Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal vi på Amino lave den sejeste rating service? (Trustpilot)

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes det er noget møg med anmeldelser. Det er og bliver en gang muderkast!

Med mindre man gør som Morten siger, at det kun må være positive anmeldelser.

Men skal det være, så burde disse regler gælde:

1) Folk der anmelder må absolut ikke være anonyme. Fuldt navn og adresse skal være synligt. Og Amino skal garanterer at folk er dem de giver sig ud for at være!

2) Folk der anmelder skal acceptere at den "ramte" virksomhed må offentliggøre al dokumentation i sagen.

3) Måske burde det koste kr. 100,- at lave en anmeldelse - så tænker folk sig nok om en gang inden de går amok.

4) Det burde kun være muligt at anmelde virksomheder der selv har oprettet sig i indekset. Jeg vil med det samme fjerne min egen virksomhed fra index fordi jeg syntes det er en møg ide.

5) En anmelder skal fremlægge bevis som an Admin skal godkende inden det bliver gjort offentligt

:-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 15:56

Martin Thorborg:
Hvordan gør vi det bedst?

Ja det er ikke noget man BARE gør - så SUPER fedt du gider kaste spørgsmålet ud;)

Jeg forstår Mikkel og andre der tidligere har råbt os op omkring at man ikke skal skabe værdi på andres sites, men hellere på ens eget!

Men Amino er jo vores allesammens...så hvis "content is king", så vil det da være dejligt med flere skønne tiltag på Amino - også selvom jeg selv har en referenceliste på mit eget site!

1) Jeg bakker op omkring den positive tilgang...det er altså ikke tilfældigt at Facebook ikke har fået en "dislike button" selvom det er blevet lovet fra mange sider. 

2) Yderligere mener jeg at der skal være en nedre grænse for muligheden for rating. Jeg ser flere der nyopretter profiler bare fordi de ikke vil stå til regnskab for deres holdning!

Men det er et følsomt emne og alle vil ikke kunne være enige i en beslutning:)

BH

Lars

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:58

Der er super mange gode ideer, fedt!!
Blive endelig ved.

En ting som er vigtigt for os, det er at der er så godt som nul support.
Vi kan ikke lave det gratis og så manuelt snakke med butikker og forbrugere.
Det skal kunne køre 99% automatisk, ellers har vi ikke råd til det.

De bedste hilsner

Martin

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:59

Peter Lauge:

Jeg hedder nu godtnok Mikkel ;)

Peter Lauge:
3) Måske burde det koste kr. 100,- at lave en anmeldelse - så tænker folk sig nok om en gang inden de går amok.

Jeg tror ligeså godt man kunne lade være med at lave servicen så .. Men jeg kan godt følge din pointe, der må laves noget matematik sådan at "en stjerne" ikke altid er én stjerne ... hvis jeg f.eks. altid giver "5 stjerner" når jeg er tilfreds, så skal den ikke vægte ligeså meget som en "5 stjerner" skal fra ham som altid giver 2 el. 3 stjerner.

På den anden side skal en som giver 2 stjerner hvergang ikke trække ligeså meget ned som en der plejer at give 5 stjerner hver gang og så en sjælden gang giver 1 ...

Altså point skal vægtes ifht. giverens afgivningsmønster ... Så er det nu du skal ud og hyre en matematiker :P

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 16:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Peter Lauge:

Det var da tæt på :-)

Sorry!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Lauge:

Peter Lauge:

Det var da tæt på :-)

Sorry!

2 bogstaver ud af 6 korrekt, det er 33% success-rate ... det er da alligevel ret godt, og plus point for at de to bogstaver stod på de rigtige pladser i ordet ;)

Så i de "gode anmeldelsers" rette ånd har jeg givet dig 5-amino stjerner for dit indlæg :p

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:11

Forbyd negative anmeldelser ... 

På den måde har en virksomhed som ingen gider anmelde 0 stjerner og en sm har rigtig mange anmeldelser har fem stjerner ... det forhindrer folk i at køre hade kampagner og det forhindre konkurrenter i at bruge det imod en. Derudover er det også meget mere relevant for mig som potentiel kunde at høre om gode oplevelser end om dårlige oplevelser.

Eller også betyder det, at éns virksomheds kundegrundlag ikke er repræsenteret blandt iværksætterne på Amino.

At sætte lighedstegn mellem ingen eller ganske få anmeldelser, hvis de kun må være positive, vil umiddelbart give et negativt indtryk af en i øvrigt sund forretning med god kundeservice og højt kvalitetsniveau, blot fordi kunderne findes udenfor Amino.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:17

John Nielsen:

Eller også betyder det, at éns virksomheds kundegrundlag ikke er repræsenteret blandt iværksætterne på Amino.

Hvis ens kundegrundlag ikke er repræsenteret blandt iværksætterne på Amino ... så er deres rating på Amino jo netop ikke relevant.

Nu hører jeg dog ikke nogen sige at målgruppen kun er Amino iværksættere ... Amino er jo ret godt søgemaskineoptimeret så mon ikke det hurtigt til tiltrække andre også?

Samme argument kan fremføres om Trustpilot ... Trustpilot havde ikke nogen kundebase før de startede ... det har de nu, ergo har deres initielle kundebase heller ikke været repræsentativ, men det er den så blevet efterfølgende. (eller .. det er jo så det jeg argumentere at den ikke er)

Mén ... lighedstegn er jo også så meget at sige, man kunne jo lade være med at offentliggøre anmeldelser før man havde minimum 5 verificerede anmeldelser. Så kunne teksten lyde "Vi har ikke fået nok feedback for denne virksomhed endnu til at kunne give et brugbart billede af dennes seriøsitet, du er velkommen til at bidrage" (klik her osv)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:48

Mén ... lighedstegn er jo også så meget at sige, man kunne jo lade være med at offentliggøre anmeldelser før man havde minimum 5 verificerede anmeldelser. Så kunne teksten lyde "Vi har ikke fået nok feedback for denne virksomhed endnu til at kunne give et brugbart billede af dennes seriøsitet, du er velkommen til at bidrage" (klik her osv)

Det lyder umiddelbart som en besnærende løsning med en minimumsgrænse for visning af anmeldelser.
Men Trustpilots funktion er jo at dele erfaringer - både positive og negative - blandt brugerene.
Hvis det kun får synlig effekt, når en given virksomhed får positive anmeldelser, vil man ikke kunne bruge ratingsystemet til at lære af andres knapt så gode erfaringer. Det vil efter min mening ikke kunne give et dækkende helhedsindtryk af virksomhederne, der er anmeldt.

Er en virksomhed kan i teorien godt have 5 - 10 nogenlunde tilfredse Amino brugere blandt kunderne men endnu flere utilfredse. Det vil man ikke opdage, hvis man kun må rose.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:54

Umiddelbart vil jeg også hellere lytte til 5 positive erfaringer fra folk jeg kender (Aminoer) end fra 20 jeg ikke kender, noget andet er at jeg tror ikke på at de negative erfaringer vil overholde Martin's krav om minimal-support. 

Jeg kan sagtens se hvor du vil hen og dine synspunkter er valide, jeg tror bare mere på de positive anmeldelser.

I praksis vil det jo foregå sådan at jeg går ind på Amino Index og vælger kategorien "Trykkeri" og så kigger jeg kun på de 2-3 trykkerier som har opnået den højeste rating. Det er jo ikke sådan at jeg kommer til at bruge Index som et slags RKI hvor jeg lige tjekker folk før jeg handler med dem :-)

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)