Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må medarbejderne være tatoveret!?

Side 6 ud af 6 (59 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

ps. Jeg er selv overvægtig, taler jysk, bander, råber af folk , bagtaler kunderne, går i afrevne cowboybukser og t-shirt til vigtige møder, går med ørering og tanken om at blive tatoveret er mig bestemt heller ikke fjern ... og hvis du kommer uanmeldt på besøg risikerer du at jeg render nøgen rundt i lejligheden. Så jeg prøver bestemt ikke på at være hellig her ;)

Fra Nærum
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 00:13

Simon Thougaard Frandsen:
De unge er fuldstændig ligeglad om du har dødningehoveder tatoveret eller horn i panden.

Tænker du unge generelt, eller unge i en bestemt branche?

Hvis det er unge generelt er jeg langt fra enig, selvom jeg gerne medgiver at mange unge er mere tolerante. Men at de alle er ligeglade, holder på ingen måde. Det kan bestemt have betydning for den enkelte, om en anden person har tatoveringer, horn eller piercinger m.m.

Personligt står jeg af overfor tatoveringer i hovedet og piercinger i øjenbrynet og næsen. Jeg synes det sender nogle meget klare signaler, og det er ikke noget jeg finder tiltalende.

Som arbejdsgiver vil det være en blanding af min personlige smag, samt den funktion vedkommende skal ansættes i, der bliver afgørende. Jeg er ikke afvisende overfor tatoveringer, og synes faktisk at der findes mange fede af slagsen, men som mange andre, er jeg tilhænger af at de skal kunne dækkes til, eftersom der ikke er nogen grund til at give sig selv flere ulemper end højst nødvendigt.

Det er egentlig meget enkelt.

Livet handler om udvikling. Det består af valg og konsekvenser.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 11:47

Mads Hansen:

Dobbeltmoralsk så det batter. "Du kan desværre ikke få jobbet, da du har tusser. Ved at få dem, har du givet dig selv til en livsstil. Sådan vil jeg ikke præsentere min virksomhed, det kan ikke accepteres. Men hvis du havde haft den på ryggen eller maven, eller andet sted på kroppen der aldrig vil kunne blive set af kunderne, er det okay. Når den er skjult er du ikke med i din tattoo-kult-omgangskreds, og henviser ikke en sympati for rockere og indvandrerbander.."

Kan du se hvad jeg mener?

Mvh. Mads Hansen

Nu skal der jo ikke gå Pia og Villy i den.Crying

Jeg kan af gode grunde ikke se den hvis den er skjult under beklædning, og vil derfor kun have muligheden for at bedømme vedkommende udfra evner og personlighed.

Jeg har dog tidligere fyret en medarbejder da vedkommende kom tilbage efter sommerferie med hele højre arm smurt ind i en kæmppe tribaltush, dette på trods af han var en ganske kompetent medarbejder og flink. At der idag er mange der lader sig skamfere på alle mulige mærkelige måder for at skille sig ud, gør ikke automatisk OK at blive fornærmet hvis der er jobmuligheder der ikke er tilstede mere, det er dumt og naivt at tro at man kan lade sig tatovere som Brian Sandberg eller Luffe og samtilig blive ansat som bankrådgiver eller hjemmehjælper, det er direkte dumt at tro, at man kan pirce sit ansigt med 20 kugler, og have de samme jobmuligheder som før! Uanset hvor kvalificeret, sød og rar man end måtte være.

Der er flere internationale virksomheder du ikke kan blive ansat i hvis du f.eks. har Motherf.... skæg, ikke engang som chauffør. (UPS)

Og der er altså forskel på at have en diskret tuch på skulderen (uden sympatikendetegn for samfundskadelige og kriminelle grupperinger) til underarme og nakker der er sat til.

Alt kan naturligves vendes og drejes, modargumenteres og dumgøres i bedste Pia og Villy stil Crying, men dette er blot min holdning.

Du blir hvad du spiser - Folk ser dig som du fremstår, hvordan vil du ses?   

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 12:59

Vi er helt enige om at man ansætter det der er bedst for sin virksomhed, i den pågældende stilling. Jeg undrer mig bare over du blander tattoos sammen med holdninger - forståes på den måde du mener at man med nogle viser sympati for rockergrupper eller andet.. Og det vil du ikke have - men hvis den er dækket er det okay? Det jeg så stiller spørgsmålstegn ved, er at du så synes det er okay han har en "rockerrelateret" tattoo der er dækket. Det er fint nok han har den sympati, fordi kunderne ikke kan se det - men havde han den på håndleddet var det ikke okay han havde den sympati. Er det ikke bare at sige enten eller? Jeg mener i hvert fald det er dobbeltmoralsk. 

Mvh. Mads Hansen
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mads Hansen:

Jeg mener i hvert fald det er dobbeltmoralsk. 

Undskyld, men ved du hvad det ord betyder?

For mig at se er det ganske simpelt, hvis du står og ligner noget der er sværtet til i farve til op over begge ører så tør kunderne ikke handle med dig, ergo skræmmer du kunder væk og kan ikke bruges.

Hvis du kan komme til at se pæn og præsentabel ud, f.eks. var at skylle bodypainten af, lægge pircingen i lommen og tage en langærmet skjorte på, så skræmmer du ikke kunderne og du kan godt bruges.

Derudover er jeg fuldstændig ligeglad med dine holdninger og hvad du laver i din fritid, så længe du passer dit arbejde.

Hvordan i al den hede hule <biiiip> kan ovenstående være dobbeltmoralsk? Det er da så simpelt og ligetil at selv dem som ikke selv kan gøre for det burde kunne forstå det.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes lidt der er to diskussioner i det her:

- Om en tatovering gør en inkompetent.
- Signalværdi .

Jeg har selv arbejdet som ansigt udadtil for nogen top brands, hvor der absolut ikke blev lagt skjul på at jeg mest blev valgt udfra udseende. Jeg har dog en mindre tatovering som jeg fik da jeg var 19 år og rebelsk. Den har jeg aldrig ladet have indflydelse på min jobsituation, da den jo har været tildækket - og jeg ikke har skænket den en tanke.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 27. Sep 10
Skrevet kl. 14:36

Mads Hansen:
men hvis den er dækket er det okay?

Hvis den er dækket kan jeg ikke se den! Så ved jeg jo ikke om der er en!

Og nej det er ikke okay at have sympati med grupperinger der åbentlyst modarbejder alt hvad ærlige mennesker kæmper for at få til at fungere hver dag, med eller uden tatoveringer.

Og lad så Pia og Villy stilen Crying ligge

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:32
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Mads Hansen:

Jeg mener i hvert fald det er dobbeltmoralsk. 

Undskyld, men ved du hvad det ord betyder?

For mig at se er det ganske simpelt, hvis du står og ligner noget der er sværtet til i farve til op over begge ører så tør kunderne ikke handle med dig, ergo skræmmer du kunder væk og kan ikke bruges.

Hvis du kan komme til at se pæn og præsentabel ud, f.eks. var at skylle bodypainten af, lægge pircingen i lommen og tage en langærmet skjorte på, så skræmmer du ikke kunderne og du kan godt bruges.

Derudover er jeg fuldstændig ligeglad med dine holdninger og hvad du laver i din fritid, så længe du passer dit arbejde.

Hvordan i al den hede hule <biiiip> kan ovenstående være dobbeltmoralsk? Det er da så simpelt og ligetil at selv dem som ikke selv kan gøre for det burde kunne forstå det.

Prøv og læs mine indlæg engang til, da du tydeligvis ikke har fattet pointen. Det er HOLDNINGEN jeg snakker om. Nu tager vi den lige helt stille sammen.. Der kommer en person ind som har et nazi-tegn i panden. Glasmager fortæller så han ikke vil ansætte ham fordi der er den sympati - eller det budskab der nu er i den tattoo, men hvis han havde haft den på brystet ville det ikke have været noget problem. Så siger jeg så det er da dobbeltmoralsk så det batter, fordi han siger han ikke kan tolerer personens holdninger i sit firma (eller den sympati som tattoo'en er symbolet på) fordi det er noget folk afskyr. Men han siger så samtidig at han gerne må arbejde for ham, hvis man ikke kan se det. Så stiller jeg spørgsmålstegn ved tolerancen. Firmaets politik er at de ikke vil have ham pga. hans holdninger (igen, som tattoo'en udstråler). Men hvis den var skjult havde firmaet ikke noget problem med hans personlige holdninger - hvilket ellers var det første argument for han ikke skulle ansættes. Hvis det ikke er dobbeltmoralsk, så ved jeg godt nok ikke hvad det ellers skulle være. Hvordan i hede hule <biiiip> kan det så ikke være dobbeltmoralsk! Hvis det ikke havde, havde firmaet sat en klar linje. Du har dine holdninger, det strider desværre imod vores firmas politik. Så nytter det ikke noget at "lukke øjnene" og lade som om han ikke har de holdninger, eller dække tattoo'en, så vi lader som om de holdninger ikke er der i firmaet. 

Mvh. Mads Hansen
Tilmeldt 27. Sep 10
Skrevet kl. 11:59
Så gik der for alvor Pia, Villy, Margrethe, Helle og Lars i denne tråd.
Øv
Side 6 ud af 6 (59 indlæg)