Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået en Tesla Roadster - verdens sejeste elbil! :)

Side 1 ud af 12 (118 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 2 person

Jeg er netop blevet den lykkelige "ejer" af en Tesla Roadster - bilen der ikke alene er verdens sejeste og hurtigste elbil, men generelt set en fantastisk sexet bil :)

Jeg fik overdraget min Tesla Roadster hos P. Christensen i Kolding i fredags, så det er ikke så meget jeg har nået at køre i vilddyret endnu. Men det får jeg rig lejlighed til, for i første omgang har jeg bilen i et helt år - frem til slutningen af maj måned næste år. Det bliver et sjovt år!

Min Tesla Roadster er den centrale brik i et spændende projekt om elbiler, som jeg længe gerne har ville sætte igang. Jeg vil gerne vise verden, at elbiler ikke behøver at være sådan nogle røvkedelige forvoksede golfvogne, som desværre mest er det de fleste forbinder elbiler med.

Elbiler kan i dag laves, så de ikke alene er ligeså fede som benzinbiler, men faktisk meget bedre. Teknologien er her - nu mangler vi bare, at der er nogle flere producenter, udover Tesla, som tager elbiler seriøst, og laver nogle federe biler, som os der godt kan lide en god elbil gider at køre rundt i.

Samlingspunktet for mit projekt er min nye blog, som du finder på www.ElbilBloggen.dk. Her vil jeg dels skrive en løbende dagbog om dagligdagen med min Tesla Roadster, der vil komme billeder og vidoer på og så vil jeg dykke ned i vigtige, spændende eller provokerende historier, som er vigtige for hele elbils-markedet.

Når året er omme er det planen, at det hele skal samles i en bog, som forhåbenligt kan være med til at inspirere politikere, meningsdannere og alle andre danskere, der synes det her med elbiler er interessant.

Hvis du har nogle sjove, skøre eller vilde ideer til ting jeg kunne finde på i løbet af året for at skaffe ekstra opmærksomhed til projektet, er du meget velkommen til at smide en kommentar nedenfor - eller sende en mail til mig på mikkel@demib.com

Hvis du har lyst til at følge med i projektet, så vil jeg anbefale, at du bliver fan af min Facebook Side, følger Elbil Bloggen på Twitter eller tilmelder dig opdateringer på email (i højre spalte på bloggen).

Du kan læse lidt mere om baggrunden for projektet her og hvordan det hele har kunne lade sig gøre her.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 01:33

Det er et super fedt projekt du har sat i søen! 
Super lækker bil - og den er meget federe end andre super cars. 

Det bliver spændende at se mere til den nye ''familie'' udgave af teslaren! 

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 02:32
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Tillykke med den - det er godt nok en fed og opsigtsvækkende bil! Har også prøvekørt en og den lyder som en jetjauer, når man træder sømmet i bund.

Synes på den anden side projektet lyder lidt tyndt. Du vil gerne fortælle danskerne, at elbiler ikke behøver være kedelige. I den forbindelse synes jeg ikke det giver mening, når du vælger en bil i millionklassen til formålet.

Hvis meningen er, at hr. og Fru Danmark skal have øjnene op for elbiler, så skal det eksemplificeres med biler, de rent faktisk har råd til. 

Problemet er jo ikke, at folk ikke gider køre i elbiler. Problemet er, at det SKAL være en Tesla Roadster, hvis en elbil, som udvalget ser ud i dag, skal være lige så fed som en diesel- eller benzindrevet bil. Men det er bare min mening.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 03:21

Tillykke Mikkel!

Det må være en rigtig fed fornemmelse at komme ud og se, at man har en levende drøm holdene i indkørslen :-)

Nu håber jeg så bare, vi kommer til at se lidt til den i lokalområdet, for de eneste elbiler der pt. pryder bybilledet er de kedelige kommunale der er begyndt at tøffe rundt ;-)

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 115
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 03:43

Big Smile Det er da en super cool EL racer du har anskaffet dig der.. Må vist hellere følge med på din blog om denne Wink

Stort tillykke med den

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 04:18

rigtig sej bil

Kommer bogen til at gå i dybden med Lithium problemer? Umiddelbart er det ingen raketvidenskab af en elmotor kan trække en bil, og at momentet er langt højere. Men hvis en bil skal bruge de første 100-200kg lithium for at køre tilsvarende kilometer.

Desuden holder lithium som oftest kun 3-5 år, hvad koster det at få nye/udskifte 1/4 af bilens vægt?

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 05:28

Tillyke med din nye seje bil.

Ps. Den er desværre ikke verdens hurtigste elbil, der er en gut som har lavet en BMW som er langt hurtigere, vidoen er at finde på Youtube, hvor den køre om kap med en Tesla Roadster.

Mvh
Hagbart

Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 07:56

Hejsa. Jeg synes måske det kunne være nærliggende at bruge en bil der er til at betale for hr. og fru. danmark.

Jeg går i skole på HTX i Thisted, hvor vi lige i øjeblikket har 2 elbiler til at stå, vi har lånt af en Peugeot forhandler i byen, i forbindelse med promovering af vores nulenergihus.

Den ene er en Peugeot iOn, den anden er en Peugeot Partner. Jeg var i forgårs med nogle fra klassen ude og prøvekøre iOn, der er en meget lille bil. Vi kunne sidde 4 i den, og den kunne stadig trække fra ca. enhver anden bil. Den kørte skide glat, og det her ligner efterhånden en salgstale.. Stick out tongue

Men dit projekt lyder rigtig spændende, men tror du skal have fat i nogle biler folk kan relatere en lille smule til. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 09:07

Super spændende projekt.

Bliver interessant at følge med her det næste års tid, og se hvordan den fungere i hverdagen, når man tænker på alle de biler man møder til hverdagen ind til nordsjælland, der holder i kø, er men ikke i tvivl om hvor meget for miljøet det ville betyde, hvis folk begyndte at tænke i de baner.

I dag kan man jo få større varevogne som elbiler også, så mulighederne er jo efterhånden store for elbiler.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:03

Hagbart:

Tillyke med din nye seje bil.

Ps. Den er desværre ikke verdens hurtigste elbil, der er en gut som har lavet en BMW som er langt hurtigere, vidoen er at finde på Youtube, hvor den køre om kap med en Tesla Roadster.

Biler der ikke kan købes, eller som må køre på almindelige veje kan du ikke sammenligne med. Det er æbler og pærer.

Side 1 ud af 12 (118 indlæg)