Jeg gider ikke, at gå ind i en lang diskussion om uddeling af stjerner, men jeg forklarer gerne, hvorfor jeg har smidt en enkelt stjerne i nogle indlæg i denne tråd. For mig at se sælger trådstarter et hjørnomhed, nemlig en hjemmeside baseret på noget med nogle konkurrencer. Forretniningsideen er - som jeg opfatter det - at man leder folk ind på hjemmesiden og beder dem acceptere at modtage mails fra hjemmesiden relateret til hjemmesidens indhold. Jeg kan ikke se, hvordan det skulle blive ulovligt for trådstarter selv at sende relevante mails ud til folk på de betingelser, som folk selv har accepteret efter alle kunstens regler. Det må være op til køber at sikre sig, at han driver den virksomhed, han har købt videre i overensstemmelse med gældende lov. Uanset om man køber en hjemmeside med brugere, en pølsevogn eller en kæde, der sælger jyske dyner. Som sagt er det ikke en diskussion, jeg gider bruge tid på, så spild ikke tiden på at argumentere mod mig - med mindre, I har lyst til at diskutere med jer selv og hinanden - I'm out. Venlig hilsen Hans |
David Mc Nally:Seiven:Han sælger hjemmesiden med, så numindre han har fået tilladelsen/samtykket specielt til hans navn, i stedet for hjemmesidens navn. - er det vel okay?
Det nævnes specifikt, at hele virksomheden skal overtages, inkl. aktiver og passiver. Det er korrekt, at samtykket, fra modtagerens synspunkt er givet til websitet (og websitets indehaver), men rent juridisk vil jeg gætte på, at Forbrugerombudsmanden fokuserer på virksomheden (det konkrete CVR-nummer) for at sikre, at der ikke er nogen forvekslingsrisiko for modtageren. Flere firmaer kan have samme navn, men et CVR-nummer er unikt i alle tilfælde.
Den detalje har jeg ikke tidligere været opmærksom på.
Den korrekte håndtering er den, som trådstarter har valgt, nemlig at kontakte Forbrugerombudsmanden.
Venlig hilsen
Hans