamere for dygtige, seriøse og servicemindede virksomheder - uanset om de har relevans for min ydelse eller ej. Jeg opfatter det som en service overfor mine kunder at gøre dem opmærksom på leverandører, som leverer udover gennemsnittet.

Der er selvfølgelig en mening med at man ud fra en liste skal kunne vælge, hvem man vil "parres" med.

Michael

Jan - Entrepreneur: Skriv gerne om dit koncept i en PB. Det lyder da spændende...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:59

Entrepreneur - Jan:

Hvis man får penge for at trykke en sponsors logo i bunden af sit brevpapir eller faktura og man har gjort opmærksom på det er sponsorer, så kan og vil det aldrig blive falsk markedsføring.

Naturligvis må man trykke sponsorer på sit fakturapapir ligesom du også omvendt må vise dine sponsorater på samme.

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)