Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering af 300.000 kr.

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Den næste :-)

Og hvis du har bildt dig selv ind at der ikke kommer nogen ny nedtur, eller at det ikke vedkommer dig kan jeg jo kun grine lidt hånt af at du absolut intet har lært af den sidste :p

Kan desværre ikke forstå din attitude - hvad der gør du skal være sådan :-)
- har på intet tidspunkt sagt, at der ikke vil komme flere kriser. Det eneste jeg hentyde til, var at du nærmest sagde, at vi havde sat foden ind i en ny krise.

Økonomien går i bølger. Det går godt, og så går det skidt. Man kan jo så prøve at komme ud af kriser ved at føre lempelig finanspolitik, for at øge BNP og beskæftigelse, og føre stram finanspolitik for at sørge for økonomien ikke overophedes - men man kan ikke undgå kriser. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Millard:

Kan desværre ikke forstå din attitude - hvad der gør du skal være sådan :-)

Undskyld ... min attitude var som den var for at modsvare din, jeg tog det som et angreb, hvis det ikke var meningen må du meget undskylde.

Boligpriserne bliver ved med at falde 2-3 år endnu, ledigheden er på vej nej dvs. flere kommer i arbejde, mange har opbygget gæld det vil tage nogle år at få arbejdet sig ud af den pukkel. Vi har haft en kortere periode her med optimisme, hvilket er tegn på at det går den rigtige vej, men det går ikke så stærkt at vi skyder derudaf nu, så vi vil opleve mindre nedture, bestående af perioder med stagnation eller svag tilbagegang, den det vi føles som en "ny krise" og er af pressen allerede blevet døbt som værende "den nye krise".

Så om 2-3 år vil den nuværende / sidste krise være neutraliseret og så vil jeg overveje at investere i fast ejendom og måske endda aktier.

Her antager jeg så en hel del ting ... f.eks. at ingen af landende i eurozonen krakker, at euroen overlever, at usa's økonomi fortsat vækster, at der ikke starter flere krige end dem vi har gang i nu og at vi generelt ikke får flere ubehagelig overraskelser som f.eks. flere amagerbanker der vælter :)

Værsenartig ... der var min spådom, hvor kan jeg hæve de 75.000kr henne som regeringens økonomer får for det samme arbejde? :p

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 20:54

Det ser ikke ud til du har behov for at benytte pengene til noget specifikt, så med mindre du er lidt risikovillig ville jeg tage en snak med banken... Hvis du forventer at få mere specifikke råd så bliver du nødt til at levere lidt mere info. 

Har du allerede nok penge til at betale din del af huset? Har din kæreste nok til hendes? 

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 21:09

Wowjoey - noget af det man skal passe mest på er at rådgive andre om deres privatøkonomi. I stedet kan jeg fortælle da jeg stod i samme situation efter vi solgte vores tidligere bolig og stod med et overskud.

1) Vi indskød midler så vi undgik at tage et banklån
2) Vi beholdt ca. 100.000 kr. på konto så vi havde til omkostninger i forbindelse med flytningn. Man skal altid bruge lidt ekstra når man flytter
3) Vi brugte ca. 100.000 kr. til indskud i vores første bil.

Punkt 3) er nok ikke så relevant. Alle leaser jo deres biler for tiden. Men at undgå et boliglån er aldrig nogen dum ide.

Nicolai

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 21:14

Nu ved jeg ikke hvilken stand huset er I, men de kunne jo bruges til nyt køkken, bad, garage el. I vil ikke få 100% tilbage når I sælger huset, men alle pengene vil næppe være tabt, samtidig med I kan få gavn af fornyelsen.

Derudover er det aldrig dårligt at have til en regnvejrsdag Smile.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:19

Synes ikke rigtig du nævner hvor risikovillig, at du er? :-)

Jeg ville seriøst overveje MYC4. Jeg har efterhånden fået en del forrentning af mine penge derinde.

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)