Hej Jesper,
Du lyder godt nok irriteret. Synes du ikke, du overdriver en anelse? :-)
Jeg mener bestemt ikke, det står nær så slemt til, som du skriver. Jeg støder jævnligt i iværksættere i både min kontaktflade men også her på Amino, i lokalmiljøet osv. Vi er meget langt fra at skrabe bunden i iværksætterlyst, og hvis nogen mister lysten til at blive iværksætter, fordi medierne rykker bukserne af fuskerne, så er det måske meget godt? Det er jo positivt for dem, der ønsker at drive en redelig forretning. Mediernes opgaver er da i høj grad at afdække den slags historier, også selvom de serveres lidt sensationspræget.
Måske kommer du i lidt erhvervsuvenlige kredse? Jeg kan ikke huske, at jeg nogensinde har mødt nogen som har udtalt sig generelt kritisk om iværksættere, tværtimod, og personligt har jeg aldrig fået noget fusker-kort stukket i hånden. Men jeg bemærkede engang et fremtrædende medlem af Enhedslisten udtale, så vidt jeg husker, at han anså alle med et momsnummer for værende svindlere i større eller mindre grad. Men måske oppositionens bebudede kontroller af erhvervslivet vil rette lidt op på den antagelse...
Du har da haft det lidt hårdt, og din studievejleder var da sandelig heller ikke til megen nytte, men jeg håber nu alligevel at du vil skrue smilet lidt på. Der er masser af ting at glæde sig over som iværksætter i Danmark.
Venlige hilsener,
Jens
De eneste mennesker jeg har mødt, som har stor skepsis mod iværksættere og andre erhvervsfolk er meget venstreorienterede
Det var da et lettere mavesurt indlæg. Jeg synes langt fra, at det står så slemt til, som du antyder. Personligt kender jeg en del iværksættere, og flere kommer til. Her på Amino er der også mange