Kære venner, jeg er i knæ, helt i knæ, og skriver indlægget her, i total afmagt. Min dejlige kone, fik for lidt over et år siden, en dyb depression og har siden været sygemeldt mens, hun har forsøgt at kæmpe sig tilbage på arbejdsmarkedet. Depressionen er "stabil", men hun kæmper stadig med nogle andre psykiske problemer. Problemer, som hun muligvis skal kæmpe med resten af livet... så det viste sig at være mere end "bare" en depression. Kommunen har hjulet hende med stress kursus, og for et år siden, startede hun I praktik, under revalidering. Her løber revalideringen 3 måneder af gangen, og hver gang, gør det sig gældende, at hun presses op i flere timer, med samme resultat, nemlig at det bliver for meget, og vi tager 3 skridt tilbage. Den 21 maj er det så tid igen. Social rådgiveren har denne gang valgt at sige stop, og at hun skal KUNNE love at komme over 25 timers arbejde, hvor hun pt ligger på 16 timer, og har ikke tidligere kunne klare mere. Hvis hun ikke lover at komme over de 25 timer meget hurtigt, er det på kontant hjælp. Psykiatrien hun er tilknyttet anbefaler meget langsom og langt mere stabil stigning. På trods af det, så er hun nu på vej over i kontanthjælp, som betyder følgende: - Hun har ikke længere et arbejde at møde på hver dag, som er MEGET sundt for hende Jeg er fuldkommende mundlam og føler total afmagt. Det vi har kæmpet for så længe, og som er lykkes med store op og nedture, bliver nu rykket væk på 5 sek. En ting er dog gået igen og igen. Nemlig det pres som kommunen konstant ligger på en psykiske syge... så stort et pres at det har konsekvenser. Jeg er mundlam og aner ikke hvilket ben jeg skal stå på. Jeg tager kontakt til kommunen mandag og for sagsinsigt, så jeg kan skrive en klagesag. Tvivler på det hjælper.... men prøves skal det. Hvorfor skriver jeg indlægget her på amino? Jamen det gør at en eneste grund.... den gængse holdning og super fede og overskudsoverbevisning er .... tro på det!, du har et valg!, vælg dit eget liv, det er din egen skyld! osv osv . Min pointe er blot.... det er ikke alle der har muligheden for at træffe et valg. Psykisk syge har ofte ikke det valgt.... heller ikke om en coach eller terapeut siger det... |
Problemet er at psykiatrien siger en ting
og at kommunen siger noget andet.