Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må en simpel hjemmeside med udviklingspotentiale koste?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 20. Nov 09
Indlæg ialt: 32
Fra  Allshop.dk Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad der ok at betale for at få lavet en hjemmeside. Den skal forholdsvis simpel og naturligvis pæn i opbygning og design. Det behøver ikke være noget synderligt unikt.

Man skal kunne ligge billeder og links ind - med tiden skal der være mulighed for at man kan få en profil på siden. Men det er på længere sigt.

Håber på jeg kan få et nogenlunde fingerpeg omkring dette (eller evt. et konkret tilbud?), selvom jeg godt ved det er lidt et bredt spørgsmål.

Hvor mange af jer får vedligeholdt jeres hjemmesider/webshops af eksterne personer/firmaer? Pros and cons for det?

Tak for jeres tid :)

Mvh

Christian

Fra Århus
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 139
Fra  Freewebsite-service.com Skrevet kl. 12:32

Hej Christian

Du er velkommen til at lave din egen hjemmeside hos os, det er gratis og ganske nemt. Det kræver ikke nogle synderlige kompetencer eller forudsætninger.

Den vil kunne de ting du efterspørger, ligesom du har mulighed for at tilkøbe unikt domæne og design, hvis du ønsker noget ekstra.

Når du skriver vedligeholdelse af hjemmeside, er jeg lidt i tvivl om hvad det helt konkret indebærer, men generelt vil jeg anbefale at du selv gør dette.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 12:36

Det lyder lidt som noget en WordPress blog kan gøre for dig. Et af problemerne ved at få noget lavet specielt til dig er at der ikke er nogen til at hjælpe dig (support/vedligehold) hvis en dag den virksomhed der har lavet det går konkurs eller blot ikke ønsker at lave det længere.´

Fordelene er altså at du kan få hvad du vil have. Men spørgsmålet er om du ikke kan klare dig med en WordPress løsning indtil millionerne ruller ind og du ved lidt mere om hvad sådan en side helt konkret skal indeholde.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 20. Nov 09
Fra  Allshop.dk Skrevet kl. 12:57

Mange tak for jeres input - jeg vil undersøge mulighederne I nævner.

Mvh

Christian

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 13:05

B. Hvarregaard:
Fordelene er altså at du kan få hvad du vil have. Men spørgsmålet er om du ikke kan klare dig med en WordPress løsning indtil millionerne ruller ind og du ved lidt mere om hvad sådan en side helt konkret skal indeholde.

Wordpress er naturligvis ikke egnet som webshop, men den kan fint følge med en stigende trafik/omsætning, såfremt dit webhotel tilbyder øget trafik. Wordpress driver også store sites!

Hvis du ønsker det billigt, kan jeg tilbyde en side, komplet med hosting og nogle timers søgemaskineoptimering for 3495.-

Den er nem at vedligeholde, og med et lille kursus er det noget du nemt selv kan gøre.

Nåh ja, og den side er drevet af Wordpress.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 14:37

Ulemperne ved selv at stå for alt indholdet er simpelthen at man ikke kommer videre end egne evner rækker. Stavefejl, dårlige formuleringer og i det hele taget manglende evner til at sælge "budskabet" kommer nemt til at præge projektet. Derved risikerer man at miste mere end man sparer ved at gøre det selv.

Mit firma leverer en skabelon/template/theme hvor man som kunde naturligvis får såvel licens som alt materialet udleveret, og det kan en hvilken som helst programmør udbygge eller vedligeholde, - eller man kan såmænd lære det selv. Der følger nemlig også en vejledning med.

Mit firma har så kontakt til tekstforfattere etc. og vi kan enten købe billeder, eller bearbejde dem du selv har, så det tager sig bedst muligt ud.

Der er ikke nogen kunder der betaler mere end 2.000 kr. for det produkt - og på mere simple sider inkluderer det såmænd også teksforfatter og købte billeder. 

De løbende opdateringer betales på en timepris, men da det købte design jo indeholder masser af andre sider end dem der er taget i brug fra start, - koster det såmænd ikke så meget.

Pointen i mit indlæg er såmænd ikke en salgstale for vi har rimeligt travlt som det er, - men det er værd at overveje om man nu også er så smart når man vælger at lave alting selv.

Fra Vejle
Tilmeldt 20. Nov 09
Fra  Allshop.dk Skrevet kl. 08:28

Michael:
Pointen i mit indlæg er såmænd ikke en salgstale for vi har rimeligt travlt som det er, - men det er værd at overveje om man nu også er så smart når man vælger at lave alting selv.

Hej Michael

Tak for dit svar. Min hensigt er nu heller ikke at lave det selv - det har jeg slet ikke evnerne til :) Dog kunne jeg godt tænke mig en løsning jeg selv kunne vedligeholde (skifte billeder, tekst m.m.), således at man ikke skal have fat i en ekstern person hele tiden, men selv kan "tilpasse" siden med de småjusteringer man nu kunne have lyst til at lave.

Tilmeldt 2. Sep 10
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 09:31

Du skal købe det du helst selv vil have, - så kan du gøre dig dine egne erfaringer.

Jeg vil bare gerne give dig og alle andre det input, at det på de professionelle hjemmesider altså ikke er en tilfældighed hvor de forskellige ting er placeret i forhold til hinanden. Så det med lige at "tilpasse" siden med lidt tekst og billeder, - kan være forskellen på om det lykkes eller ej at få formidlet budskabet. Det har det jo også med at gribe om sig, med de små gør-det-selv tilpasninger :)

Der sidder jo rigtigt mange dygtige unge mennesker her på Amino der virkelig kan få sat nogle flotte hjemmesider sammen til deres projekter, - og så sidder de efterfølgende og undrer sig over at det ikke rigtigt rykker noget på deres vare eller ydelse. Så begynder de at tænke på at ændre alt muligt andet, sænke prisen, lave adwordsannoncer og affiliatelinks osv.

Jeg har set et Aminomedlem der virkelig har knoklet med SEO gennem lang tid, og brugt oceaner af tid på at snige ord og links ind i indlæggene for at ranke godt på Google osv. - men lige lidt hjalp det. Hjemmesiden var skam flot nok, med designerbaggrund og alt muligt - men det basale fungerede slet ikke optimalt. Det var slet ikke brugervenligt nok. Derfor fik han ikke nogen særlig glæde af de mange der besøgte hans side.

Selv om det er smart med et CMS så man selv kan fylde indhold på, - så er det ikke så nemt som det kunne friste til. Det kræver jo ligesom at man så læser op på de tutorials man kan finde rundt omkring på nettet, om hvordan de besøgende kigger på hjemmesiden osv.

Hjemmesiden alene gør det altså heller ikke, - så der vil være rigeligt at skulle lave i forvejen udover at sidde og nørkle med noget som man måske ikke har så meget forstand på. Alt kan læres, - men spørgsmålet er sådan set bare om ikke tiden er bedre brugt på selve produktet/ydelsen.

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 10:36

Michael:
Selv om det er smart med et CMS så man selv kan fylde indhold på, - så er det ikke så nemt som det kunne friste til.

Jeg kan se at vi to ikke bliver enige, og derfor vil jeg ikke bruge tid på at diskutere fordele og ulemper med et CMS.

Det er ofte ikke nødvendigt selv at finde guides på nettet, hos flere er et lille kursus inkluderet i prisen.

Hos Hauthorn IT er et kursus i Wordpress inkluderet i prisen - netop så du selv kan lave de ændringer du ønsker. Med et CMS kan man også lave en gæste-konto, således at hvis du ønsker at få en tekstforfatter på opgaven, kan han nemt få adgang til din side.

I modsætning til Michael vil jeg gerne indrømme at mit indlæg er et slet skjult salgsbudskab - min pointe er, at mange laver deres side selv, og man nemt kan søge kritik hos bekendte eller os på amino, og det er uden omkostninger :-)

Tilmeldt 2. Sep 10
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 11:08

Christoffer Hauthorn Boisen:
I modsætning til Michael vil jeg gerne indrømme at mit indlæg er et slet skjult salgsbudskab

Jeg står skam gerne ved at jeg sælger min ydelse, - jeg har fundet min niche. Jeg har dog fjernet såvel link som reklame fordi jeg har svært ved at efterkomme efterspørgslen :)

Michael - som sælger hjemmesider....

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)