Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Surftown har nu været nede i 22 timer !!!! hvor længe skal det vare

Side 6 ud af 8 (77 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael

En ting du skal regne med i den verden vi lever i, er at man kun får en chance. Og forspilder man den så er det desværre ud.

Jeg er godt klar over alt det vejr. Men ærligt og hånden på hjertet.....Hvor mange webshops finder sig i at de ikke er oppe og kører....De taber penge pr time.

Det her drejer sig ikke om vejr eller om man kunne forud se det. Men om at man stadig efter flere dage ikke er oppe på fuld kapacitet. Eller at alle ens kunder er oppe.....

JEg ville ikke bruge det som undskyldning. Jeg har et firma, og der har jeg back up planer. Jeg har udstyr så jeg kan fortsætte produktionen, sådan at mine kunder altid vil kunne få levere til tiden. Det er det som der gør at vi professionelle kan levere, mens amartører spiller højt, på netop at kun invistere i det der er nødvendig.

/Kenneth

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 01:29

Kenneth:

Hej Mikael

En ting du skal regne med i den verden vi lever i, er at man kun får en chance. Og forspilder man den så er det desværre ud.

Jeg er godt klar over alt det vejr. Men ærligt og hånden på hjertet.....Hvor mange webshops finder sig i at de ikke er oppe og kører....De taber penge pr time.

Det her drejer sig ikke om vejr eller om man kunne forud se det. Men om at man stadig efter flere dage ikke er oppe på fuld kapacitet. Eller at alle ens kunder er oppe.....

JEg ville ikke bruge det som undskyldning. Jeg har et firma, og der har jeg back up planer. Jeg har udstyr så jeg kan fortsætte produktionen, sådan at mine kunder altid vil kunne få levere til tiden. Det er det som der gør at vi professionelle kan levere, mens amartører spiller højt, på netop at kun invistere i det der er nødvendig.

/Kenneth

Jeg er surftown-kunde. Jeg har ikke tænkt mig at skifte. Jeg har accepteret at det var som det var, og de gjorde hvad de kunne - de begik en fejl. Det kan ske for alle. Jeg anbefaler, og VIL anbefale alle der vil have en hjemmeside at gå til surftown.

At sige "løbet er kørt" for surftown er mangel på realisme. De taber formentlig mange penge, men ikke så mange at de ikke kan løbe rundt. Jeg er ligeglad med HVAD de kunne have gjort bedre - jeg er ligeglad med HVORDAN de håndterede episoden, for faktum er at det er ovre nu - nogenlunde, og at de helt sikkert har lært noget, og de har helt sikkert lært noget af det her. Surftown har altid været stabil for mig, og at der lige skulle komme så meget regnvand, at strømmen gik - uheldigt - ja - men jeg overlever nu nok - for der er STADIG intet jeg kan gøre.

Jeg har fuld tiltro til Surftown som jeg hele tiden har haft.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:40

Kenneth:

Hej Mikael

/Kenneth

ja de taber lidt selvfølgelige det er klart men vinder også en del der findes en del fornuftige mennesker der forstår denne problem stilling med dette uvejr og da næsten enhver ved det kun var visse områder der blev ramt og de fleste ved kloak netværk røg sig tur ikke så langt derfra og strøm gik og enhver har set denne her skyller http://vejret.tv2.dk/artikel/id-41395726:vild-video-skybrud-skabte-kaos-på-få-minutter.html at de i sidste vinder på denne her sag

hvad der tabes vindes der tit også , da alle bliver en erfaring rigere og for alle ved de kan rammes , jeg har i hvert mere overvejet nu at vælge dem for nu er de en erfaring rigere og vis de andre som ikke vides om de har samme problemer for de blev ikke ramt af denne skyller , de ved ej om de gøre nogle forbedringer mod det mere tropisk vejr der rammer Danmark sikkert de kommen år og da de er første ramt hårdt står de bedre nu , med en erfaring rigere

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:43

Hej Morten

Bliver du så nok nød til. Da det her koster dem penge, masser. Og de vil ikke kunne få dem ind igen.

/Kenneth

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:55

Kenneth:

Hej Morten

Bliver du så nok nød til. Da det her koster dem penge, masser. Og de vil ikke kunne få dem ind igen.

/Kenneth

bare rolige de klare den , du kan sikkert blive hos dem og de er blevet en erfaring rigere og det var jo ikke en lille skyller heri lørdags men den værste i Danmarks historie http://vejret.tv2.dk/artikel/id-41395726:vild-video-skybrud-skabte-kaos-på-få-minutter.html

ironi Jeg ved de taber 1,346934 %  og det er ca  kr  53.997,67kr  ironi ingen ved om de overhovedet om de taber eller vinder på denne sag , jeg holder mig væk fra gætte værk

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er svært at regne på nu, da det endnu ikke er overstået og vi kun kender de cirka tal de selv har udgivet. Hvad er realistisk i kundeafgang? 10%? Dvs. 2300 (23.000 berørte) ud af 100.000 kunder. Det er sandsynligvis erhvervs / business kunder der ryger, dvs. dem der giver den største omsætning. Så en direkte kundeafgang på 2300 og et omsætningsfald på ca. 5-6%. Som nævnt, så er det fuldstændige løse gæt :-). 

I øvrigt så har deres Trustpilot ikke lidt så meget skade som jeg forventede. 3 - 4 x 1 stjerne indlæg er den direkte konsekvens.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Surf-Town har håndteret det her _rigtigt_ godt og professionelt, det eneste de har haltet på har været deres eksterne kommunikation ... det tror jeg så tilgengæld de har lært rigtigt meget af og jeg er overbevist om det er bedre næste gang.

Derudover så syntes jeg edermadme der er mange utaknemmelige brokkerøve rundt omkring der hænger ST ud ... Hvor mange andre virksomheder i Danmark tror du kan holde til at en hel produktionsenhed(f.eks. en fabrik) bliver fjernet og gjort fuldstændig utilgængelig/ubrugeligt uden varsel, overhovedet, på under 1 time? Tror i at Danfos lige har en anden fabrik i reserve? Tror i at Danish Crown lige har et reserveslagteri holdende i containere ude i sydhavnen?

Vi snakker reelt om en virksomhed der er blevet udsat for en katastrofe på linie med at en fabrik er brændt ned til grunden og halvdelen af medarbejderne er døde i branden, hvorefter den resterende gruppe medarbejdere på under en uge opbygger en ny produktionsenhed der kan klare samme kapacitet.

Det ér imponerende, jeg forstår ikke hvorfor folk kan være så indsnævrede at de ikke kan se det. Jeg vælger at tro at det er naivitet at man kan få en bombesikker(i dette her tilfælde vandtæt) løsning for 300kr/mdr, jeg har været med til at betale hundredetusindevis af kroner om året for hosting .. og stadig oplevet nedbrud.

SurfTown er nok nogle af de mest professionelle mass-hostere i Dk, ingen anden ville kunne have klaret det her nedbrud ligeså effektivt som ST har gjort det nu. Jeg syntes de fortjener væsentligt mere credit for den indsats end de reelt får.

Bare ét af de tusindevis af tænkelige scenarier kunne være at direktionen i Surftown besluttede sig for at score forsikringspræmien og lukke selvskabet. Farvel til 1 million danske hjemmesider, hvor mange af jer har lokale backups af jeres hjemmesider?

Godnat og sov godt!

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 06:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Kenneth:

Henrik Nielsen:

Det er der ikke noget at sige til, det har da også snart stået på længe, gad vide hvad det kommer til at koste dem på den lange bane?

Lige nu har de jo mistet al troværdighed. Så det er nok enden for dem.

/Kenneth

Som andre skriver, så skal Surftown nok overleve det her - ingen tvivl om at det vil koste dem en del kunder og en masse penge, men overleve det skal de nu nok og jeg er såmænd også overbevist om at det fortsat er en overskudsgivende forretning både i år og næste år på trods af denne hændelse. Det er kun en andel af kunderne der har været/er berørt, og ud af den andel er det jo for det første ikke alle der har været lige hådt ramt og for det andet ikke alle der nødvendigvis har været generet af nedetiden. For mange af de private kunder vil det i hvert fald ikke være noget problem at deres site har været nede.

Som Mikkel også er inde på så er det lidt synd at der altid skal være lynchstemning når en udbyder oplever nedbrud, næsten uanset hvad årsagen til nedbrudet er, hvordan udbyderen håndterer nedbrudet og værst af alt uden at kritikerne kender nok til de faktiske forhold til at kunne konkludere noget som helst om håndteringen. Jeg er ikke inde i noget af det tekniske omkring Surftowns setup, og har ikke fulgt med i deres kommunikation i forbindelse med den her episode, så den her bemærkning er ikke ment som forsvar af Surftown (eller kritik for den sags skyld) - men mere en generel bemærkning om at folk ikke altid opfører sig lige smart i forbindelse med et nedbrud. Selvfølgelig er det møghamrende træls for de berørte, det har jeg fuld forståelse for, men nogen gange skal man også lige tælle til 10 og tænke rationelt før man galer op.

Det er nemt at forlange at der skal være strategier på plads for alle tænkelige samt utænkelige scenarier, fuld redundans på alt, at alt skal være spejlet til en eller flere ekstra lokationer osv. osv. - men faktum er bare at det kun er virkelig få virksomheder der er villige til at betale prisen for den slags hosting, og det med rette da det er meget dyrt. Det kan normalt ikke forventes ved et webhotel til 10 kr. eller flere hundrede kroner for den sags skyld, og kan sjældent betale sig kontra risikoen for så lange nedbrud. Selv med et setup der er fuldt ud redundant og replikeret flere steder, vil der i øvrigt også altid kunne opstå fejl på en eller anden måde alligevel - sådan er det desværre bare.

Driver man en webshop eller lignende hvor man er afhængig af oppetiden for at der kommer penge ind, så har man altså også selv noget ansvar for at gøre sig nogle overvejelser om (eller købe sig til noget rådgivning om) hvad man skal gøre i værst tænkelige scenarie samt om den løsning man har valgt er den rette. Lange nedbrud er set før i tiden, og vil desværre med 100% sikkerhed også opstå i fremtiden. Vælger man en volumeforretning fordi man er fristet af lavere priser, må man også være indstillet på at risikoen for at den slags kan trække længere ud er større samt at man kan være uheldig at være blandt dem der kommer sidst op.
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 07:53
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel Mikjær Christensen:
Vi snakker reelt om en virksomhed der er blevet udsat for en katastrofe på linie med at en fabrik er brændt ned til grunden og halvdelen af medarbejderne er døde i branden, hvorefter den resterende gruppe medarbejdere på under en uge opbygger en ny produktionsenhed der kan klare samme kapacitet.

Jeg synes at det var pænt dumme sammenligninger, da jeg så sammenligninger med A bomber, og katastrofen i Japan, hvor de blev ramt af jordskælv, Tsunami, et havareret A kraftværk, huse, biler, veje der blev skyllet væk, og skibe der blev skyllet ind igennem byerne.

Men nu synes jeg sgu du topper det. Jeg skal selvfølgelig erkende at jeg ikke følger med i blokken, så jeg ved ikke hvor mange medarbejdere Surftown har mistet i vandmasserne, men halvdelen åbenbart? Jeg var heller ikke klar over at alt deres elektronik tilintetgjort.

Men jeg har heller ikke siddet og fulgt med i alle deres opdateringer på bloggen. Dog var det mit indtryk, at der reeelt kun er tale om en oversvømmet kælder, hvor ingen af serverne i øvrigt er blevet udsat for noget som helst andet, end at der ikke kommer noget strøm til dem, hvorfor de skal flyttes.

Så det er klart at mine forventninger, ikke er baseret på at København er ramt af A bombesprængninger, jordskælv, Tsunami, halv arbejdsstyrke pga. massedødsfald, lortevejr og ufremkommelige veje, hvor store skibe der sejler rundt i gaderne besværliggør processen endnu mere. Havde jeg vist det, ville min tålmodighed fra start have været en hel del større.

At det tager noget tid har jeg respekt for. Og jeg har ingen anelse om hvor meget, Men nu har Surftown selv valgt  måden de vil håndtere situationen på, og de har selv lavet udmeldingerne om hvornår man kan forvente at være oppe igen. Hvis man melder ud at det er mandag, synes jeg det er meget forståeligt, at jeg er ret skuffet over at det stadig ikke er oppe tirsdag. Nu er det onsdag, og det er stadig ikke oppe.

jeg synes det er fint at der er kollegaer i branchen der forsvarer Surftown, men skal vi kke forsøge at holde os til realiteterne? Jeg synes vi er ved at være derude, hvor sammenligningerne er mere end pinlige. Vi andre har trods alt adgang til internet og TV, så vi ved trods alt godt hvad der er foregået.

Jeg er i øvrigt ikke ude på at bashe Surftown, og jeg er heller ikke på vej væk. Men jeg er skuffet over deres informationsniveau, og at vi nu er på 5. dagen, hvor jeg er stadig ikke er online.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:35
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Surf-Town har håndteret det her _rigtigt_ godt og professionelt, det eneste de har haltet på har været deres eksterne kommunikation ... det tror jeg så tilgengæld de har lært rigtigt meget af og jeg er overbevist om det er bedre næste gang.

Derudover så syntes jeg edermadme der er mange utaknemmelige brokkerøve rundt omkring der hænger ST ud ... Hvor mange andre virksomheder i Danmark tror du kan holde til at en hel produktionsenhed(f.eks. en fabrik) bliver fjernet og gjort fuldstændig utilgængelig/ubrugeligt uden varsel, overhovedet, på under 1 time? Tror i at Danfos lige har en anden fabrik i reserve? Tror i at Danish Crown lige har et reserveslagteri holdende i containere ude i sydhavnen?

Det ér imponerende, jeg forstår ikke hvorfor folk kan være så indsnævrede at de ikke kan se det. Jeg vælger at tro at det er naivitet at man kan få en bombesikker(i dette her tilfælde vandtæt) løsning for 300kr/mdr, jeg har været med til at betale hundredetusindevis af kroner om året for hosting .. og stadig oplevet nedbrud.

SurfTown er nok nogle af de mest professionelle mass-hostere i Dk, ingen anden ville kunne have klaret det her nedbrud ligeså effektivt som ST har gjort det nu. Jeg syntes de fortjener væsentligt mere credit for den indsats end de reelt får.

Bare ét af de tusindevis af tænkelige scenarier kunne være at direktionen i Surftown besluttede sig for at score forsikringspræmien og lukke selvskabet. Farvel til 1 million danske hjemmesider, hvor mange af jer har lokale backups af jeres hjemmesider?

Godnat og sov godt!

Dine analogier er helt sorte Mikkel. Forleden kaldte du mig barnlig og beskyldte mig for at køre runt i cirkler og ikkefatte en met da jeg konstant kritiserede, og ifølge min mening med rette, deres setup, og så kører du videre i et katastrofespor der ikke er relevant.

SurfTown er ikke en produktionsenhed og hvis de hoster op imod 1 million hjemmesider som du antyder, så vil jeg sige at min kritik i allerhøjeste grad er korrekt og min respekt for SurfTown dalet kraftigt.

Som det er skrevet, så har der været flere udfordringer det sidste år, og den nuværende situationer er ikke holdbar for surftown i længden, og kommer der et brud mere af denne varighed, så er SurfTown som brand færdigt og vil være solgt inden 36 mdr.

Og ret beset, så er deres kommunikation dårlig.

Prøv lige at læse deres blog, har de 100.000 kunder eller har de 1.000.000 kunder? men der kan da sje tastefejl, men du bruger 1.000.000 i dit indlæg.

Anyway hvis jeg havde 100.000 kunder som betaler 1 år forud ad gangen, så havde jeg også et spejlet setup, som du andetsteds skrev ikke kunne lade sig gøre for menneskepenge. Med 100,000 kunder mener jeg faktisk man næsten har en forpligtelse til det.

Om ikke andet kunne man have spejlet de mest kristiske ting, som f.eks backenden hvor man giver kunderne muligheder for at rette i DNS så de selv kan køre midlertidigt et andet sted.

Og slutteligt skriver de, at de er i gang med at kontakte kunder. Det har man ikke hørt noget til. Med 23.000 nede, så er jeg som 1 kunde repræsenteret med 1% af de nu pårørte og jeg er IKKE blevet kontaktet!

Køb ren argan olie her

Side 6 ud af 8 (77 indlæg)