Jeg har en liste på foreløbigt 25 myter, som jeg i løbet af de kommende måneder vil komme med nogle fornuftige forklaringer på - herunder, at elbiler ikke dur om vinteren og at de skulle være skide kolde :) Det er blandt andet derfor jeg har valgt at min "elbil test" skal forløbe over et helt år - og ikke kun de 3 måneder, som ChoseEV kører med i deres "TEst en Elbil" projekt (har dem lidt mistænkt for at vælge netop så kort en periode, fordi deres biler ikke rigtig dur om vinteren, og fordi ingen mennesker kan holde ud at køre i sådan nogle lortbiler ret meget mere end 3 måneder :)) |
Mikkel deMib Svendsen:Anders S:Det var noget med 40.000 kr stk og hvis jeg husker korrekt er der 3 af dem i berlingoen.Prisen på, og kvaliteten af, batterier er helt sikkert en af de største udfordringer lige nu. Men det var det også for mobiltelefoner, da de begyndte at komme på markedet - og se hvor vi er i dag.
Der investeres lige nu milliarder af kroner i udvikling af nye og bedre batterier, ganske enkelt fordi der er mange som godt kan se, at det kan blive guld værd, at sidde solidt på det marked om nogle år.
Ja der bliver heldigvis arbejdet på sagen.
Jeg er bare af den overbevisning at der allerde findes et hav af teknologier som sagtens kunne erstatte olien nu men disse er gemt af vejen af oliefirmaerne.
Når så den sidste dråbe olie er vredet ud af jorden med de miljømæssige ødelæggelser der følger med dette, ja så smider de disse teknologier på banen som det lige er noget de er kommet på.
" er der olie så skal vi satme også få fat i det"
bare se grøndland. Isen smelter b.la. Pga brugen af olien men sørme ikke om de alligevel skal have fat i mere af de sorte stas som er med til at lave de problemer som de har.
Er også overbevist om at olieselskaberne sidder i baglommerne på bilfabrikanterne så de kan trække skiftet fra olie til el ud så langt som muligt.
En gut / firma i USA laver grønalger i drivhus og har beregnet at ved rt areal på ca 10% i new Mexico kan han dække USA's årlige diesel behov.
Ingen grund til at gå i krig for olie.
Der er bare ikke politisk vilje da oliefolkene er for magtfulde $$ ( min overbevisning )
men al held og lykke med projektet. Når der er stemmer og penge i miljø så skal du nok få opbakning fra politikerne. Men så længe der er olie at finde er jeg bange for at det bliver en meget lang kamp og en masse undskyldninger for ikke at gå over til b.la. El.
Nu er der heller ikke nogen der tager skovfældningen seriøst. Men når det "sidste" træ står tilbage vil politikkerne stå på nakken af hinanden for at stoppe rydningen af skovene for så vil der være stemmer i det.