Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uha ikke så godt - en Amino i KONTANT

Side 3 ud af 11 (108 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Siden er solgt til en anden Amino, som har et godt ry... Jeg vil ik sige mere, og vil den nye ejer på banen, så er det mest fair, at han/hun selv fortæller om købet i denne tråd...

Og salget er altså sket flere uger før dette program til orientering...

Ja, så var det ikke helt forkert, da jeg bød på, at salget kunne have været aftalt i nogen tid :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:13

IværksætterGen:

Martin Thorborg:
Mange folk har fået deres penge tilbage, vil en uærlig person gøre det?

Jep 2 personer har. Måske er det bar for at prøve at se lidt godt ud igen.

Martin du ved godt inderest inde at han har snydt nogle folk, problemer med forretningen eller ej. Han ligger også skylden over på post danmark at folk ikke har modtaget deres smykker etc.

Hilsen

Emil

Uha, der er 2 sider af samme sag. Du ved ikke om, Rene er blevet rullet ind i løgne og bedrag og draget af penge i hans naive tilgang. Så rolig nu med at drage Amino med ind i dette spil.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:13

Flemming:

Ja, så var det ikke helt forkert, da jeg bød på, at salget kunne have været aftalt i nogen tid :)

Yep det var nemlig godt spottet ;D

Jeg ved ik, hvorfor siden er blevet solgt, og ved kun hvem den nye køber er, samt hva vedkommende har af ideer for fremtiden ;D

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

IværksætterGen:

Jep 2 personer har. Måske er det bar for at prøve at se lidt godt ud igen.

Martin du ved godt inderest inde at han har snydt nogle folk, problemer med forretningen eller ej. Han ligger også skylden over på post danmark at folk ikke har modtaget deres smykker etc.

Hilsen

Emil

Nej Emil, det ved jeg ikke og det gør du heller ikke.
Hvis han systematisk havde snydt folk, så ville der i mine øjne være langt flere klager på Trustpilot og så ville alle være sure. Men så mange klager er der ikke og dertil er der en del tilfredse.

Så fact er at vi ikke ved særlig meget og på den baggrund skal man passe rigtigt godt på at anklage andre mennesker.

Igen har jeg selv været igennem møllen og kender mange andre der har det samme. Og jeg kan love dig for at de kan få dig Emil til at fremstå som den klammeste forbryder, hvis de har lyst til det.
Men det forstår du først den dag du selv ryger i møllen over et eller andet som du selv troede var nogenlunde ok.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 16:19
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Jeg har et varemærke i USA der ligger i den høje kvalitetsklasse. Uden børnearbejde og skjulte giftromler og ingen fagforeningsmedlemmer har fået betonsko på.

Alligevel så sagsøges jeg i snit tre gange om ugen, og hvis det kom en tur i DR eller TV2 spintromlen så ville jeg være en frygtelig skidt fyr. Det synes jeg ikke selv jeg er ;)

Der skal så lidt til før det går galt, og det er ikke altid man får tænkt tingene ordentligt igennem. Så begynder den onde cirkel, og selvom man måske har viljen til at rette op, så har man ikke evnen. Det kan være at nogen er løbet med pengekassen, det kan være banken har modregnet i gammel gæld, - det kan være så meget.

Også andet end lige ond vilje.

Den slags sikrer man sig imod efterhånden som man får erfaringen, - men hvis du har en webshop så spørg dig selv om hvad der ville ske hvis jeg bestilte varer til 50.000 forskellige adresser hos dig. Det er ikke bare sådan at få en masse papkasser og vikarer til at pakke tingene ind i en fart. Det er kun noget du forestiller dig. Virkeligheden er anderledes.

Så kunne jeg hænge dig ud som en svindler fordi du skriver at du leverer dag til dag eller to gange om ugen etc. - og du kan være helt sikker på at jeg ikke fortæller noget om at du har sendt en forklarende mail eller lign. Jeg henviser bare til screendumps hvor dine betingelser står.

Tingene er aldrig sort/hvide. Det er rart at kunne pege fingre, - men det gør du kun til du finder ud af at den også kan peges mod dig. Måske på et uretfærdigt grundlag. For det var jo aldrig din mening......

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 16:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper,

Du lyder godt nok irriteret. Synes du ikke, du overdriver en anelse? :-)

Jeg mener bestemt ikke, det står nær så slemt til, som du skriver. Jeg støder jævnligt i iværksættere i både min kontaktflade men også her på Amino, i lokalmiljøet osv. Vi er meget langt fra at skrabe bunden i iværksætterlyst, og hvis nogen mister lysten til at blive iværksætter, fordi medierne rykker bukserne af fuskerne, så er det måske meget godt? Det er jo positivt for dem, der ønsker at drive en redelig forretning. Mediernes opgaver er da i høj grad at afdække den slags historier, også selvom de serveres lidt sensationspræget.

Måske kommer du i lidt erhvervsuvenlige kredse? Jeg kan ikke huske, at jeg nogensinde har mødt nogen som har udtalt sig generelt kritisk om iværksættere, tværtimod, og personligt har jeg aldrig fået noget fusker-kort stukket i hånden. Men jeg bemærkede engang et fremtrædende medlem af Enhedslisten udtale, så vidt jeg husker, at han anså alle med et momsnummer for værende svindlere i større eller mindre grad. Men måske oppositionens bebudede kontroller af erhvervslivet vil rette lidt op på den antagelse... 

Du har da haft det lidt hårdt, og din studievejleder var da sandelig heller ikke til megen nytte, men jeg håber nu alligevel at du vil skrue smilet lidt på. Der er masser af ting at glæde sig over som iværksætter i Danmark.

Venlige hilsener,

Jens

De eneste mennesker jeg har mødt, som har stor skepsis mod iværksættere og andre erhvervsfolk er meget venstreorienterede 

Det var da et lettere mavesurt indlæg. Jeg synes langt fra, at det står så slemt til, som du antyder. Personligt kender jeg en del iværksættere, og flere kommer til. Her på Amino er der også mange 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:21

Mig bekendt, er DR ikke nogen juridisk enhed eller dømmende magt. Det er journalister, som skaber et program som er målrettet til at være "chockerende".

Og ja, desværre gør janteloven at mange mennesker ønsker at se den slags programmer.

Jeg kender ikke Rene, men i mine øjne er han ikke dømt nogen steder. Der er altid to sider af enhver sag, om som "anklaget" i Kontant, er det næppe din side som bliver fremhævet.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 16:22

Martin Thorborg:
Nej Emil, det ved jeg ikke og det gør du heller ikke.
Hvis han systematisk havde snydt folk, så ville der i mine øjne være langt flere klager på Trustpilot og så ville alle være sure. Men så mange klager er der ikke og dertil er der en del tilfredse.

Ja du har nok ret, godt nok ikke alle bruger Trustpilot.

Irreter mig faktisk også lidt at dr anklager VIP ocean og Pointshop, de skriver begge selvskaber at de automatisk trækker 2** kr efter de 14 dages prøve tid. Det glemmer dr godt nok lige  at fortælle.

Jeg fik min genstand unden problemer og meldte mig ud.

Så den er nok fjong som du siger martin.. (Off Topic)Forresten hvornår kommer der en ny video på thorborgtv ?

Hilsen

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 16:22

Ups, redigeringen smuttede lige :-)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:40

Hej Jens,

Jeg har været iværksætter (ihvertfald med CVR-nummer) i 18 år. Og jeg syntes der har været en bølge som toppede for et par år siden, hvor iværksætteri var fedt set med alles øjne. Sagde man at man var iværksætter eller havde sin egen virksomhed, så var der skulderklap og "Fedt at du har dit eget" og "Godt at der er nogen der tør" kommentarer. Men nu er det dykket ned af bakke igen. Jeg ved ikke om jeg kommer i erhvervsuvenlige kredse, det kan da godt være. Jeg kan kun læne mig op af mine egne personlige oplevelser og hvordan jeg selv har oplevet at folks holdninger har ændret sig.

Jeg smiler skam op over begge ører - jeg har en super fed arbejdsplads, med nogle hamrende dygtige kolleger og nogle kunder som større virksomheder ville tygge deres venstre arm af for at få lov til at være med til at lege med. Men det ændrer ikke på at jeg syntes at der er sket et skred i folks holdning til det at være iværksætter og at der er alt for mange historier om iværksættere som bliver hængt ud som svindere i medierne.

Jeg skrev i øvrigt dette på Twitter igår:  

---

Side 3 ud af 11 (108 indlæg)