Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mailliste med 16.000 modtagere sælges

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

"Som jeg har skrevet lidt om på min aminoblog, skal jeg have ryddet op i mine projekter. Derfor sælger jeg blandt andet min mailliste, indeholdende ca. 16.000 aktive modtagere, som alle er signet op med dobbelt opt-in."

Du sælger det som en mailingliste. Det er ikke lovligt. Havde du solgt siden med dertilhæørende kundegrundlag, så fair nok. Det ville så være den nye ejers forpligtelse at overholde gældende lovgivning og ikke sende salgsmails ud til dem, på noget de ikke har ytret ønske om.

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 14:54

Rasmus Jakobsen:
Du sælger det som en mailingliste

Skulle der være en interesseret køber til et website med tilhørende datagrundlag hører jeg gerne fra vedkommende. Samme vilkår, andet navn - men samme resultat.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:54

allerup:

Som jeg har skrevet sælges websitet sammen med. Det sker jo hver dag, at nogen sælger en webshop med tilhørende kundedatabase, så jeg ser ingen problemer i dette. Det er jo ikke kun maildatabasen der sælges - omend det er den der har en værdi.

Det sker hverdag næsten alle danske veje nogle køre for stærkt men alle bliver jo ikke taget , så korrekt det sker hverdag , jeg gennemlæst hvordan loven som den anden amino. dk bruger beskrev i mit links er det er ikke lovligt at sælge en mail liste

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der er lovligt og ikke lovligt, men vil i hvert fald gerne gøre opmærksom på dette link, som kunne minde lidt om dette tilbud.

Der kan sagtens være smuthuller og andre ting som ikke er helt ens, men man skal i hvert fald være helt sikker, da 16.000 x 100 kr. er mange penge, hvis det viser sig at være i strid med spam lovgivningen

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 159
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 15:03

Jeg tror bare at trådstarter fik formuleret sig lidt forkert.

Så vidt jeg kan forstå så vil han sælge en hjemmeside og i den forbindelse en meget væsentlig mailingliste, hvor der er 16.000 modtagere.

Så længe der KUN bliver sendt mails ud fra den samme afsender (hjemmeside/ brand) er der så vidt jeg ved absolut ingen problemer i dette.

Problemerne med SPAM opstår kun, hvis man pludseligt sender mails ud i et andet navn/ brand og det giver da også god mening.  Jeg ville selv blive ked af det, hvis jeg havde tilmeldt mig et nyhedsbrev fra fra min yndlings popgruppe Aqua og jeg så pludseligt modtog et nyhedsbrev fra den onde Marilyn Manson, fordi Dif og resten af gruppen havde solgt min mailadresse til Manson.

Blot et eksempel som alle nok kan forstå Wink

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 15:05

Nu vil jeg ikke gå ind i lange juridiske debatter med folk, som blot løfter pegefingre. Men:

Der er netop indhentet samtykke fra disse 16.000 modtagere, og listen er opbygget omkring et website. Dette website har ikke mange besøgende, udover de personer der er på maillisten, og derfor har det ikke den store værdi - alene. Det er også grunden til at jeg lægger vægt på at det er muligheden for at sende emails til disse personer der har værdi - og det vil jo ske i relation til det pågældende website.

Som jeg skriver indgår websitet i handlen. Altså er det stadig det website (eller personen bag websitet) som har indhentet samtykke der står for udsendelse.

jeg vil også gerne lægge vægt på at det er modtagere der har tilmeldt sig af egen fri vilje, ved at gå ind på websitets landingpages, udfylde en formular, og derefter bekræfte en mail.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 15:18
Gennemsnit 2,2 stjerner givet af 10 person

Så du sælger en hjemmeside, som ikke har nogen værdi, med en tilhørende mailliste. - Mailinglisten er bundet til sitet og dets tema og er dermed lige så ubrugelig.

Og prisen er 80.000 kr.

Skal man ikke være usædvanlig dum for at hoppe på den...

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 15:22

Prisen er IKKE 80.000. Det har kostet ham 5 kr. pr email adresse, men det er ikke salgsprisen.

/Nicolaj

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:23

Dennis Jensen:

Så du sælger en hjemmeside, som ikke har nogen værdi, med en tilhørende mailliste. - Mailinglisten er bundet til sitet og dets tema og er dermed lige så ubrugelig.

Og prisen er 80.000 kr.

Skal man ikke være usædvanlig dum for at hoppe på den...

16.000 mennesker der har godkendt at modtage email omkring et emne der passer glimrende til affiliate er vist kun nul værd for folk der ikke aner hvordan man udnytter et potentiale.

Med din logik kunne man sige at sitet ligger på nettet, sitet er ikke noget værd så er nettet heller ikke. Jeg kan slet ikke se hvordan en mailingliste med 16.000 tilmeldte i en interessant kategori kan være ubrugelig. 

Skal man ikke være usædvanlig dum for ikke at se en værdi i de omtalte 16.000 tilmeldt? Wink

P.S. Hvor har trådstarter skrevet han vil have 80.000 ddk for siden?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:24
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

efter hvad jeg forstår ligger det på kanten af loven hvad må da det hovedsaglige er en mail liste der sælges, som jeg læser loven bliver den overtrådt .

http://www.fdim.dk/retningslinier

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Nyheder-fra-FO/Pressemeddelelser/Indskaerpelse-for-ulovlige-reklameemails

http://www.amino.dk/blogs/e-mail-marketing/archive/2010/08/16/hvad-siger-e-mail-marketing-loven.aspx

hvad jeg kan forstå på de tekster jeg gennemlæser er det ikke lovligt at sælge hovedsagligt en mail liste .

jeg må erkende som jeg læser loven,  men vis en anden tolker loven anderledes må de gerne forklare hvorfor , hvad jeg forstår forkert  på loven  for de tekster jeg har læst  er det ikke lovligt at sælge hovedsagligt en mail liste

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)