Jeg er netop blevet den lykkelige "ejer" af en Tesla Roadster - bilen der ikke alene er verdens sejeste og hurtigste elbil, men generelt set en fantastisk sexet bil :) Jeg fik overdraget min Tesla Roadster hos P. Christensen i Kolding i fredags, så det er ikke så meget jeg har nået at køre i vilddyret endnu. Men det får jeg rig lejlighed til, for i første omgang har jeg bilen i et helt år - frem til slutningen af maj måned næste år. Det bliver et sjovt år! Min Tesla Roadster er den centrale brik i et spændende projekt om elbiler, som jeg længe gerne har ville sætte igang. Jeg vil gerne vise verden, at elbiler ikke behøver at være sådan nogle røvkedelige forvoksede golfvogne, som desværre mest er det de fleste forbinder elbiler med. Elbiler kan i dag laves, så de ikke alene er ligeså fede som benzinbiler, men faktisk meget bedre. Teknologien er her - nu mangler vi bare, at der er nogle flere producenter, udover Tesla, som tager elbiler seriøst, og laver nogle federe biler, som os der godt kan lide en god elbil gider at køre rundt i. Samlingspunktet for mit projekt er min nye blog, som du finder på www.ElbilBloggen.dk. Her vil jeg dels skrive en løbende dagbog om dagligdagen med min Tesla Roadster, der vil komme billeder og vidoer på og så vil jeg dykke ned i vigtige, spændende eller provokerende historier, som er vigtige for hele elbils-markedet. Når året er omme er det planen, at det hele skal samles i en bog, som forhåbenligt kan være med til at inspirere politikere, meningsdannere og alle andre danskere, der synes det her med elbiler er interessant. Hvis du har nogle sjove, skøre eller vilde ideer til ting jeg kunne finde på i løbet af året for at skaffe ekstra opmærksomhed til projektet, er du meget velkommen til at smide en kommentar nedenfor - eller sende en mail til mig på mikkel@demib.com Hvis du har lyst til at følge med i projektet, så vil jeg anbefale, at du bliver fan af min Facebook Side, følger Elbil Bloggen på Twitter eller tilmelder dig opdateringer på email (i højre spalte på bloggen). Du kan læse lidt mere om baggrunden for projektet her og hvordan det hele har kunne lade sig gøre her. |
Det er et super fedt projekt du har sat i søen!
Super lækker bil - og den er meget federe end andre super cars.
Det bliver spændende at se mere til den nye ''familie'' udgave af teslaren!