Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Du mister handler og taber profit - hvis din udbudspris er rund!

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

B. Hvarregaard:
Ja, i webshops er det en afgørende faktor, men hvad med software til 50.000 eller for den sags skyld 100.000 - der må gælde andre regler, da det ikke er impulskøb - men en investering.

...forskningen havde analyseret 25000 hushandler og min egen analyse drejede sig om salget af lastbiler, der begge kan kategoriseres som langvarige investeringer, som handles efter meget overvejelse og derfor  næppe betragtes som "impulskøb" ;)

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:12
Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 23:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Casper Lohse:

Det er et rigtigt spændende indlæg, du har skrevet, Lars. Hvis du kan skrive flere af disse med samme kvalitet, ville det være oplagt, at du fik en blog herinde Smile

Tak for den meget positive respons, jeg har fået på baggrund af dette indlæg! Det er mildest talt lækkert, når folk tager godt imod ens indlæg - og det er meget motiverende for at skrive flere af slagsen, når læserne giver udtryk for at kunne bruge dem til noget positivt. Inspireret af jeres feedback har jeg derfor siden skrevet:

Jeg håber, I kan bruge mine indlæg. Med henvisning til konklusionerne i ovennævnte artikel om at promovere og rose de gode eksempler: Jo flere positive anmeldelser der kommer på en artikel, jo mere bliver jeg sporet i retning af at skrive de indlæg, du gerne vil læse ;) - det er jo trods alt for læserens skyld, jeg deler mine idéer og min viden om marketing, neuromarketing mv.

Endnu en gang rigtig mange tak for den positive respons! Tak.

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Esbjerg
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 171
Fra  maila Skrevet kl. 23:26

Sårn' ska den ged barberes... Et helt igennem super lækkert indlæg. Jeg bukker og takker :)

MvH

Kennet

Fra København
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 223
Fra  Tekstcentralen Skrevet kl. 12:45

Tankevækkende og ekstremt velunderbygget indlæg. Fem stjerner herfra.

Fra Ishøj
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 164
Fra  RR PRINT A/S Skrevet kl. 13:18

Mange tak - vældig interessant og enormt underholdende oveni :-)

//
Heidi

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:32

Pointerne i dit indlæg er korrekte, da der ligger en psykologisk tankegang bag. Men det er værd at bemærke, at effekten er større jo mere overvejelse, der skal til, før kunden køber et produkt. Med andre ord så virker det primært ved overvejelseskøb.

Besøg evt din nærmeste brugtvognsforhandler. Ingen priser er runde. 31.500 kr eller 48.200 kr osv. Men hvorfor gør de det?
For det første er mange mennesker delvist talblinde. Dvs de ser 49.999 kr som billigere end 50.000 kr. Det kan lyde tosset, men sådan er det altså. Og jo større tallet er, des flere kan ik overskue det mere.
Dernæst er rigtig mange mennesker sky, når det gælder forhandling af prisen. De "tør" enten ik, fordi de føler at de træder på sælgeren, eller de forstår ganske enkelt ik ideen bag at forhandle ned. Især kvinder er meget tilbageholdende på det punkt.
Så får en køber f.eks en  bil til 31.500 kr, så signalere det skæve tal til venner/veninderne, at der har været et afslag. Uden at man overhovedet har nævnt andet, så vil de fleste mennesker tænke, at der har været et afslag på bilen/huset/what ever, fordi tallet er skævt. Ergo tilgode ser man personer, som ik er gode til at prutte om prisen.

Tidligere var samme trick også meget brugt i supermarkeder osv. Men folk har gennemskuet 9,95 kr eller 16,95 kr. Iøvrigt er effekten idag så lille, at det nærmest har udvandet det. Men dem som kan huske 5 og 10 øre, der vil mange stadig se på prisen, og tænke at den er billigere end 10 kr og 17 kr.

Men jeg vil gerne sætte min tvivl ved, om man mister ordre på det der. For det afhænger altså rigtig meget af andre ting.

• Prisfølsomheden
  • Udbuddet
  • Servicen
  • Hvordan kunden har fundet produktet/servicen
  • mm

Så inden alle begynder at ændre deres priser, så bør de nok gennemgå ovenstående, samt lure lidt ved konkurrenterne eller hos firmaer i andre brancher, som har en lignende målgruppe ;D

Men 5 x Star for dit indlæg ;D

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:35

Glemte lige at skrive, at rigtig mange har svært ved at forhandle, når man starter på et skævt tal. Det hænger sammen med talblindheden, som gør det uoverskueligt for dem. Så de skal tænke alt for meget, og dermed bliver nedslagene ofte mindre...

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:33

Jeg vil også gerne takke for et velskrevet indlæg. Det er ikke alene et interessant emne, men indlægget refererer ligeledes til ordentlige undersøgelser og konklusioner, der gør man reelt kan bruge informationen konstruktivt.

Det må jeg kalde gavmild vidensdeling.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:46

jeg Tror meget sandhed i dette her vis webmaster siger 28.745 kr i alt er denne person ikke parat til at prutte om prisen

vis siger 30.000 kr er der forhandlings grundlag for ingen rammer præcist dette tal når man arbejder

sælger du en vare rammer dine omkostninger nok sjældent et rundt tal , derved ved man der tjenes nok mere eller man giver en afrundet venner pris

tal med der gives sådanne 28.745 kr ialt er hvad jeg tænkte ikke noget man giver imellem venner derved ikke en venen pris

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)