Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.dk vs .me vs .nu o.s.v

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogle kloge hoveder der kan svare mig hvis man gerne vil findes på eksempelvis ordet fisk. Er fisk.dk så lige så godt som fisk.me eller fisk.nu o.s.v når det kommer til Google optimering i Danmark???

Simon

Skal du flytte? Finde det billigste flyttefirma lige her: www.flytbiligst.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 18:25

Jeg er ikke 100 % inde i domæner og hvilke fordele og ulemper der er, men hvis jeg husker rigtigt, så gør domæne-endelsen ikke nogen forskel, men det gør webserver lokationen derimod - dvs. det er bedre at have en hjemmeside på en webserver, som er opstillet i det land, som du forventer at få trafik fra.  

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 18:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du primært henvender dig til det danske marked, så skal du ubetinget have et .dk domæne, det vil jeg sige var vigtigere end lige præsis hvor serveren er opstillet henne.

Det betyder noget hvor serveren er opstillet henne, men jeg vil vurdere det som værende meget mere vigtigt at TLD matcher landet

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:33

Jeg har selv prøvet at flytte et .de (Tyskland) domæne til .dk. Det er et dansksproget site og det trak tænder ud.

Jeg kan ikke lige finde den rette video men ham her fra Google har sagt at det er anbefalet at bruge en respektivt lands domæne. Sekundært er .com - så vidt jeg forstod ham. 

http://www.youtube.com/user/GoogleWebmasterHelp

Jeg har selv nogen dilemmaer mht domæne-endelser og lande, men den har jeg valgt at følge til de danske versioner, selvom jeg personligt er mest forelsket i mine .com domæner. De må så være til de engelsk versioner.

Der er så problemet med at jeg har læst at hvis man sprog-versionerer sites "koster" det at man så skal linkbuilde dobbelt så meget.

Jeg tror dog på at der er nogen naturlove som, i sidste ende, kommer til at tale sandt, uanset hvordan tingene ser ud. Google ønsker at være de bedste til at levere søgeresultater. Det betyder også at landedomæner, uanset nu, fremover bliver taget mest seriøst. Det er jo også nemmere at finde et "godt" navn med en tilfældig endelse. At finde et godt et med ens landeendelse signalerer langt mere relevans - i mine øjne.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 253
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 20:15

Gita Street:

Jeg kan ikke lige finde den rette video men ham her fra Google har sagt at det er anbefalet at bruge en respektivt lands domæne. Sekundært er .com - så vidt jeg forstod ham. 

http://www.youtube.com/user/GoogleWebmasterHelp

Det er muligvis følgende video du tænker på

Jeg ville ikke personligt fokusere for meget på keyword i domænet, da det udgør for lille en faktor, medmindre jeg havde et godt keyword domæne tilgængeligt i stil med dating.dk. Matt Cutts har forresten også et par ord om dette emne

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:19

Ja, der var den, mange tak :-)

Nej, keywords i domænet er en helt anden ting.

Der har han også indirekte sagt at det bliver mindre relevant med tiden. Det er trods alt naturloven igen. Brandnavne indeholder oftest intet om hvad det er for en værdi folk køber. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 21:49

Den bedste løsning er, som nævnt, .dk hvis du vil rangere i Danmark, .com hvis du vil rangere på google.com (.org og .net er næsten lige så gode som .com)

Du kan sende mig en besked, hvis du har nogen SEO spørgsmål =)

SEO Tilbydes billigt! Se min profil eller send mig en besked
FÅ 200 RELEVANTE blog sider at kommentere på helt gratis! Se dine konkurrenters backlinks nu!

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 165
Fra  http://kjmedia.dk/ Skrevet kl. 17:36
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Domæne-endelsen har inhen betydning rent seo-mæssigt, overhovedet. At det kan have en betydning på dine kunder, er en anden sag. Google er ligeglad.

Kom til tops i Google med effektiv søgemaskineoptimering fra KJMedia.dk

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 17:44

Taxx:

Hej

Er der nogle kloge hoveder der kan svare mig hvis man gerne vil findes på eksempelvis ordet fisk. Er fisk.dk så lige så godt som fisk.me eller fisk.nu o.s.v når det kommer til Google optimering i Danmark???

Simon

Skal du sælge på øgruppen Nuie eller i Makedonien?

Fra København
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Fra  Designlite Skrevet kl. 17:50

Jeg vil også mene, at hvis du skal sælge på det danske marked, bør du vælge .dk af flere årsager - men ellers mener jeg at google ofte går efter sproget - altså når man f.eks vælger "sider på dansk" kommer man frem hvis ens side er på dansk, og så fremdeles. Og mange enten har eller vælger denne sprogfunktion.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)