Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskellen på webintegrator og multimediedesigner?

Side 4 ud af 12 (112 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser absolut ingen værdi i selve uddannelsen eller papiret når man har gennemført.
Rent jobmæssigt har den ingen værdi.
Arbejdsgivere kender ikke uddannelsen og ved ikke hvad en webintegrator kan.

Men de 19 måneder man får ved at tage uddannelsen, kan bruges til at studere en masse emner som gør man kan mere end de fleste.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 08:44

Matias Korn - matiaskorn.dk:

Problemet er at langt det mest materiale du finder på noget er så meget bedre end hvad lærerne kan og der er ikke særlig mange af dem som har forstand på udvikling. Din interesse for at lave hjemmesider kunne ikke have været særlig stor, hvis du kun nåede at arbejde lidt med html. Tror din interesse først kom sådan rigtig i starten af uddannelsen så. Det kræver selvfølgelig noget selv disciplin.

Husk, at de bedste programmør er somregel folk som slet ikke har en it uddannelse, men har siddet der hjemme og lavet selvstudie. Ikke at jeg opfordre til ikke og tage en uddannelse, men jeg vil kraftigt anbefalde at lige netop webintegrator er mest af alt spild af tid. Dette er bar min holdning til tingene.

Min interesse var og er kæmpe stor. Det var jo bare efter den første uge at jeg sad og kodede mine designs op i HTML og CSS. I slutningen af grundforløbet og hele hovedforløbet kodede vi jo CMS systemer, en webshop og en masse andre ting og funktioner, rodede med AJAX og en masse andet. Vi fik også et kursus i fotografering af en professionel selvstændig fotograf. Så helt ubrugeligt syntes jeg ikke det var. Jeg er i hvertfald kommet langt siden. :-)

Mvh,
Daniel. 

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 133
Fra  Korn Solutions v/Matias Korn Skrevet kl. 08:54

Beklager men du lærer dårlig og udvikle noget brugbart CMS. Kan godt være at skolen bruger ordet CMS, når i udvikler tilføj, slet og opdater i en admin del. Kan godt være det opfylder kravene for at blive kaldt et CMS, men et CMS i mine øjne er et system som er udviklet, så du kan relativt simpelt lave helt op på designet og få det til at se ud som du gerne vil og kunne tilføje nye funktionaliteter. Wordpress, Joomla, Umbraco osv osv, det er CMS, men det vi lærer og lave oppe i skolen er dårligt brugbart i den virkelig verdenen.

Vi lærer ikke en gang og kunne sikre os imod SQL injection og XSS/Cross site scripting og det er to ting som er meget væsenlige, som skræmmer mig, at man kan gå igennem uddannelsen uden at vide hvad det handler om.

Sikkerheden omkring admin systemer er bygget op omkring og session er sat eller ej og sjovt, da jeg tænkte tilbage og jeg kom tidligere fra php, så syntes jeg ikke det kunne passe at det kunne stille en ordenlig sikker.

På de 10 første linjer jeg læste på internettet, så stod der som det første at man skal aldrig lave sikkerhed omkring om en session eksistere eller ej og slet ikke idet af brugeren. Det er som at bydere hackere og script kidies velkommen. De skal bar snippe session overførslen mellem klienten og serveren og så genskabe den og genindlæse siden og så er de inde.

Beklager, men uddannelsen er så langt fra virkeligheden og folk lærer ikke en gang hvad DOM effekten er eller betyder. Vi er færdige til januar og folk har stadig problemer med at kode noget op i html og css og lege med nogle små ting i php/asp.net og lave et udtræk fra databasen.

Vi har sidste dag inden sommerferien og de sidste 2 uger har vi brugt på at arbejde lidt med joomla, mens at eksempelvis asp.net kunne ikke modtage undervisning i umbraco eller et andet asp.net cms, da der ikke var mulighed for at undervise i det.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 09:06

Som lærerne siger på hovedforløbet, Webintegrator har kun det formål at give en smagsprøve på de forskellig emner, det er ikke med det formål at lære os det.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 09:06

Selvfølgelig lærte vi ikke at udvikle systemer som Wordpress osv.
Nu ved jeg ikke hvor du tager uddannelsen, men vi lærte at forhindre SQL injections og allerede under grundforløbet kunne jeg udtrække de data jeg ville fra databaserne.
Jeg gik så fra Aalborg til Aarhus og der var det lidt anderledes med udtræk fra databaserne, men der gik ikke længe før jeg også forstod det. Og jeg havde aldrig rodet med noget lignende før i mit liv.

Det lyder godt nok til skræmmende at i har problemer med HTML og CSS når i ikke engang har 1 år tilbage.
Jeg er i hvert fald glad for jeg tog uddannelsen, for det har givet mig en rigtig god forståelse og jeg kan blive ved de næste 20 år med at studere selv og stadig lære noget nyt hver dag. :-)

Mvh,
Daniel.

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 133
Fra  Korn Solutions v/Matias Korn Skrevet kl. 09:10

Korrekt, men det må siges at være en skræmmende lang smagsprøve :)

Fra Køge
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 201
Fra  http://www.Martinskallerup.dk Skrevet kl. 10:55

Hvis jeg gerne vil være webdesigner, så lyder det mere som om, at jeg skal gå multimediedesigner vejen?

Gider da ikke spilde næsten 2 år, hvis det ikke bringer noget med mig! :/

Crap det er bøvlet det her.

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 10:58

Ja hvis du vil lære mere om design så er det helt sikkert multimediedesigner du skal tage. :-)

Hvis du vil have det bringer noget med dig, så vil det 100% gøre det, men hvis man ikke selv gør noget for det så får man intet ud af det. Men sådan kan man jo sige om alting. :-)

Mvh,
Daniel.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:08

Andreas Seierup:

Jeg vil give dig ret. Det er jeg klar over. Java kan ALT PHP kan + meget mere. Men jeg mener ikke man bør basere sin energi på .NET. Java derimod er en glimrende vej at gå i mine øjne.

Når man bor i Danmark giver det faktisk mere mening at beskæftige sig med .Net, for vi er i høj grad et Microsoft land (Faktisk er vi vist Microsoft land nr. 1).

Jeg har personligt rigtigt god succes, med at være på .Net vejen og iøvrigt hjulet flere store virksomheder med at migrerer fra Java til .Net.

Men hvad er det du har imod .Net, er det fordi du synes det er svært? eller kan du ikke lide Microsoft?
Hvis man ser på det rent teknisk er forskellen imellem .Net og Java, sådan set ikke særligt stor.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 11:15

Multimediedesigneren rører ved en hel masse forskelligt. Det er en meget udskældt uddannelse hos arbejdsgiverne fordi der ikke er noget dybdegående og det kun er 2 år.

Men tiderne har ændret sig og nu handler det meget mere om hvad du kan frem for hvad du er uddannet til.

Hvis du gerne vil være interaction designer / digital designer (webdesigner er jo lidt begrænset - til web ;)) bør du nok starte med en af de tekniske skole uddannelser der er derude. Men der findes masser af højskoler, designerskoler etc. hvor du kan blive endnu bedre. Ikke mindst for at få farve/form banket godt på plads.

Ellers findes der en masse bøger kan skal læses, en masse blogs der kan følges, en masser seminarer der kan tages til.

Held og lykke med det!

:) Kim

Side 4 ud af 12 (112 indlæg)