Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Psykisk syge er dovne og har selv valgt det

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henning

Jo, men det er kommet fra de mennesker fra kommunen, der følger hende, og ikke rådgiveren. Når rådgiveren bliver spurgt til flex, holder hun fast på at der er lagt en plan og den skal følges... og planen er at hun skal op på 30 timer, og derefter raskmeldes.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:32
Boysen:

Hej Henning

Jo, men det er kommet fra de mennesker fra kommunen, der følger hende, og ikke rådgiveren. Når rådgiveren bliver spurgt til flex, holder hun fast på at der er lagt en plan og den skal følges... og planen er at hun skal op på 30 timer, og derefter raskmeldes.

du skal ikke acceptere at de presser hende op på flere timer. Fleksordningen er for de mennesker der ikke kan klare en fuld arbejdsdag, og den kan ændres senere, men så spil på at hun su kan få ro til at arbejde på at blive bedre  og så kan de evaluere senere

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Boysen

Kræv ny rådgiver under dække af samarbejdsvanskeligheder, der går 14 på dusinet af dem.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 22:19

Jeg fatter det bare ikke? hvorfor gør vores regering så meget ud af at holde illusionen om at der mangler "hænder" i live??

jeg har selv været dernede hvor selvmord var den eneste udvej jeg kunne se...

Men fik det dog kureret ved hjælp af en bog.

som jeg desværre er kommet til at smide væk, ellers så ville jeg gerne have sendt den til dig Boysen.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 22:31

Hej igen,

Jeg kom bare lige i tanke om, at det er vigtigt, at du / I ikke ender med at sidde og råbe af sagsbehandleren og banke hårdt i bordet. Jeg kan godt forstå, hvis du har lyst til det, men den mindste fjendtlighed vil blive skrevet direkte ned i journalen og vil hænge på jer hele vejen igennem.

Bedste hilsener

Tommy

Hej med dig :-)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:34
Har ingen erfaring med den side af det offentlige, men hun er heldig at have en rigtig fighter ved sin side. Lyt til alle de gode råd og giv den gas! Vi tænker på jer og føler med jer.

Dbh Martin
Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 22:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kenneth

Der har været mange gode bud i det forløbne, og at få hjælp fra en udeforstående er klart bedste bud. Det kan være advokat eller en socialrådgiver.

I forhold til at droppe revalideringsplanen, og sende hende på kontanthjælp, så er det ikke lovligt. Hvis den plan der er lavet ikke kan gennemføres skal der laves en ny, i hendes tilfælde enten fleksjob, eller førtids pension.

Man kan ikke parkere folk på kontanthjælp uden en plan, kontanthjælp er ikke noget man får uden at der er et aktiverings krav, og så er hun jo lige vidt, hun er jo stadig ikke rask. 

Pension er nok ikke en mulighed, da det er stort set umuligt i øjeblikket, og det bliver nok ikke bedre.

Rådet om at skifte rådgiver er godt, klag eventuelt over rådgiveren til lederen af afdelingen, mend henvisning til at i ikke bliver hørt.

De afgørelser, der er og meldingen om at hun skal over 25 timer, skal i bede om skriftligt, be om at den er med henvisninger til lovgivningen. Samtidig skal i spørge en skriftlig plan for det videre forløb(kontanthjælpen).

Hvis den skriftelige dokumentation ikke er forståelig eller fyldestgørende så forlang en bedre, klag event. til lederen. Lovgivningen kan findes på retsinformation.dk, så læs det og stil kritiske spørgsmål.

Sørg for at i har kopier af alle relevante udtalelser, og få event. flere fra egen læge osv. da det er de udtalelser vurderinger skal baseres på, og ikke den enkelte rådgivers for godt befindende. Hvis der på noget tidspunkt henvises til at sociallægen har vurderet dit eller dat, så er det heller ikke lovligt.

Sociallægens opgave er ikke at vurdere de enkelte sager, men at hjælpe rådgiveren med at forstå de udtalelser og undersøgelser.

Til sidst vil jeg give dig ret, alle der tror at det er nemt at være i det sociale system, og mener at den enkelte bare skal tage sig sammen, de får en bradt opvågning hvis de selv skulle være så uheldige at komme i en ligende situation, og ja det kan ske for alle!

Den dybeste sympati her fra.

Teddy

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 23:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Boysen,

Du er IKKE i knæ du er KAMPKLAR - det er hvad du er !

- undskyld men det er det du er nu!

Jeg vil anbefale dig følgende model - og som jeg slutter dette indlæg med - er jeg villig til at hjælpe dig med arbejdet der skal gøres !

Citat fra web-site Ombudsmanden:

Nedenstående finder du her på dette link..................

"Vil du klage?

Ombudsmandens opgave er at kontrollere den offentlige forvaltning.

Du kan derfor klage til ombudsmanden over statslige og kommunale myndigheder og andre offentlige forvaltningsmyndigheder. Du vil kunne klage over disse myndigheders afgørelser og måden myndighederne har behandlet dig eller din sag på.

På de andre sider under dette punkt kan du læse nærmere om hvad du kan klage over, hvilke betingelser der skal være opfyldt for at klage, hvordan du klager, og hvordan din sag behandles".

Så Boysen,

Når det rammer os selv eller en af vore nærmeste så ser vi alle anderledes på sagerne. Også her i tråden er der mange gode råd og forhåbninger for jer.

Det du har brug for nu er veje til en løsning der giver dig og din kone et værdigt liv på de præmisser der nu er at din kone er uarbejdsdygtig på grund af sygdom.

Den professionelle behandler siger ser jeg:

” Psykiatrien hun er tilknyttet anbefaler meget langsom og langt mere stabil stigning”

Afdelingen ved kommunen hun er i praktik igennem (dem der kender hende) , anbefaler langsom stigning, og ingen af de overstående er sikre på at hun kan klare + 20 timer de kommende år.

Du skal få dette skriftligt fra begge parter Psykiatrien og afdelingen hun er i praktik i - hvis dette ikke forefindes påm skrift nu?

Mit forslag til job-plan for dig er nu følgende:

1. Få bekræftet ovenstående fra Psykiatrien og dermed deres anbefalinger
  2. Få kommunen til at nedskrive deres forventninger  og handleplan – også selv om den modstrider med Psykiatrien´s plan gør intet på nuværende
  3. Få et møde med kommunen - få gerne din Psykiatriske kontakt med samt sagsbehandler og dennes chef til dette møde   - fremlæg helt roligt Psykiatriens og kommunens planer og dermed påvis afvigelserne  i disse  
  4. På mødet forlanger du et referat af konklusionerne med henvisninger til de enkelte lov §§
    På mødet forklarer du deltagerne din oplevelse af forløbet og nu fyre du bomben af  
    ved at sige følgende: ”Såfremt vi ikke kan blive enige om andet end hvad fremgår der er stærkt kritisabelt vil jeg gå til ombudsmanden men min sag”
  5. Nu bliver der helt ro i mødelokalet og I får nu mulighed for en anden drøftelse.
  6. Hvis den ikke bliver bedre så går du til ombudsmanden med din sag det gøre du ved at skrive en klage og vedlægge følgende:
  7. 1. Psykiatriens handleplan og anbefalinger
    2. Kommunens handleplan og anbefalinger
    3. møderef. Med konklusioner og henvisninger til de af kommunen anvendte §§

Ps!

Jeg havde en sag der kørte i mere end hvad jeg fandt rimeligt og den endte med at blive indanket til ombudsmanden det varede mindre end 14 dage så var sagen afklaret til min fulde tilfredsstillelse.

Hvis du har brug for hjælp så lad mig det vide og jeg skal hjælpe jer – prøv først uden advokater – det er billigere og ombudsmanden er jeres advokat – tro mig !  Gift

Mvh

John sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 23:53

Kære Kenneth,

Jeg føler med dig. Jeg var selv i samme situation med min mor, som havde en dyb depression, og hvor deres pres kørte hende ud over sidelinjen. Hun var igennem lederstillinger blevet udsat for så meget pres igennem hendes liv og mobning på den sidste arbejdsplads af en kvinde, som ville have hendes arbejde fik hendes sygemeldt. Det blev værre da komunen begyndte at presse, og vi fik så en hel del ekstra psykiske lidelser at se. 

Det endte med at jeg efter at have kæmpet 3 måneder med systemet, som lod min mor gå fra den lukkede, som nægtede alt, at blive anklaget for at jeg ønskede min mor burret inde fordi jeg ikke kunne lide hende og egentlig bare ønskede hende død - det var så vagtlægen. Min mor havde da forsøgt flere gange at tage eget liv. Hvergang lykkedes det ikke - indtil en dag i August, hvor min far var på arbejde, min mor havde forsøgt 2 gange inden det lykkedes hende at hænge sig i halmhuset.

Jeg håber ikke nogen skal opleve det jeg har oplevet - og jeg håber så sandelig at komunen tænker sig om, inden de ødelægger et liv ved at smide en person på kontanthjælp. Husk på at rigtig mange af de klager over bl.a. kontanthjælp og sygedagpenge som kommer i socialankenævnet faktisk bliver vundet.

Jeg ønsker jer alt det bedste.

Fra København N
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 07:53

Måden, vi behandler vores psykisk syge på i Danmark er en skændsel. Intet mindre. 

Hvis man overfalder et uskyldigt menneske og i den forbindelse kommer til skade med sine knoer, kan man være sikker på at sygesikringen betaler for ens behandling. Bukker man psykisk under fordi man har slidt for hårdt for længe, og i den forbindelse leveret tusindvis af skattekroner til samfundet, kan man ikke regne med noget som helst. 

Vil man have behandling, må man som udgangspunkt selv betale, og vil man hjælpes igennem forløbet, blive man mødt af det, som trådstarters hustru nu mødes af. 

Det værste er, at langt de fleste psykisk syge netop er psykisk syge, og derfor ikke har overskuddet til at kæmpe deres egen sag. 

Hvis jeg var dig, ville jeg følge John Sommers råd og gå til ombudsmanden. 

jakobhorn.dk/ - Inspiration til kommunikation og marketing for små virksomheder og organisationer.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)