Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mailliste med 16.000 modtagere sælges

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 8 person

allerup:

Jeg forventer ikke at få 5 kr. Det er blot det som de i gennemsnit har kostet i "indkøbspris", altså betaling pr. lead til affiliatenetværk. Så hvis man kun vil byde 1 kr pr. stk er det fint med mig. Højeste bud vinder.

og 500 var for lidt.

er 1 kr ikke for meget?

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 15:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Yderst interessant debat indtil videre. Jeg har fundet information om emnet i Forbrugerombudsmandens spamvejledning, hvor der på side 18 skrives: 

Kan samtykket overdrages
Samtykket vil normalt blive meddelt til en bestemt erhvervsdrivende – nemlig den erhvervsdrivende, der har indhentet samtykket. Hvis samtykket er givet til en konkret, navngivet erhvervsdrivende, vil det ikke kunne overdrages til en anden erhvervsdrivende til markedsføring, medmindre der er tale om, at en anden erhvervsdrivende har overtaget den pågældende virksomhed og i øvrigt kun markedsfører sig inden for samtykkets rammer. En virksomhed kan således succedere i en anden virksomheds ret til at bruge samtykkerne, hvis virksomhedernes aktiver og passiver overtages. En virksomhed kan imidlertid efter Forbrugerombudsmandens opfattelse ikke benytte et samtykkeregister, der er købt af et konkurs-bo, uden at virksomheden i øvrigt har overtaget den konkursramte virksomheds aktiver og passiver, til markedsføring.

Som jeg læser ovenstående, kan databasen og sitet kun sælges, hvis virksomheden, der har indsamlet adresserne, sælges med sitet. Det gør sagen mere kompleks. Dog er denne spamvejledning Forbrugerombudsmandens tolkning af lovgivningen, og ikke nødvendigvis noget, der bygger på tidligere domme eller lignende. 

allerup, jeg håber du finder en løsning på problematikken. Kontakt evt. Forbrugerombudsmanden for at få deres input til sagen. 

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 15:56

David Mc Nally:

Kan samtykket overdrages
Samtykket vil normalt blive meddelt til en bestemt erhvervsdrivende – nemlig den erhvervsdrivende, der har indhentet samtykket. Hvis samtykket er givet til en konkret, navngivet erhvervsdrivende, vil det ikke kunne overdrages til en anden erhvervsdrivende til markedsføring, medmindre der er tale om, at en anden erhvervsdrivende har overtaget den pågældende virksomhed og i øvrigt kun markedsfører sig inden for samtykkets rammer. En virksomhed kan således succedere i en anden virksomheds ret til at bruge samtykkerne, hvis virksomhedernes aktiver og passiver overtages. En virksomhed kan imidlertid efter Forbrugerombudsmandens opfattelse ikke benytte et samtykkeregister, der er købt af et konkurs-bo, uden at virksomheden i øvrigt har overtaget den konkursramte virksomheds aktiver og passiver, til markedsføring.

Han sælger hjemmesiden med, så numindre han har fået tilladelsen/samtykket specielt til hans navn, i stedet for hjemmesidens navn. - er det vel okay?

Iøvrigt synes jeg der er alt for meget rod i den her tråd. - det fint nok at man gør opmærksom på at der kan være et problem med loven her. - men at de næste mange ikke jurafaglige folk, lige skal gentage at de mener, og at de har hørt, eller deres vens ven siger... Er bare spild af tid for dem og TS.

Der er blevet gjort opmærksom på et problem her. - i behøver ikke at skrive der er et problem.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:02

Seiven:
Der er blevet gjort opmærksom på et problem her. - i behøver ikke at skrive der er et problem.

Man kunne jo lukke den del ved at TS accepterer, at han afholder den teoretiske bøde på 1.6 mio. kr. hvis det, lad os sige mod forventning, skulle vise sig, at det er i strid med lovgivningen :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 16:07

Seiven:

Han sælger hjemmesiden med, så numindre han har fået tilladelsen/samtykket specielt til hans navn, i stedet for hjemmesidens navn. - er det vel okay?

Det nævnes specifikt, at hele virksomheden skal overtages, inkl. aktiver og passiver. Det er korrekt, at samtykket, fra modtagerens synspunkt er givet til websitet (og websitets indehaver), men rent juridisk vil jeg gætte på, at Forbrugerombudsmanden fokuserer på virksomheden (det konkrete CVR-nummer) for at sikre, at der ikke er nogen forvekslingsrisiko for modtageren. Flere firmaer kan have samme navn, men et CVR-nummer er unikt i alle tilfælde. 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 16:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

igang:
Man kunne jo lukke den del ved at TS accepterer, at han afholder den teoretiske bøde på 1.6 mio. kr. hvis det, lad os sige mod forventning, skulle vise sig, at det er i strid med lovgivningen

Det er da bestemt en mulighed - Jeg kan vel bare deponere pengene på din konto?

En anden mulighed er at få en forhåndsbesked fra Forbrugerombudsmanden, så det har jeg anmodet om. Så kan evt. interesserede købere jo blot afvente denne besked, inden den endelige handel.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:36

allerup:
En anden mulighed er at få en forhåndsbesked fra Forbrugerombudsmanden, så det har jeg anmodet om. Så kan evt. interesserede købere jo blot afvente denne besked, inden den endelige handel.

Jeg kunne bedre lide mit forslag Big Smile

Men jeg glæder mig til at den er på plads, for hvis der ikke er nogen problemer, er det helt sikkert et interessant produkt du har.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Dennis Jensen:

Så du sælger en hjemmeside, som ikke har nogen værdi, med en tilhørende mailliste. - Mailinglisten er bundet til sitet og dets tema og er dermed lige så ubrugelig.

Og prisen er 80.000 kr.

Skal man ikke være usædvanlig dum for at hoppe på den...

Det er faktisk omvendt, for at købe mailing listen er det mere et spørgsmål om at man skal være klog, eller ihvertfald en god købmand, med styr på sin biks.

Det gælder egentligt bare om at man tidligere har kunnet tjene f.eks. 10 kr. på hver bruger på en lignende mailing liste. Så er det en rigtigt god forretning!

Havde mailing listen været fuldt med designere, så havde 5 kr. pr. stykke været en god pris. Og så skulle vi nok finde en vej uden om de juridiske aspekter. Det havde kostet lidt til en advokat, men så var det nok også det!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:53

jeg kunne synes det var intressant med feedback kan se givet minus og en plus , men da jeg er rimelige sikker på jeg har forstået det korrekt kunne jeg godt tænke mig feedback hvorfor minus så jeg kan lære noget

efter hvad jeg forstår ligger det på kanten af loven hvad må da det hovedsaglige er en mail liste der sælges, som jeg læser loven bliver den overtrådt .

http://www.fdim.dk/retningslinier

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Nyheder-fra-FO/Pressemeddelelser/Indskaerpelse-for-ulovlige-reklameemails

http://www.amino.dk/blogs/e-mail-marketing/archive/2010/08/16/hvad-siger-e-mail-marketing-loven.aspx

hvad jeg kan forstå på de tekster jeg gennemlæser er det ikke lovligt at sælge hovedsagligt en mail liste .

jeg må erkende som jeg læser loven,  men vis en anden tolker loven anderledes må de gerne forklare hvorfor , hvad jeg forstår forkert  på loven  for de tekster jeg har læst  er det ikke lovligt at sælge hovedsagligt en mail liste

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:07

allerup:

igang:
Man kunne jo lukke den del ved at TS accepterer, at han afholder den teoretiske bøde på 1.6 mio. kr. hvis det, lad os sige mod forventning, skulle vise sig, at det er i strid med lovgivningen

Det er da bestemt en mulighed - Jeg kan vel bare deponere pengene på din konto?

det ville jeg blive yderste glad for vis du kunne finde ud ad det , for som jeg læser loven ligger det lige på stegen på at overskrider forbrugerlovgivning

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)