Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må medarbejderne være tatoveret!?

Side 3 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

IværksætterGen:

Sømænd er sgu da ikke farlige, men rare venlige mænd til søs Skype-CoolSmile

Mvh

Emil

Men når de i gamle dage kom i land, så skulle der drikkes igennem og slå`s til søren.

den ligger der nok stadig ?

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:20

Simon Thougaard Frandsen:

He du har vist aldrig hørt om nyhavn i gamle dage : )

Der overgiver jeg mig lige har jeg dog ikke :) Er fra landet :) Confused

Mvh

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:25

Hans Stokholm Kjer:

Jeg har mødt en fyr, der havde bogstaverne F U C K tatoveret med gotisk skrift i panden.
Ham ville jeg nok ikke ansætte i en funktion med megen kundekontakt - jeg var ikke bange for ham, men jeg ville være bange for, at han kostede væsentligt mere end hans løn - i tabt omsætning.

Venlig hilsen

Hans

PS. Gita - har du belæg for din udtalelse om, at kvinder ikke er uhyrer? Wink Jeg synes da, mange af dem er uhyrligt søde.

Ja, nu tager vi en ekstrem der jo faktisk siger: Fuck hele verden - jer der ser det inkluderet.

Det er så noget andet end en tatovering generelt :-) Så kunne det vel ligeså godt være en T-shirt hvor der står "Fuck jer alle". 

Jamen udadvendt salg har meget med udseende at gøre. Det kan vi ikke komme udenom. Men så taler vi også om yderpunkter i stedet for det jeg prøver at addressere: Om man kan arbejde sammen med nogen man synes er anderledes end en selv.

Det var en gruppe mænd der mente vi kvinder hørte til i køkkenet og ikke forsøgte at lade som om vi var lige så dygtige fagligt som dem ;-) Jeg ser ikke kvinder eller mænd som uhyrer - sådan generelt. Og ej heller folk med tatoveringer ;-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 21:27

Gita Street:

Ældre folk forbinder meget tatoveringer med rockere og sømænd og den holdning kan du ikke ændre.

Hvis jeg går vagt i feks et storcenter og er ikke tatoveret og jeg har kollega der er tatoveret. Hvem tror du så de ældre kunder er mest trygge ved og tør spørge om vej ?

Lidt af en generalisering.

Jeg forsøger ikke at rykke på holdninger hos nogen der ikke læser med her. Jeg har bare prøvet at møde nogen med "en holdning til kvinder du ikke kan ændre" - og så blev det alligevel sådan da de opdagede vi også var mennesker ligesom dem ;-)

Hvis jeg tager kortærmet skjorte på er der altså mange fra den ældre årgang som ikke tager kontakt til mig. De forbinder jo tatoveringer med negative ting. Jeg kan jo ikke fortælle de ældre kunder at tatoveringer ikke er farlige derfor bliver min arbejdsgiver jo nødt til at sige ingen tatoveringer til ansatte ellers er det langærmede skjorter og det syntes jeg da er helt ok.

De unge er fuldstændig ligeglad om du har dødningehoveder tatoveret eller horn i panden.

ps. Man er jo altid lidt bange for det ukendte og uforståelige. Feks som vi mænd er bange for kvinder. Kan ældre tit ikke forstå tatoveringer ligesom de ikke kan forstå deres musik smag Big Smile

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Gita Street:
Om man kan arbejde sammen med nogen man synes er anderledes end en selv.

Selvfølgelig kan man det. Og selvfølgelig er det sundt.

Da jeg i 1992 blev ansat på Arbejdsformidlingen i Aalborg, spurgte chefen mig: "Kan du gå med slips?" (muligvis underforstået, at det burde jeg have haft på, når jeg skulle mødes med så vigtig en person som ham). Jeg svarede: "Selvfølgelig kan jeg det. Da jeg arbejdede på mejeriet, gik jeg endda med hårnet."

I nogle tilfælde ville det manglende slips og den oversmarte bemærkning have betydet, at jeg ikke havde fået jobbet. I Aalborg var jeg så uheldig, at få det.Sad Heldigvis lykkedes det mig at sige op 8 måneder senere - men det er en anden snak.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:39

Hans Stokholm Kjer:

I nogle tilfælde ville det manglende slips og den oversmarte bemærkning have betydet, at jeg ikke havde fået jobbet. I Aalborg var jeg så uheldig, at få det.Sad Heldigvis lykkedes det mig at sige op 8 måneder senere - men det er en anden snak.

YesYes

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 21:42

De unge er fuldstændig ligeglad om du har dødningehoveder tatoveret eller horn i panden.

Snup ikke alle over en kam, de unge ved godt hvordan de skal opfører sig i dag, at nogle selv vælger at

gå over de gængse grænser, er deres problem.

De fleste ved hvilken vej det vil fører til

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 21:52

Johnny Nielsen:

Snup ikke alle over en kam, de unge ved godt hvordan de skal opfører sig i dag, at nogle selv vælger at

gå over de gængse grænser, er deres problem.

De fleste ved hvilken vej det vil fører til

du har ret Johnny rigtigt mange unge er meget bevisdte omkring mange ting og de valg de træffer.  

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 22:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu vil jeg lige blande mig i debatten her :)

Efterhånden så tror jeg ikke det er noget problem mere om man er tatoveret. Jeg tror mere det er attituden og måden man bære dem på, der bestemmer om andre mennesker har fordomme.

eks.: når man snakker om tatoveringer kommer der tit et billed op af en stor muskuløs rocker op i folks bevidsthed, og der er det jo ikke kun tatoveringerne der "er problemet", men hele billedet af "typen".

Jeg er selv gammel sømand, så selvfølgelig har jeg tatoveringer. Men jeg er hverken stor, skræmmende eller bære en fjendtlig attitude. Derfor har det heller aldrig hindret mig i at finde arbejde eller snakke med gamle fru jensen. For ofte lægger de slet ikke mærke til tatoveringerne i starten (selvom de er synlige).

Konklusion: Tatoveringer i sig selv tror jeg ikke er en hindring. Det er mere attituden bag dem, og selvfølgelig også motiverne :)

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:04

Ragnar-Gwyn:

Konklusion: Tatoveringer i sig selv tror jeg ikke er en hindring. Det er mere attituden bag dem, og selvfølgelig også motiverne :)

Den rigtige holdning.

Mvh

Emil

Side 3 ud af 6 (59 indlæg)