Jeg har selv prøvet at flytte et .de (Tyskland) domæne til .dk. Det er et dansksproget site og det trak tænder ud.
Jeg kan ikke lige finde den rette video men ham her fra Google har sagt at det er anbefalet at bruge en respektivt lands domæne. Sekundært er .com - så vidt jeg forstod ham.
http://www.youtube.com/user/GoogleWebmasterHelp
Jeg har selv nogen dilemmaer mht domæne-endelser og lande, men den har jeg valgt at følge til de danske versioner, selvom jeg personligt er mest forelsket i mine .com domæner. De må så være til de engelsk versioner.
Der er så problemet med at jeg har læst at hvis man sprog-versionerer sites "koster" det at man så skal linkbuilde dobbelt så meget.
Jeg tror dog på at der er nogen naturlove som, i sidste ende, kommer til at tale sandt, uanset hvordan tingene ser ud. Google ønsker at være de bedste til at levere søgeresultater. Det betyder også at landedomæner, uanset nu, fremover bliver taget mest seriøst. Det er jo også nemmere at finde et "godt" navn med en tilfældig endelse. At finde et godt et med ens landeendelse signalerer langt mere relevans - i mine øjne.