Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering af 300.000 kr.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej.

Jeg er ved at sælge mit hus over får et overskud på ca 300.000 kr. Samtidig skal jeg købe hus sammen med min kæreste. Hvordan bruger jeg de 300.000 kr mest fornuftigt? Skal jeg skyde pengene i huset, sådan at jeg kommer til at eje mere af huset end min kæreste, eller er der en mere fornuftig måde at bruge pengene på?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan da bare få mit kontonummer, så er den skid slået :P

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:03

Det er da det bedste forslag hidtil :-D

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:04

Ej ... jeg ville nok satse på at sætte pengene i noget der ikke taber værdi ... f.eks. guld eller diamanter. Alternativt så sæt pengene i banken ... de vil være rare at have stående i forbindelse med den kommende financielle nedtur :-)

Jeg ved ihvertfald at jeg personligt havde klaret sidste krise meget bedre hvis jeg havde haft et par hundrede tusinde stashed away ... ak ja af skade blir man klog :-D

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:07

En anden mulighed:

http://www.tax.dk/artikler/ivaerksaetterkonto.htm

Hvis altså du selv går med tanker om at starte op engang :)

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 13:17

Det kommer i høj grad an på, hvad dit formål er. Vil du gerne arbejde og gøre de 300k til 400k? Eller vil du måske helst bare beholde dem?

Hvis du har lyst til det, er der mange projekter her på amino.dk, som aldrig bliver til noget pga. manglende kapital. Du kan evt. alliere dig med en eller anden og bygge noget op sammen, men det kommer som sagt i høj grad an på, hvad du vil.

Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 13:22

Mikkel Mikjær Christensen:

de vil være rare at have stående i forbindelse med den kommende financielle nedtur :-)

hvilken nedtur? 
vores eksport stiger, beskæftigelsen øges, vi har relativ lav inflation.
DI, danske bank, regeringen osv har alle "spået" en forsat stigning i vores BNP.

Hvilken kommen finansiel nedtur er der tale om? 

/Millard

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:24

Millard:

Hvilken kommen finansiel nedtur er der tale om? 

Den næste :-)

Og hvis du har bildt dig selv ind at der ikke kommer nogen ny nedtur, eller at det ikke vedkommer dig kan jeg jo kun grine lidt hånt af at du absolut intet har lært af den sidste :p

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 13:48

Parkér dem på en seperat konto og lad dem stå der, istedet for "desperat" at opsøge noget at bruge dem på/investere i.

Det fede er så, at den dag du ser en god investeringsmulighed el. lign., har du allerede kapital stående klar til at skyde i et projekt. 

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 13:53

Det kommer an på så meget. Har du de 20 % i udbetaling til jeres nye hus? har du ikke det, så er det helt sikkert her du skal smide dine penge ind. Det giver et godt og sikkert afkast, forstået på den måde at du slipper for at betale 8 % for et boliglån og kan nøjes med et realkreditlån.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)