Dejligt, at du lige gør mig opmærksom på det med faldgruberne. Det kunne jeg godt have overset selv!
Er det hele beskatningen som udskydes?
Jeg har faktisk læst "bogen om fradrag". Den var et hit, så jeg er sikker på, at jeg også kan have gavn af den, du nævner. Jeg vidste faktisk ikke, at han havde skrevet flere af dem.
Nu må du endelig ikke hænge mig op på det, men jeg har hørt nogle steder at det er muligt at fravælge sig 1 måneds SU og så må man tjene omkring de 30.000 i den månede. Igen, jeg er slet ikke sikker på at påstanden er rigtig, men det er da forsøget værd at tjekke op på det syntes jeg :-)
Du skal løbende betale en "selskabsskat" /acontoskat på 25% af det beløb du vælger ikke at hæve, så du betaler altså løbende skat af hele dit overskud, men kun fuld skat af de beløb du hæver.
Men din personlige indkomst i perioden, dvs. det beløb SU-styrelsen forholder sig til, svarer løbende til det beløb du har hævet.
Nu må du endelig ikke hænge mig op på det, men jeg har hørt nogle steder at det er muligt at fravælge sig 1 måneds SU og så må man tjene omkring de 30.000 i den månede. Igen, jeg er slet ikke sikker på at påstanden er rigtig, men det er da forsøget værd at tjekke op på det syntes jeg :-)
Mvh, Daniel.
Det er ikke helt korrekt. Det er 33.552 kr de måneder, hvor du ikke er berettede til SU. Fx starter du til august 2011, må du tjene 33.552 pr mdr fra januar-juli. Når du er igang med uddannelsen og fravælger su må du tjene 17.432 pr mdr.
Men læs mere på SU.dk - der står det hele og er endda en beregner, hvor du kan regne det hele ud.
Mvh, Daniel.
Det er ikke helt korrekt. Det er 33.552 kr de måneder, hvor du ikke er berettede til SU. Fx starter du til august 2011, må du tjene 33.552 pr mdr fra januar-juli. Når du er igang med uddannelsen og fravælger su må du tjene 17.432 pr mdr.
Men læs mere på SU.dk - der står det hele og er endda en beregner, hvor du kan regne det hele ud.
Jeg var heller ikke i tvivl om at det hele ikke var helt korrekt. Men mange tak for at sætte det på plads :-)
Bare lige for at få det skåret ud i pap. Det betyder altså, at når jeg starter uddannelse 1. februar, så må jeg tjene 33.552 kr. i januar -uden, at jeg får smæk af Su senere på året?