Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Du mister handler og taber profit - hvis din udbudspris er rund!

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Super godt indlæg og tak fordi du delte :-)

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 17:36

Det er et rigtigt spændende indlæg, du har skrevet, Lars. Hvis du kan skrive flere af disse med samme kvalitet, ville det være oplagt, at du fik en blog herinde Smile

Fra Froðba, Færøerne
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 180
Fra  Polarskelti Skrevet kl. 17:43

Godt jeg kunne være med til at få dig til at huske :-)

Det kunne være interessant med vores dyrere smykker at ændre prisen. Vi må lave en test og se hvad der sker.

Tak for dine input og din tid med at skrive og besvare indlæg!

mvh

Thomas Skipper

www.iwant.dk

Hvad sker der mon på Polarskelti.com? 

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 17:59

Stærk læsning. Tak for det. 

Det bliver spændende at se, hvornår vi når hele "pris-marketings-møllen" rundt, så det igen bliver smart for sælgere at sætte produkter til salg for 100 kr :)

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 202
Fra  Monbo Skrevet kl. 18:05

Spændende og tankevækkende indlæg og debat.

Afrunding med måde...Big Smile

God idé med "nye" tal dog er der visse beløb der er "pænere" end andre..

Besøg webshop med unikke håndlavede smykker på Monbo.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 18:18

Din tese fungerer vel kun, hvis prisen er den afgørende faktor? Der er vel også forskel på at sælge små varer og store varer. Når jeg eksempelvis sælger større løsninger i software er prisen typisk ikke det mest væsentlige, men de behov min software dækker og de ekstra ting man får med (support, opgradering, undervisning) osv.

Ja, i webshops er det en afgørende faktor, men hvad med software til 50.000 eller for den sags skyld 100.000 - der må gælde andre regler, da det ikke er impulskøb - men en investering.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 18:28

Jeg er fuldstændig enig!

Vil fluks benytte dine gode observationer i mit projekt.

Ser frem til at høre mere fra dig... Star

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 18:29

Beklager - du får selvfølgelig fem stjerner Wink

StarStarStarStarStar

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra København
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 18:49

God læsning.Yes

Træfældning udføres på Sjælland - Ring og få et tilbud.

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 19:45

B. Hvarregaard:

Din tese fungerer vel kun, hvis prisen er den afgørende faktor? Der er vel også forskel på at sælge små varer og store varer. Når jeg eksempelvis sælger større løsninger i software er prisen typisk ikke det mest væsentlige, men de behov min software dækker og de ekstra ting man får med (support, opgradering, undervisning) osv.

Ja, i webshops er det en afgørende faktor, men hvad med software til 50.000 eller for den sags skyld 100.000 - der må gælde andre regler, da det ikke er impulskøb - men en investering.

Med et lidt kækt glimt i øjet; vil jeg mene, at prisen altid er en faktor. Nogle gange er det måske ikke den afgørende faktor, men dog altid en faktor.

Husk på at disponenten i den anden ende af forhandlingsbordet skal finansiere projektet. Uanset om han er indkøber eller direktør, har han et ansvar overfor bestyrelse og aktionærer, der fokuserer meget på kortsigtet aktionærværdi (økonomisk overskud her og nu). Hvis han er selvstændig, har han et lignende ansvar overfor banken - og dertil kommer, at det nu er hans egne penge, han handler med.

Selvfølgelig er der i mange handler også andre faktorer, der spiller ind i beslutningsprocessen. Men øverst nævnte tese har skam også en åbenlys holdbarhed i selv de tilfælde, hvor prisen ikke er en afgørende faktor for, om der bliver en handel: For selvom der måske handles, trods en højere pris, så vil der ganske formodentlig stadig blive ”pruttet om prisen” - og hvis prisen er højere end forventet, vil der måske endda blive ”pruttet” med endnu større iver.

Som forskningen peger på: Hvis udbudsprisen er ”rund”, vil der blive ”pruttet” med større iver, end hvis udbudsprisen er ”skæv”.

En anden tese i forskningen er i øvrigt, at kunden ofte ikke VED, hvad den fair markedspris er for produktet. Når man handler med it-løsninger, hvor faktorer som support, opgradering, undervisning, etc. er med til at differentiere substituerende produkter fra hinanden, er det måske netop endnu sværere at bedømme, hvad den fair markedspris er - og således vil der, alt andet lige, være en endnu kraftigere effekt af den neurologiske oplevelse af de runde/skæve priser.

Men dine kunder plejer måske bare at acceptere udbudsprisen uden videre forhandling? - I så fald skulle du måske overveje, om din pris er sat for lavt ;)

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)