Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået en Tesla Roadster - verdens sejeste elbil! :)

Side 4 ud af 12 (118 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
Du har en sektion der hedder "myter" på bloggen

Jeg har en liste på foreløbigt 25 myter, som jeg i løbet af de kommende måneder vil komme med nogle fornuftige forklaringer på - herunder, at elbiler ikke dur om  vinteren og at de skulle være skide kolde :)

Det er blandt andet derfor jeg har valgt at min "elbil test" skal forløbe over et helt år - og ikke kun de 3 måneder, som ChoseEV kører med i deres "TEst en Elbil" projekt (har dem lidt mistænkt for at vælge netop så kort en periode, fordi deres biler ikke rigtig dur om vinteren, og fordi ingen mennesker kan holde ud at køre i sådan nogle lortbiler ret meget mere end 3 måneder :))

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 15:13
Mikkel deMib Svendsen:

Anders S:
Det var noget med 40.000 kr stk og hvis jeg husker korrekt er der 3 af dem i berlingoen.

Prisen på, og kvaliteten af, batterier er helt sikkert en af de største udfordringer lige nu. Men det var det også for mobiltelefoner, da de begyndte at komme på markedet - og se hvor vi er i dag.

Der investeres lige nu milliarder af kroner i udvikling af nye og bedre batterier, ganske enkelt fordi der er mange som godt kan se, at det kan blive guld værd, at sidde solidt på det marked om nogle år.

Ja der bliver heldigvis arbejdet på sagen.
Jeg er bare af den overbevisning at der allerde findes et hav af teknologier som sagtens kunne erstatte olien nu men disse er gemt af vejen af oliefirmaerne.
Når så den sidste dråbe olie er vredet ud af jorden med de miljømæssige ødelæggelser der følger med dette, ja så smider de disse teknologier på banen som det lige er noget de er kommet på.

" er der olie så skal vi satme også få fat i det"
bare se grøndland. Isen smelter b.la. Pga brugen af olien men sørme ikke om de alligevel skal have fat i mere af de sorte stas som er med til at lave de problemer som de har.
Er også overbevist om at olieselskaberne sidder i baglommerne på bilfabrikanterne så de kan trække skiftet fra olie til el ud så langt som muligt.

En gut / firma i USA laver grønalger i drivhus og har beregnet at ved rt areal på ca 10% i new Mexico kan han dække USA's årlige diesel behov.
Ingen grund til at gå i krig for olie.
Der er bare ikke politisk vilje da oliefolkene er for magtfulde $$ ( min overbevisning )

men al held og lykke med projektet. Når der er stemmer og penge i miljø så skal du nok få opbakning fra politikerne. Men så længe der er olie at finde er jeg bange for at det bliver en meget lang kamp og en masse undskyldninger for ikke at gå over til b.la. El.

Nu er der heller ikke nogen der tager skovfældningen seriøst. Men når det "sidste" træ står tilbage vil politikkerne stå på nakken af hinanden for at stoppe rydningen af skovene for så vil der være stemmer i det.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 15:13

Nu kører jeg Mercedes og jeg ville aldrig sætte min røv i en A-model - så det du kalder lortebiler er vel det "folket" må affinde sig med at køre i, og dermed jo også det der vil gøre en forskel hvis el-bilen skal ses fra et miljøsynspunkt.

Problemet med de nuværende batterier er den energi der skal til at transportere selve batteriet jf. den energi der kan rummes i en tank på 50-60 kg. med konventionelt brændstof. Så er det i den sammenhæng ligegyldigt om den strøm der skal bruges til opladning er "overskudsproduktion" fra natten. Det kunne man jo nemt lave om på eftersom jordens bane om solen giver nat & dag på samme tid globalt set.

At fossile brændstoffer er limited kan syntestiske brændstoffer klare osv. osv.

Jeg har indtil for nyligt arbejdet med robotteknologi - og her er batteriteknologien så langt fremme at der sagtens kan komme fornuft i at køre el-biler uanset hvad. Bortset fra. At det samlede miljøregnskab ikke holder en meter. Sålænge vi skal putte mere energi i end der kommer ud så flytter vi bare rundt på aben på forskellige skuldre. Vi skal nok en generation eller to længere frem før vi forstår det.

Mange af el-bil myterne går nok på de gamle batterier, - så det vil kun være godt at få lidt friske og nye erfaringer fra en blogger der kan sit kram. Min erfaring fortæller mig at bare bryster eller sportsvogne giver fuld valuta for enhver promovering ;)

Jeg ved at Kira Eggers også er på Amino, så nu er det vel bare at få hende til at smide tøjet foran Teslaen fordi strømkablerne til Svendsens hus giver kronhjortene dårlig sædkvalitet.....

Så respekt for det. Glæder mig til at læse mere....  

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 15:20

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg påtænker iøvrigt at slå Danmarksrekorden (og hvis jeg er god nok, verdensrekorden) i at køre længest på en opladninmg med en masseproduceret elbil. Den internationale rekord (som naturligvis er snuppet med en Tesla Roadster) er p.t. ca. 547 km. Så vil jeg få rig mulighed for at køre langsomt - den optimale hastighed ved den slags tests i Tesla'en ligger nemlig på ca. 30-40 km/t 

Mon ikke også det kan lade sig gøre i flade Danmark på en vind-stille dag...

Held og lykke med projektet - Elbiler er fremtiden!

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:24

Der er helt sikkert mange store miljøudfordringer, og der er heller ingen tvivl om, at dem der sidder på oliemagten - og pengene i dag, kæmper mod nye alternativer (ofte med usaglige argumenter).

Men i forhold til persontransport er der rigtig mange gode grunde til at vi skal satse på elbiler. To af de meget vigtige grunde er at elmotoren er så utrolig effektiv - næsten 90% (eller mere) af energien omsættes til bevægelse. I en forbrændingsmotor er det et pænt stykke under 30% (selv efter 100 års udvikling). En anden grund er, at man med en bilpark bestående af elbiler meget hurtigt kan ændre på hvordan energien fremstilles, uden at der skal ændres på de millioner af biler der kører rundt. Det kan gøres fra centralt hold.

En helt tredie grund til min kærlighed for elbiler er, at de er så ekstremt simple. Jeg er stor tilhænger af KISS - og det er lige præcis hvad en elbil er. I en Tesla er der 1 bevægelig del i elmotoren - i en benzinbil er der over 1.000.

At elmotoren så også har så fantastisk et omdrejningsmoment, som den jo har, gør bare det hele meget sjovere. Det er jo derfor Tesla'en har sådan et vildt optræk som den har.

Michael:
Nu kører jeg Mercedes og jeg ville aldrig sætte min røv i en A-model

Jeg har selv kørt Mercedes E-model i mange år. Desværre var der en der kørte ind i den sidste for nyligt og totalskadede den. Imens den var på værkstedet lejede jeg så en A-model og jeg blev faktisk meget overrasket over hvor gode de er blevet. Så jeg endte med at kløbe et par stykker af dem. Jeg var også ved at være lidt træt af de 9 km/l som den gamle E-model kørte. Vores nye A-modeller kan vi få op over 20 km/l på diesel. Som almindelig familiebil er de sgu helt OK.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:27

Anders Holm:

Mon ikke også det kan lade sig gøre i flade Danmark på en vind-stille dag...

Danmarksrekorden bliver ret let at slå - for såvidt jeg har kunne finde ud af er der faktisk slet ikke lavet noget dansk rekordforsøg endnu :)

Den internationale rekord bliver lidt sværere. Der sdkal jeg nok have lidt tålmodighed. Jeg skal ned under 98 v/t pr. km for at komme op over 550 km.

Tilmeldt 8. May 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:09

Hagbart:

Hvis November 2011 er et stykke ude i fremtiden ? der kommer Renault med deres mellemklasse bil fluence til ca. 220.000 kr. det er samme pris som de alm. biler i den klasse.

Ja jeg ved godt Renault lancere denne model, at det lige var i november viste jeg så ikke. Men har læst lidt om bilen før.

Her er lidt facts om bilen:

Renault Fluence Z.E.
Længde: 475 cm
Bredde:181 cm
Højde. 146 cm
Køreklar vægt: 1543 kg
Motoreffekt: 70 Kw/t
Moment 226 Nm
Rækkevidde: 170 km.
Tophastighed: 135 km/t
Batterier: Quick drop 

Jeg ved ikke hvor mange danskere der gad give 220.000kr for en bil der har en rækkevidde på 170km? er 4.75m lang, vejer 1.5 tons og har 95hk? - som mekaniker vil jeg ikke mene at 95hk er ret meget til så stor en bil.

Jeg mener stadig at elbiler kræver en del udvikling før danskere gider investere i dem, som jeg ser det er det kun "green freaks" der vil købe sådanne biler lige pt.

Men det er også bare min mening :)

Tilmeldt 8. May 11
Skrevet kl. 17:11

Lad os håbe det fortsætter sådan, men mon ikke regeringen vil have en lille bid af kagen alligevel på et tidspunkt :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:29

micpersson:
som jeg ser det er det kun "green freaks" der vil købe sådanne biler lige pt.

Det tror jeg du har helt ret i - lige p.t. Men det skyldes til dels at der mangler flere og bedre biler på markedet og dels at der stadig er en masse misforståelser om økonomien og hverdagen i en elbil.

Med min projekt håber jeg at kunne gøre bare en lille smule ved begge dele - måske i særlig grad det sidste.

Og om ikke andet er det i hvert fald helt sikkert, at jeg personligt får et skide sjovt år! :)

Tilmeldt 8. May 11
Skrevet kl. 17:35

Mikkel deMib Svendsen:

micpersson:
som jeg ser det er det kun "green freaks" der vil købe sådanne biler lige pt.

Det tror jeg du har helt ret i - lige p.t. Men det skyldes til dels at der mangler flere og bedre biler på markedet og dels at der stadig er en masse misforståelser om økonomien og hverdagen i en elbil.

Med min projekt håber jeg at kunne gøre bare en lille smule ved begge dele - måske i særlig grad det sidste.

Og om ikke andet er det i hvert fald helt sikkert, at jeg personligt får et skide sjovt år! :)

Er helt enig - Udover el bilers fremskridt er det også vigtigt at infrastrukturen følger med, mht. ladestationer og hvor man får energien til opladning af bilerne fra. flere ladestationer, og flere vindmøller er vejen frem til 0% udledning af Co2 :D

Jeg vil følge spændt med i din blog, og ja du vil helt sikkert få et kanont år :D

Side 4 ud af 12 (118 indlæg)