Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er denne idé for vanvittig?

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Dem tolker du vist lidt skævt.

Der er intet til hinder for at man i bunden af sin faktura kan have en adskillelse f.eks. en linie og teksten "Vore sponsorer" og så logo´er eller andet fra andre virksomheder.

Før i tiden var det ikke unormalt at man anvendte logo´er for de vareleverandører man benyttede på brevpapir og fakturaer osv osv..

Hej Jan

Jeg har før set at nogle firma'er havde SKF eller Opel logo på deres faktura/følgeseddel. Men de har så også relevans.

Idag ser jeg det ikke mere. Og så er der vel en grund til det.

Men det er så også min tolkning, og jeg mener stadig at en revisor/advokat ville være bedre til at tolke den lovgivning end mig.

/Kenneth

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:30

Kenneth:
Men det er så også min tolkning, og jeg mener stadig at en revisor/advokat ville være bedre til at tolke den lovgivning end mig.

Det er lovbefæstet hvad en gyldig faktura SKAL indeholde, ikke hvad den derudover IKKE må indeholde.

Der var også folk der engang lagde brochurefyld med i kuverterne fra andre end dem selv eller firmaer de repræsenterede...

Kenneth..og tag det ikke negativt, men hvorfor svarer du så når du ikke med sikkerhed kender svaret? Som du kan se så rettede trådstarter sig efter dit svar, som ikke er rigtigt. Jeg synes desværre det er mere og mere udbredt på Amino og kan være skadeligt på sigt.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:40

Entrepreneur - Jan:

Kenneth..og tag det ikke negativt, men hvorfor svarer du så når du ikke med sikkerhed kender svaret? Som du kan se så rettede trådstarter sig efter dit svar, som ikke er rigtigt. Jeg synes desværre det er mere og mere udbredt på Amino og kan være skadeligt på sigt.

Det som mere var hensigten på min besvarelse, er at det hurtigt kan skabe tvivl om hvem der udsender fakturaen. Og det må der aldrig hærske tvivl om.

Og spørgsmålet er så her om dit svar er mere kvalificeret, eftersom at du hentyder til underleverandører. Og det er jo noget andet end at et IT virksomhed reklamerer for fx Tena, i deres faktura. Det har ingen relevans. Men kan være med til at skabe en misforståelse om at firmaet har dem som underleverandør.

Nu er Amino et åbent forrum, og lige i denne sag, vil jeg mene at der hurtigt kan dukke noget tvivl op. Da lovgivningen ikke dækker alt. Men eftersom at man ser at næsten alle underleverandører har sløjfet deres leverandører på deres brevpapir, så må der vel være en grund til det. Mange er jo stolt af at være med i fx SKF klubben, eller andre mærkevarer som man bruger i industrien.

Ligeså er der regler om god markedsførrings skik, som der kan overtrædes her. Eller at man leverer skjult reklame. Og det er jo strafbart.

Men hvis du mener at det er iorden at andre skal lave nogle præcedans, for at du kan få banet vejen, så kommenter da endelig videre.

/Kenneth

Ps. tager det ikke negativt op.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:45
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:53
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:04

Kenneth:
Nu er lovgivningen jo lavet om siden, sådan at TV programmer der indeholder skjult reklame skal markere det, inden start af programmet.

Nu forholdt jeg mig alene til idéen om reklamer på faktura'er er en "gamle" tanke fra Thorborg. En ide som der ikke er nogen forbud imod i lovgivningen.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:12

Henrik Koudahl:

Nu forholdt jeg mig alene til idéen om reklamer på faktura'er er en "gamle" tanke fra Thorborg. En ide som der ikke er nogen forbud imod i lovgivningen.

Hej Henrik

Nu handler det indlæg også ligeså meget om at film og tv programmer, bliver forfordelt.

Men du får så det problem, at hvad sker der, hvis du sender en reklame faktura ud til et firma, der har  reklamer beskydtelse???? Det er jo ikke lovligt.

Ligeså så er det også vigtigt, at forholde sig til god markedsførrings skik. Jeg ved godt at det har flyttet sig de senere år. Men jeg vil ikke mene at det er god skik, at jeg får en reklame på min faktura, fra min farveleverenadør, om sex legetøj.....Men at de ligger en folder i om nye produkter de sælger, er så noget andet.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:31

Kenneth:
Men du får så det problem, at hvad sker der, hvis du sender en reklame faktura ud til et firma, der har  reklamer beskydtelse???? Det er jo ikke lovligt

Vi er ikke uenige om at både markedsføringsloven og reglerne om reklamebeskyttelse skal følges, men det ændrer stadigvæk ikke på, at der er forbud mod reklamer på faktura.

Udfordringen er, at respektere reglerne omkring markedsføringen. Det er måske dem, der har fået dit tidligere eksempel med bilmærker til at droppe metoden. De kunne eksempelvis have fundet det uhåndterligt hver gang at skulle tjekke om en kunde har reklamebeskyttelse.

/Henrik 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42

Henrik Koudahl:
Udfordringen er, at respektere reglerne omkring markedsføringen. Det er måske dem, der har fået dit tidligere eksempel med bilmærker til at droppe metoden. De kunne eksempelvis have fundet det uhåndterligt hver gang at skulle tjekke om en kunde har reklamebeskyttelse.

Vi er ikke uenige her.

Men jeg vil så også mene at få en reklame for andre produkter end det en forhandler sælger, er imod godmarkedsførrings skik. Fx reklamerer et IT firma, så kan man have en tiltro til at dette IT firma er underleverandør, hvis ikke..... Så overskrider vi markedsførringsloven.

/Kenneth

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 17:58

Hej

Det lyde da meget smart men tror du ikke folk vil blive forviret om hvor fakturaerne kommer fra ?

Hilsen rvejsgaard 

Få dig en neglelak der holder længe og i mange farver.

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)