Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mailliste med 16.000 modtagere sælges

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Jeg gider ikke, at gå ind i en lang diskussion om uddeling af stjerner, men jeg forklarer gerne, hvorfor jeg har smidt en enkelt stjerne i nogle indlæg i denne tråd.

For mig at se sælger trådstarter et hjørnomhed, nemlig en hjemmeside baseret på noget med nogle konkurrencer. Forretniningsideen er - som jeg opfatter det - at man leder folk ind på hjemmesiden og beder dem acceptere at modtage mails fra hjemmesiden relateret til hjemmesidens indhold.

Jeg kan ikke se, hvordan det skulle blive ulovligt for trådstarter selv at sende relevante mails ud til folk på de betingelser, som folk selv har accepteret efter alle kunstens regler.

Jeg kan heller ikke se, hvordan det skulle blive ulovligt, at én som køber dette hjørne af trådstarters virksomhed, fortsætte denne del af virksomheden i samme ånd, som den er startet.

Derfor synes jeg, det er tåbeligt at fylde trådstarters seriøse salgstråd op med pladder om, at det teoretisk set kan være ulovligt at bruge mailadresserne til noget andet end brugerne har accepteret.

Det svarer lidt til at kritiserer én som vil leje en fabrikshal ud for ikke at understrege, at der ikke må foregå børnearbejde eller opbevaring af kokain i hallen

Det må være op til køber at sikre sig, at han driver den virksomhed, han har købt videre i overensstemmelse med gældende lov. Uanset om man køber en hjemmeside med brugere, en pølsevogn eller en kæde, der sælger jyske dyner.

Som sagt er det ikke en diskussion, jeg gider bruge tid på, så spild ikke tiden på at argumentere mod mig - med mindre, I har lyst til at diskutere med jer selv og hinanden - I'm out.

I øvrigt skal trådstarter have stor ros for at bevare roen og ikke lade sig provokere af barnagtighederne.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

David Mc Nally:

Seiven:

Han sælger hjemmesiden med, så numindre han har fået tilladelsen/samtykket specielt til hans navn, i stedet for hjemmesidens navn. - er det vel okay?

Det nævnes specifikt, at hele virksomheden skal overtages, inkl. aktiver og passiver. Det er korrekt, at samtykket, fra modtagerens synspunkt er givet til websitet (og websitets indehaver), men rent juridisk vil jeg gætte på, at Forbrugerombudsmanden fokuserer på virksomheden (det konkrete CVR-nummer) for at sikre, at der ikke er nogen forvekslingsrisiko for modtageren. Flere firmaer kan have samme navn, men et CVR-nummer er unikt i alle tilfælde. 

Den detalje har jeg ikke tidligere været opmærksom på.

Den korrekte håndtering er den, som trådstarter har valgt, nemlig at kontakte Forbrugerombudsmanden.

Venlig hilsen

Hans

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:24

Hans Stokholm Kjer:

Jeg gider ikke, at gå ind i en lang diskussion om uddeling af stjerner, men jeg forklarer gerne, hvorfor jeg har smidt en enkelt stjerne i nogle indlæg i denne tråd.

For mig at se sælger trådstarter et hjørnomhed, nemlig en hjemmeside baseret på noget med nogle konkurrencer. Forretniningsideen er - som jeg opfatter det - at man leder folk ind på hjemmesiden og beder dem acceptere at modtage mails fra hjemmesiden relateret til hjemmesidens indhold.

Jeg kan ikke se, hvordan det skulle blive ulovligt for trådstarter selv at sende relevante mails ud til folk på de betingelser, som folk selv har accepteret efter alle kunstens regler.

Jeg kan heller ikke se, hvordan det skulle blive ulovligt, at én som køber dette hjørne af trådstarters virksomhed, fortsætte denne del af virksomheden i samme ånd, som den er startet.

Derfor synes jeg, det er tåbeligt at fylde trådstarters seriøse salgstråd op med pladder om, at det teoretisk set kan være ulovligt at bruge mailadresserne til noget andet end brugerne har accepteret.

Det svarer lidt til at kritiserer én som vil leje en fabrikshal ud for ikke at understrege, at der ikke må foregå børnearbejde eller opbevaring af kokain i hallen

Det må være op til køber at sikre sig, at han driver den virksomhed, han har købt videre i overensstemmelse med gældende lov. Uanset om man køber en hjemmeside med brugere, en pølsevogn eller en kæde, der sælger jyske dyner.

Som sagt er det ikke en diskussion, jeg gider bruge tid på, så spild ikke tiden på at argumentere mod mig - med mindre, I har lyst til at diskutere med jer selv og hinanden - I'm out.

I øvrigt skal trådstarter have stor ros for at bevare roen og ikke lade sig provokere af barnagtighederne.

Venlig hilsen

Hans

lad nu tråd starter give ham tid til at kontakte forbruger ombudsmanden når nu han har skrevet det ham vil , det er bedste at være sikker i en sag og derved har tråd starter mere værdi ud ad sin mail liste , jo mere sikkerhed for tråd starter det er lovligt jo mere tjener tråd starter

det er bedste i livet at være siker for begge partner og hvem vil ikke være mere sikker og tjene flere penge i livet , vis bliver sur over der kan være en lille tvivl fra nogle personer er det bedste at være hel sikker

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 19:50

allerup:
En anden mulighed er at få en forhåndsbesked fra Forbrugerombudsmanden, så det har jeg anmodet om. Så kan evt. interesserede købere jo blot afvente denne besked, inden den endelige handel.

Det lyder en fornuftig beslutning.

Hvis der løbende og for nyligt er blevet udsendt nyhedsbreve til listen, så kan du måske overtale forbrugerombudsmanden.

Hvis ikke, så bliver det op ad bakke.

Er selv blevet bortdømt af forbrugerombudsmanden vedr. en forhåndsbesked, som umiddelbart vurderet havde en større vinderchance end denne.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:13

Hvis det er et enkeltmandsfirma Allerup har med CVR nr, så opretter han bare et firma mere og beder om separat nummer og får derved et SE nummer.

Aktiviteten sælges så over internt fra cvr til se og fra se til ny køber der viderefører aktiviteten.

Samtykke til at sende mails ud om andre ting får man nemt ved at lave en konkurrence der samtidig gør opmærksom på nye betingelser.

Men jeg kan være interesseret afhængigt af svaret fra FOM

Køb ren argan olie her

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 20:19

Hans Stokholm Kjer:

Dagens højdespringer, den kan kun give 5

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:48

Hans Stokholm Kjer:

Jeg ved godt at du ikke vil svare, men jeg synes absolut ikke det er noget pladder.

Der er ikke nogen der kan sige med 100 % sikkerhed, at køber ikke risikerer en bøde for spam, hvis dette ikke gøres rigtigt. Og da vi ved at bøden er 100 kr. pr. mail, er det altså et beløb på 1.6 mio. kr. Sandsynligvis er vil der være noget mængderabat, men det vil under alle omstændigheder være et beløb der vil være til at tage at føle på.

Derfor synes jeg det er meget relevant, at dette afklares før et salg. Og derfor har TS også valgt at gøre det rigtige.

Så vil det enten vise sig at der slet ikke har været noget at bekymre sig om, og så er jeg ked af at have været med til at ødelægge denne tråd.

Det kan også være at man finder ud af at det skal gøres anderledes end oprindeligt tænkt, for at ikke at komme i klemme. Og så er jeg glad for at der har været debat om emnet.

Og sidste mulighed er, at det slet ikke er i orden. Det sidste tror jeg nu ikke på, men man ved jo aldrig.

Under alle omstændigheder er jeg i hvert fald ikke enig i at det er noget pladder at få belyst om fremgangsmåden er i orden.

Viser det sig at der ikke er noget at komme efter, er jeg sikker på at TS nok skal få en rigtigt go pris for denne database. Men det er vist i alles interesse, at der er klarhed over hvordan det skal foregå.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:06

igang:

Viser det sig at der ikke er noget at komme efter, er jeg sikker på at TS nok skal få en rigtigt go pris for denne database. Men det er vist i alles interesse, at der er klarhed over hvordan det skal foregå.

Jeg er helt enig.
Jeg havde ikke set David Mc Nallys kloge uddybning, og jeg troede inderligt ikke, at det kunne være ulovligt at overdrage sin lovlige forretning til andre.
Så jo - jeg blev også klogere, og jeg glæder mig meget til at se udfaldet.

Venlig hilsen

Hans

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:18

Denne debat er i mine øjne dybt relevant.
Der er stor chance for at det ikke er lovligt og tænk hvilken ulykke det kan være for begge parter hvis der kommer en bøde i millionklassen.
Mit gæt er at det ikke er lovligt som det er beskrevet, men at der sikkert en måde at gøre det lovligt på.

De bedste hilsner

Martin

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 21:26

Hans Stokholm Kjer:
og jeg troede inderligt ikke, at det kunne være ulovligt at overdrage sin lovlige forretning til andre.
Så jo - jeg blev også klogere, og jeg glæder mig meget til at se udfaldet.

jeg glæder mig ærligt talt også rigtig meget. Hvis man holder fokus på, at det jeg vil sælge er et website med en tilhørende kundedatabase (læs: mailliste), så er der jo ikke meget forskel på dette, og en handel med en webshop, hvor en virksomhed sælger en webshop videre inklusiv kundedatabase. 

Såfremt det ikke er hele virksomheden der sælges, vil det så ifølge disse antagelser være forbundet med bøderisiko at udsende nyhedsbreve til de eksisterende kunder. 

Jeg har en kunde, som har købt sin webshop af en virksomhed der drev flere forskellige webshops. Han forbryder sig så mod loven, hvis han udsender emails til de kunder der har givet den tidligere virksomhed samtykke. 

Bliver spændende at høre udfaldet.

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)