Hej alle sammen, jeg sad lige og tænkte, at det kunne være dejligt at tiltrække sig lidt viden, og savnede lidt at læse bøger, som ikke sker så tit mere, er der nogen specielle bøger, og forfattere i kan anbefale;)?
Ja, jeg skal jo nok også fortælle lidt om hvilke slags jeg bøger jeg kigger efter, og ja det skal helst være noget med iværksætteri, salg, IT/website udvikling, men også gerne noget med folk som fortæller om diverse erfaringer, og det må også gerne være fakta bøger evt om bogholderi/regnskab inden for virksomheder;)
Tag og drøn ned på biblioteket på mandag og lån "Buyology" - den handler om neorumarketing er og bygget over det største forsøg nogensinde lavet, hvor man altså blander videnskab med med markedsføring. Den sidste bog jeg lige har læst. Kan helt klart anbefales herfra!
7 Gode vaner (effektivitet) Dont make me think (Web design - ja den er gammel) Flexible Reliable Software (software design - patterns mv.) En sælgers bekendelser (Rolf høegh, ekspertblogger her på siden) Enterprise SOA (Service orienteret arkitektur - software design) Professional WPF 2008 (Microsfot WPF) Unleashing the Power of Digital Signage: Content Strategies for the 5th Screen (digitale skilte - det er det jeg laver)
Og så 50 andre bøger om software design og teknologier
Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk
Jeg vil gerne bakke op om Hvarregaards anbefaling af:
7 Gode Vaner (og den 8. vane som er efterfølgeren) Handler om personlig udvikling. Jeg vil skyde på at det er den meste solgte bog indenfor dette område.
Dont Make Me Think (og efterfølgeren "Rocket Surgery Made Easy") De er begge korte, to-the-point og nemme at læse med nogle rigtige gode pointer indenfor brugervenlighed. Efterfølgeren har fokus på hvordan du laver brugervenlighedstests.
Derudover kan jeg anbefale:
Neuro Web Design Kort og nem at læse med fokus på neuro-marketing og persuasive design. Kommer med gode konkrete forslag som er underbygget med gennemgang af en række eksperimenter.
Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us Kan anbefales hvis du har ansatte. Den har virkelig været en øjen-åbner for mig. Du kan se introduktion her:
Tag og drøn ned på biblioteket på mandag og lån "Buyology" - den handler om neorumarketing er og bygget over det største forsøg nogensinde lavet, hvor man altså blander videnskab med med markedsføring. Den sidste bog jeg lige har læst. Kan helt klart anbefales herfra!
Hørte Martin Lindstrøm live for et par år siden, og købte bogen... det er tosset hvad der samles op af data på vores ubevidste købs-triggers - spændende bog :)