Hej Rikke
Nu har jeg kigget godt og grundigt på din forsideside, som skal sælge resten af siden :) !
Umiddelbart kan jeg ikke se noget problem med modellerne, hvis det er det publikum du henvender dig til. Vare sortimentet synes jeg også er godt, man behøver jo ikke vælte rundt i varer.
Jeg vil prøve at liste det som jeg faldt over:
1) Som andre skriver. Banneret i toppen virker for banner-reklame agtigt, jeg vil mene du bare skal have et banner med firmalogo og evt et slogan, og synes ikke det skal blinke og rotere og sådan. Det forvirre kunden, og tager fokos fra resten af siden.
2) Forsiden ser rodet ud. Når man ser hvad du anbefaler, er der et stort billede, og til højre for det står der 5 - 6 ord, og man kan derefter klikke på læs mere. Der er jo masser af plads ved siden af billedet, så hvorfor ikke udnytte pladsen? og når der nu er et link hvor der står 'læs mere', hvorfor er der så også en knap med 'info'? den kunne jo ændres til læg i kurv , eller køb.
3) dine widgets i venstre side: Varegrupper, Nyheder, Topsælgere, Artikler, Nyhedsbrev. Hvorfor så mange? jeg er bange for det forvirre, og igen tager fokus fra resten af siden. Jeg forstår godt du har gode intensioner, og vil give meget info, men det virker rodet.
Jeg synes du skal slette 'topsælgere', evt bruge varerne derfra til din forside i stedet for 'vi anbefaler' (for hvorfor gør i det?, kunderne vil se det der er mest populært, og ikke det du kan lide)
'Artikler' ser underlig ud, hvad er det egentlig der er artiklerne? 'nye artikler (0)' (hvis der ikke er nogen, hvorfor er der så et link til den? '>>topic (1)', hvad er det? hvorfor er det på engelsk?.
Jeg synes du skal slette den widget. Du behøver ikke vise en artikel om hvordan kunderne kan opnå fede rabatter, i hvertfald ikke på forsiden, så føler de bare at de skal bruge for lang tid på at købe, og de tror de skal til at spammes og alt muligt. Og på den anden side vil de ikke købe uden, fordi de så tror de det er for dyrt, og de vil nok finde en anden side.
Og så synes jeg du skal flytte 'Nyhedbrev' over i højre side.
Alt det gør at du kun har to widgets i venstre side = mere overblik, og mindre rodet.
4) dine øverste menu punkter lagde jeg slet ikke mærke til før efter lang tids søgen! De skal helt klart gøres mere synlige, og måske skal der også tænkes lidt over indholdet på de sider de linker til.
Det var lidt om forsiden der jo skal sælge resten af siden. Der kan siges meget om alle undersiderne, men nu startede jeg bare med forsiden :)
Håber du kan bruge alt dette til noget, og alle de spørgsmål jeg har stillet er ment som spørgsmål dine kunder kunne stille sig selv. Og når kunden allerede begynder at stille spørgsmål til forsiden, kan du være næsten sikker på at de klikker vider til dine mange konkurrenter! desværre.
Som sagt, det er ment som positiv kritik, for at lokke flere kunder til din butik. Husk det. :)