Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskellen på webintegrator og multimediedesigner?

Side 3 ud af 12 (112 indlæg)
Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Den typiske timeløn jeg har stødt på, dette er ikke præcise tal:

PHP: 150-300kr/t
.NET: 150-600kr/t

Begge har den nogenlunde samme base, men .NET har oftest et højere loft.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:55

Hm.. Jeg ved ikke helt men jeg mener nu det modsatte :) det er vel et spørgsmål om hvor dygtig man er?

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:58

Lige så vel er det baseret på udbud og efterspørgsel...
Der er mange flere php programmører end der er .NET folk. Dermed bliver lønnen også nød til at følge med...

Der vil altid være undtagelser, der bekræfter reglen... Men det er jo fuldstændigt lige meget hvilket erhverv du er i, er du go får du mere i løn...

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:40

Hej Anders

Der er som du skriver ingen tvivl, om at jo dygtigere man er både som udvikler og som sælger, jo mere tjener man.

Men grunden til, at PHP-programmører alligevel tjener væsentligt mindre, er at der ikke er ret mange store danske virksomheder, som basere sin it-strategi på php. Det gør at selvom man er en dygtig php-programmør så kommer man aldrig i betragtning til disse projekter.

De store virksomheder er typisk enten baseret på Java eller .Net, og så har de oftest noget mainframe i baghaven. Så hvis man vil havde de store månedslønninger så er det med at komme over på de platforme.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:02

Lundsby:

Hej Anders

Der er som du skriver ingen tvivl, om at jo dygtigere man er både som udvikler og som sælger, jo mere tjener man.

Men grunden til, at PHP-programmører alligevel tjener væsentligt mindre, er at der ikke er ret mange store danske virksomheder, som basere sin it-strategi på php. Det gør at selvom man er en dygtig php-programmør så kommer man aldrig i betragtning til disse projekter.

De store virksomheder er typisk enten baseret på Java eller .Net, og så har de oftest noget mainframe i baghaven. Så hvis man vil havde de store månedslønninger så er det med at komme over på de platforme.

Jeg vil give dig ret. Det er jeg klar over. Java kan ALT PHP kan + meget mere. Men jeg mener ikke man bør basere sin energi på .NET. Java derimod er en glimrende vej at gå i mine øjne.

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 133
Fra  Korn Solutions v/Matias Korn Skrevet kl. 08:21

Jeg er nu meget uenig i mange af dem her på sitet, webintegrator uddannelsen er ikke speciel god og der er ikke særlig mange kompetente lærer på RTS ihvertfald slet ikke til asp.net. Vi har 1 lærer som kan følge lidt med, men udvikler stadig tingene, som man gjorde for en del år siden og de andre lærer udvikler sites som man gjorde for 5-10 år siden og der er sket sindsygt meget på det sidste.

Du har lyst til at programmere, så vil jeg helt klart tage en anden uddannelse som datamatiker, eller tage på anden uddannelse. Disse to uddannelser er af meget lav kvalitet efter min mening og rigtig mange, når de er færdige med uddannelsen, vil kunne komme ud og slet ikke kunne udvikle noget godt eller have forstand på programmering sådan ordenligt.

Hvis du vælger ASP.NET, så er der masser af billige certifikat eksamener til 400 kr ca. Koster de billigste og så kan du købe en bog altså en "training kit" og forberede dig. Jeg er ikke i tvivl om at et certifikat på at man kan finde ud at at arbejde med de forskellige muligheder og teknologier inden for asp.net giver en masse for en eventuel kommende arbejdsgiver.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 08:26

Matias Korn - matiaskorn.dk:

Jeg er nu meget uenig i mange af dem her på sitet, webintegrator uddannelsen er ikke speciel god og der er ikke særlig mange kompetente lærer på RTS ihvertfald slet ikke til asp.net. Vi har 1 lærer som kan følge lidt med, men udvikler stadig tingene, som man gjorde for en del år siden og de andre lærer udvikler sites som man gjorde for 5-10 år siden og der er sket sindsygt meget på det sidste.

Du har lyst til at programmere, så vil jeg helt klart tage en anden uddannelse som datamatiker, eller tage på anden uddannelse. Disse to uddannelser er af meget lav kvalitet efter min mening og rigtig mange, når de er færdige med uddannelsen, vil kunne komme ud og slet ikke kunne udvikle noget godt eller have forstand på programmering sådan ordenligt.

Hvis du vælger ASP.NET, så er der masser af billige certifikat eksamener til 400 kr ca. Koster de billigste og så kan du købe en bog altså en "training kit" og forberede dig. Jeg er ikke i tvivl om at et certifikat på at man kan finde ud at at arbejde med de forskellige muligheder og teknologier inden for asp.net giver en masse for en eventuel kommende arbejdsgiver.

Præcist, uddannelsen har ingen værdi hvis man ikke selv studere selv.
Det som man skal lave og deres fokus er meget bagud, tilgengæld er den udemærket til at give en blid start for dem som ikke er erfaren med emnerne.

Der er 1-2 lærere som kan ASP mens de andre højst har prøvet det.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 08:33

Ja hvis jeg heller ikke under og efter jeg blev web-integrator ikke studerede selv så havde jeg heller ikke haft særlig mange kompetencer nu, det er rigtigt. Men jeg vil da sige at hvis man starter som web-integrator, eller for den sags skyld en af de mange andre IT uddannelser, så har man interesse indenfor IT.
Og så studerer man da en masse for sig selv, det gør jeg i hvertfald!

Personligt, så har jeg gerne ville kunne lave mine egne hjemmesider siden jeg var 10 eller deromkring(Er så 21 nu :-)) og jeg havde da også rodet lidt med HTML inden jeg startede som web-integrator, men det fik jeg ikke særlig meget ud af. Efter den første uge på grundforløbet sad jeg hver dag efter skole og rodede med HTML og CSS og designs i Photoshop! Så sad jeg på skolehjemmet oppe på mit værelse og satte sider sammen, som sagt allerede efter første uge. Det var jeg selv lidt overrasket over. Og det er også 10 gange mere spændende at få det vist og forklaret af en lærer der har forstand på det, end at følge nogle guides på nettet!

Som jeg har skrevet tidligere så bliver man ikke den vilde programmør eller designer af uddannelsen, men du lærer nok til at kunne blive det i fremtiden, hvis man som Lasse skriver, studerer selv! :-)

Mvh,
Daniel.

EDIT: Når du er færdig med uddannelsen får du også retten til at modtage dagpenge når du melder dig ind i a-kassen. Det gode ved a-kassen er at du får mulighed for at tage et 6 ugers selvvalgt kursus på et tidspunkt. Der har man så chancen for at lære endnu mere! Og du kan jo selv vælge om du vil have et Java kursus, PHP eller hvad man nu har lyst til.
Jeg har en ven der har taget flere af disse kurser, da han kunne vise dem at han havde brug for de forskellige kurser han deltog i. Som sagt er chancen for job ikke særlig stor, men så kan man jo lære en masse imens man går på dagpenge og smække en masse lækre ting på sit CV! :-)

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Tilmeldt 8. Jun 11
Fra  Korn Solutions v/Matias Korn Skrevet kl. 08:34

korrekt, derfor bruger jeg min tid på at læse op til certifikater og bruger tid oppe i skolen på selvstudie :) Webintegrator uddannelsen er så langt fra virkeligheden og man kan lærer så meget mere ved selvstudie hvis man har disciplin, på 6 måneder end hele uddannelsen stortset.

Tilmeldt 8. Jun 11
Fra  Korn Solutions v/Matias Korn Skrevet kl. 08:40

Problemet er at langt det mest materiale du finder på noget er så meget bedre end hvad lærerne kan og der er ikke særlig mange af dem som har forstand på udvikling. Din interesse for at lave hjemmesider kunne ikke have været særlig stor, hvis du kun nåede at arbejde lidt med html. Tror din interesse først kom sådan rigtig i starten af uddannelsen så. Det kræver selvfølgelig noget selv disciplin.

Husk, at de bedste programmør er somregel folk som slet ikke har en it uddannelse, men har siddet der hjemme og lavet selvstudie. Ikke at jeg opfordre til ikke og tage en uddannelse, men jeg vil kraftigt anbefalde at lige netop webintegrator er mest af alt spild af tid. Dette er bar min holdning til tingene.

Side 3 ud af 12 (112 indlæg)