Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM hele sandheden, sådan som jeg ser den.

Side 8 ud af 11 (107 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

9. Mund til mund

9. Er mund til øre ikke bedre ? Ender dette andet ikke bare med et stort kysseri ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal 

Man er kærlig over for sine venner

Ps. sjov debat tråd man siger altid venner når man læser i deres tråd hvordan man markedsføre sig med bruger det ikke

lover grønn skove men de synes ikke det er for grønne skove mv.

Sig tingene lige ud så trådene ikke bliver for lange

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 17:26 | Låst
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Lundsby:

Hej Flemming

Tak for en super god forklaring!

Så ideen om at starte til fodbold for at sælge til resten af holdet, er ikke helt ved siden af.

Hvis folk har den tilgang til tingene, så undre det mig faktisk at Amino ikke bliver brugt mere til erfaringsudveksling indenfor MLM, det burde jo så være en enorm meget at lærer. Også det mindre skala hvor man siger det virkede vildt godt (uden at man behøver at havde tjent $50 mil.)

Men i praksis er det vel mest folks eksisterende netværk der bliver solgt til, det virker nemmest. Mens det andet virker næsten uoverkommeligt, måske endda svære end traditionel virksomhed.

Wow, Lundsby...det virker næsten som oprigtig interesse fra din side, og det frister mig til kort at kaste nogen betragtninger vedr. mit selskab:

Mit selskab er fra 2002, og er repræsenteret i 90 lande og 2 gange nomineret blandt hurtigst voksende virksomheder i US. Produkterne er højteknologiske, klinisk baserede indenfor performance & health godkendt i US / EU for salg. Jeg valgte netop dette selskab, fordi jeg 2 gange tidligere er opstartet i nye selskaber der havde de perfekte produkter og den perfekte timing, men som alligevel ikke mestrede at stå distancen. Min konklusion var at det ikke var nok, selskabet skulle også have bevist sin levedygtighed og seriøsitet henover tid.

Lad os fokusere på performance-produkterne. De er klinisk testede, anvendes bl.a. af nogle af verdens største atleter og har den store fordel, at de ofte i løbet af få minutter giver folk resultater. Dette betyder, at vi lader produkterne sælge sig selv ved simpelhen at forære vareprøver væk.

Ja, vi netværker naturligvis traditionelt ved at henvende os til eget netværk, herefter arbejder vi med deres netværk og uddanner egne sponserede til at kunne varetage deres egne forretninger og selv træne sponserede osv.

Jeg arbejder også med leadgenereringsværktøjer, Google Ads, Facebook annoncering, personal branding og desuden skriver jeg en bog om networking der udkommer i år og holder kurser for MLM-interesserede. Alt sammen er aktiviteter der øger fokus og interesse for produkterne og forretningsmuligheden.

Som du nok indser er der ikke meget onkel og tante markedsføring her, ej heller fod i døren hos naboen. Der er meget stor forskel på netværkere idag og netværkere for 10 år siden, men sandheden er også den at vi alle er forskellige, og at mange især nybegyndere vælger at arbejde med deres nære netværk fordi det er trygt og fordi de gerne vil samarbejde og skabe resultater med dem.

MVM

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:34 | Låst

MVM:

Lundsby:

Hej Flemming

Tak for en super god forklaring!

Så ideen om at starte til fodbold for at sælge til resten af holdet, er ikke helt ved siden af.

Hvis folk har den tilgang til tingene, så undre det mig faktisk at Amino ikke bliver brugt mere til erfaringsudveksling indenfor MLM, det burde jo så være en enorm meget at lærer. Også det mindre skala hvor man siger det virkede vildt godt (uden at man behøver at havde tjent $50 mil.)

Men i praksis er det vel mest folks eksisterende netværk der bliver solgt til, det virker nemmest. Mens det andet virker næsten uoverkommeligt, måske endda svære end traditionel virksomhed.

Wow, Lundsby...det virker næsten som oprigtig interesse fra din side, og det frister mig til kort at kaste nogen betragtninger vedr. mit selskab:

Mit selskab er fra 2002, og er repræsenteret i 90 lande og 2 gange nomineret blandt hurtigst voksende virksomheder i US. Produkterne er højteknologiske, klinisk baserede indenfor performance & health godkendt i US / EU for salg. Jeg valgte netop dette selskab, fordi jeg 2 gange tidligere er opstartet i nye selskaber der havde de perfekte produkter og den perfekte timing, men som alligevel ikke mestrede at stå distancen. Min konklusion var at det ikke var nok, selskabet skulle også have bevist sin levedygtighed og seriøsitet henover tid.

Lad os fokusere på performance-produkterne. De er klinisk testede, anvendes bl.a. af nogle af verdens største atleter og har den store fordel, at de ofte i løbet af få minutter giver folk resultater. Dette betyder, at vi lader produkterne sælge sig selv ved simpelhen at forære vareprøver væk.

Ja, vi netværker naturligvis traditionelt ved at henvende os til eget netværk, herefter arbejder vi med deres netværk og uddanner egne sponserede til at kunne varetage deres egne forretninger og selv træne sponserede osv.

Jeg arbejder også med leadgenereringsværktøjer, Google Ads, Facebook annoncering, personal branding og desuden skriver jeg en bog om networking der udkommer i år og holder kurser for MLM-interesserede. Alt sammen er aktiviteter der øger fokus og interesse for produkterne og forretningsmuligheden.

Som du nok indser er der ikke meget onkel og tante markedsføring her, ej heller fod i døren hos naboen. Der er meget stor forskel på netværkere idag og netværkere for 10 år siden, men sandheden er også den at vi alle er forskellige, og at mange især nybegyndere vælger at arbejde med deres nære netværk fordi det er trygt og fordi de gerne vil samarbejde og skabe resultater med dem.

MVM

hvilken firma er det ? det vil være godt at vide , jeg tager ikke ud til kaffemøde hos dig for finde ud ad

Tilmeldt 4. Sep 08
Skrevet kl. 18:01 | Låst

Mikael christiansen:

hvilken firma er det ? det vil være godt at vide , jeg tager ikke ud til kaffemøde hos dig for finde ud ad

Hej Michael

Som jeg tidligere har skrevet på Amino, sniger jeg ikke selskabsnavn og link ud i indlæg som ikke sigter på sponsering af nye samarbejdspartnere. Hvis jeg en dag vil søge nye samarbejdspartnere på Amino, bliver det i et åbent indlæg med en overskrift der fortæller at det er en invitation til samarbejde / sponsorering.

Jeg sender dig en PM, så du kan få stillet din nysgerrighed :-9

MVM

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:21 | Låst

Hej MVM

Jeg vil skam gerne forstå MLM, uanset hvordan man vender og drejer det så er det jo en spændende størrelse. Fordi det grundlæggende sætter følelser igang, det er selvfølgeligt meget mere hadet end det er elsket. Men under alle omstændigheder er det kontroversielt.

Indtil videre synes jeg at være noget dertil hvor jeg forstår mekanismerne bag og hvorfor folk agerer som de gør, desværre også hvorfor MLM altid vil lokke svage sjæle til at opføre sig mindre heldigt.

Problemet er grundlæggende at markedsføring foregår via mund-til-mund imellem betroede parter. For her bliver man stortset aldrig stillet til ansvar for hvad man lover og hvor tykt der bliver smurt på. Hvis man tager et eksempel hvor man skulle sælge et sundhedsprodukt, og havde hørt en historie om hvordan det i et tilfælde havde kureret kræft i bugspytkirtlen, når man så sidder overfor en person der har den sygdom ville man så undlade at fortælle historien! Nej, vel! Selvom det man solgt på ingen måde var klassicificeret som lægemiddel imod kræft, så ville personen efter mødet havde købt og måske endda fået et lille håb om at overleve og hvis jeg pitchede rigtigt godt ville de måske også tro at de var på til en bedre økonomi. Problemet er bare at min rolle i sådan et tilfælde efter min overbevisning, er dybt forkastelig. Det der gør den det er at jeg ville tjene penge på det, ellers havde det faktisk været ok.

En anden vigtig ting for MLM som ser det placebo effekten, tro kan flytte bjerge, og så et MLM bør komme med et budskab, som man syntes godt. Anti-rynke creme, skønhedsprodukter, sundhedsprodukter må være oplagte, fordi deres virkning i højgrad handler om brugerens egen vurdering, og hvem vil ikke gerne være blevet smukkere, sundhed og oveni købet kunne tjene penge på!

Jeg tror ikke de enkelte MLM'er er onde eller kyniske, men jeg kan sagtens se hvordan man kan lave et MLM selskab der har dundrende succes, ved at bringe det værste frem i folk.

Nu skal det ikke lyde som om at MLM'er kommer til at gøre værre ting end andre i den situation, de står i og hvis man kigger på f.eks. bankrådgivere (sælgere) så ser man også tydelige tegn på moralske udfordringer, der kun i et brøkdel af tilfældende kan bevises.
Affiliate marketing indeholder også en masse problemer, når en ellers uvildig sammenlignsingside i virkeligheden er rent salg.

En spændende ting ved MLM, er at hvis man er god til at netværke, sælge, skabe relationer og er dygtig til det. Ja, så velkommen til it-branchen, her tjener den slags nemt 80-100k om måneden. En stor del som relativt passiv indtægt, fra aftaler de tidligere har indgået.

Jeg kan sagtens forstå bevæggrundene for at lave et MLM selskab, umiddelbart synes jeg det lyder som en relativt nem vej til en stor formue det handler bare om at kende lidt til menneskelig natur, marketing og slide lidt for det.

Men jeg har svært ved at se, hvad man som succesfuld og talentfuld netværker laver i MLM. Det er jo mange af de samme egenskaber som dem der sælger store it-projekter til millioner-millarder har.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:28 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

MVM:

Mikael christiansen:

Hej Michael

Som jeg tidligere har skrevet på Amino, sniger jeg ikke selskabsnavn og link ud i indlæg som ikke sigter på sponsering af nye samarbejdspartnere. Hvis jeg en dag vil søge nye samarbejdspartnere på Amino, bliver det i et åbent indlæg med en overskrift der fortæller at det er en invitation til samarbejde / sponsorering.

Jeg sender dig en PM, så du kan få stillet din nysgerrighed :-9

MVM

Det giver ingen viden jeg kan ikke får respons fra andre amino.dk bruger hvad de synes om det .

En ting er i hvert fald sikker jeg tør ikke handler med en der ikke tør være fuldt ud åben i et forum , de bruger det ikke det til det formål at vi kan lære noget af hinanden

For tænk vis alt hvad du skriver er løgn og jeg har ikke lige frem tid til at tjekke alt hvad du poster når du sender en PM , for jeg kender ikke firmaet .

Derved får du i hvert fald igang i en af MLM igang alt skal være hemmeligt og ved ej om du er OK eller ej

Men vil altid have men som ud gangs punkt vil jeg altid tage det med et  gram meget stort salt alt hvad du skriver da du ikke skriver hvem eller hvad det er , det vil mange andre også gøre og du ødelægger en del for de gode MLM der står frem med hvem de er og fuldt ud ærlig om hvem de er

Om du ærlig eller ej ved jeg ikke og kan intet sige og kan intet bruge det der skrives fra dig i tråden da du ikke hvem dette firma er og derved kan jeg måske få respons fra andre i tråden

Tilmeldt 4. Sep 08
Skrevet kl. 18:36 | Låst

Lundsby:

Jeg kan sagtens forstå bevæggrundene for at lave et MLM selskab, umiddelbart synes jeg det lyder som en relativt nem vej til en stor formue det handler bare om at kende lidt til menneskelig natur, marketing og slide lidt for det.

Men jeg har svært ved at se, hvad man som succesfuld og talentfuld netværker laver i MLM. Det er jo mange af de samme egenskaber som dem der sælger store it-projekter til millioner-millarder har.

Tror du mener: joine et NWM selskab, ikke lave et .....eller hvad?

At joine og blive succesrig er aldrig bare lige, det kræver flid, dygtighed og også lidt held som i al anden business. Det er rigtigt, at NWM ofte sælges på drømmen om at opnå finansiel og  dermed personlig frihed, men det er vel i grunden altid udgangspunktet når man starter som selvstændig. Kender ikke mange iværksættere der har en målsætning om at holde indkomsten under 200.000 DKK om året for enhver pris :-)

At lave et NWM selskab er ofte et indlysende valg, hvis man som jeg tidligere har skrevet om, står med et unikt produkt der kan afsættes globalt, men ikke har midlerne til verdensomspændende markedsføring. NWM er genialt for selskabet, fordi de altid kun betaler for markedsføring som allerede har ført til indtægter, men det forudsætter 100% at produkt/service holder - ellers gider ingen anbefale det til andre.

Yep, du har ret...mange topnetværkere er Gudsbenådede sælgere/netværkere. Du undrer dig over de vælger NWM. Personligt handler det for mig om den frihed jeg før beskrev, i høj grad også de passivt stigende indtægter fra det konstant voksende netværk af kunder og distributører og endelig personrelationerne. De sidste 4 uger har jeg reconnected med mennesker jeg har arbejdet sammen med 2 gange før og også mange nye netværkere og teamledere - der gerne vil netværke med mig. Det er altid en fantastisk fase at opstarte som team, med masser af forventninger, spænding, optimisme og entusiasme.

Internt kalder vi det NWM-bacillen, den er ofte livsvarig :-)

MVM

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 18:49 | Låst

Lundsby:

Se nu kender jeg ikke det store til de her it folk, men en succesfuld netværker i MLM får meget andet end økonomisk gevinst ud af det. Og som jeg har nævnt i andre tråde, så er der jo en grund til at Robert Kiyosaki er iblandt fortalerne for MLM.

Svage sjæle...nej tak, de folk der er interessante er ikke studerende, arbejdsløse eller folk der er for svage til andet (som udgangspunkt). Som det er sagt så ofte før i de nyere tråde, så er det ikke bliv hurtigt rig projekt, men selve konceptet er inde i en periode som er helt utrolig spændende = mange firmaer der står foran god vækst.

Nøgleord for mig er gejst, drive, positiv og glad. Svage sjæle syntes jeg sjældent indeholder disse ting (det kan dog ske).

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 18:52 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Et par stykker herfra tråden har nu fået en lille pause fra Amino, de har tydeligvis ikke forstået alvoren i min advarsel.

Jeg er mildt sagt, meget træt af at flere ikke kan forstå, hvordan reglerne hænger sammen. Lad være med at nedgøre andre herinde.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:01 | Låst
Hov - min mobil gik i koma.

Vender lige tilbage... ;-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 8 ud af 11 (107 indlæg)