Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan slipper du af med en telefon sælger

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er reklame beskyttet de enkle der ringer op siger jeg er reklame beskyttet og så er samtale slut.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:30

SuperEvent:

Vi bliver også dagligt ringet op af alle mulige sælgere. Jeg beder dem om at sende en e-mail, så vi kan kigge på hvad de tilbyder og beder dem pænt om IKKE at ringe tilbage for opfølgning.
Hvis de er seriøse sender de en mail - dette sker kun i ca. 2% af tilfældene...

Efter den besked "vender" jeg samtalen om og spørger om de skal holde en firmafest eller noget teambuilding eller måske en polterabend - så bliver de som regel noget forvirrede og glemmer, at det faktisk var dem der ringede op.

Hvis de sender noget på en mail, får de promte en mail tilbage med et tilbud på en firmafest og en opfordring til at videresende dette til festudvalget. Jeg beder også om en kontaktperson fra festudvalget, så jeg kan følge op på det.

Herefter hører vi som regel ikke mere - i hvert fald ikke fra de useriøse.

Dette en en fantastisk måde at få sorteret i canvas-sælgene og det er faktisk ret underholdende i stedet for at være en irritation i hverdagen.

Jeg håber en dag at det også bringer os en ordre i hus!

Det skal jeg helt sikkert prøve! Plejer at bruge "Det bruger vi ikke hos os.." men den her er altså meget bedre!

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 20:22

Så lige en af de andre tråde herinde, kan ikke finde den igen. Men tråden var lavet af sælgeren som fortalte at hos en portentiel kunde, var det første han havde mødt var "vi har ikke brig for noget". Hvortil sælgeren havde sagt "Undskyld, men hvad er det du ikke har brug for".

Det syntes jeg nu også var meget godt vekslet af sælgeren :-)

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra København
Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 126
Fra  SuperEvent ApS Skrevet kl. 20:30

Ja, man har i hvert fald ikke brug for sælgere, som spilder ens kostbare tid.

Der var en sælger, som ringede for ca. 6 måneder siden. Han fulgte min opfordring om at sende en mail med sit budskab og IKKE ringe og følge op på det.

For en måneds tid siden fandt jeg hans mail frem igen, da jeg måske synes det var blevet interessant i forhold til en situation min virksomhed var havnet i - han har lige fået en ordre fra mig på kr. 20.000,-.

Så det er bestemt ikke alle, der bliver afvist inden de fortæller hvad de vil, men som nævnt er det nok 95%, som er useriøse tidsrøvere og man har sgu ikke tid til hele tiden at høre på endeløse salgsfloskler og tlefonsælgere, der forsøger at køre en ned i en tragt for at sælge noget ubrugeligt bras.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:26

Jeg arbejder med ferie i Italien

Jeg har lige haft fornøjelsen af en over stregen sælger:

Jeg bliver ringet op af en mand som siger han ringer Ryan air og vil have os ind på deres hjemmeide, så var min interesse ligesom vagt og jeg var klar til at stege videre på. Han fortsætter i et hæsblæsende tempo og skal nu under bygge sin troværdighed overfor mig og beder mig om at gå ind på ryanair's hjemmeside og klikke på deres underside for feriehuse og herefter gå ind på et specifikt hus i mit område, det viser sig at være fuldt booket hele året på bookingkalenderen. Han siger så at de mangler flere ferieboliger og spørger om jeg ikke har lyst til at få 100 % booking på mine huse. Sådan, så var fælden lagt og jeg var næsten klar til at hoppe i.

Så begyndt det hele at smuldre lidt, for det var faktisk ikke Ryan air, som driver den underside, det var et for mig ukendt firma og pludselig skulle jeg betale for at få mine huse på siden. Jeg var dog endnu ikke blevet helt skeptisk, men da han så begyndte at presse på for at han skulle hjælpe mig med at lave betalingen, alt sammen stadigt i et hæsblæsende tempo, så lyste advarselslampen endeligt rødt.

Dagen efter kiggede jeg lidt mere på deres andre huse i området og fandt her et par af de huse, som jeg udlejer lidt på, når jeg har fyldt op, de har ingen andre bookinger end dem jeg kommer med. Så meget tyder altså på at den fulde bookingkalender han brugte som eksempel er konstrueret til at indfange kunder.

Jeg er nu stadigt lidt imponeret over "drejebogen" og blandingen af virkelighed, drøm om 100 % booking, fordrejet historie og ren løgn.

Tror jeg var udsat for en telefonsælger, med et overbygningskursus i salg uden moral.

Så hellere en god gammeldags pågående ærlig canvas telefonsælger, man kan forholde sig til med det samme.

De bedste hilsener

Finn

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 21:50

SuperEvent:

Vi bliver også dagligt ringet op af alle mulige sælgere. Jeg beder dem om at sende en e-mail, så vi kan kigge på hvad de tilbyder og beder dem pænt om IKKE at ringe tilbage for opfølgning.
Hvis de er seriøse sender de en mail - dette sker kun i ca. 2% af tilfældene...

Efter den besked "vender" jeg samtalen om og spørger om de skal holde en firmafest eller noget teambuilding eller måske en polterabend - så bliver de som regel noget forvirrede og glemmer, at det faktisk var dem der ringede op.

Hvis de sender noget på en mail, får de promte en mail tilbage med et tilbud på en firmafest og en opfordring til at videresende dette til festudvalget. Jeg beder også om en kontaktperson fra festudvalget, så jeg kan følge op på det.

Herefter hører vi som regel ikke mere - i hvert fald ikke fra de useriøse.

Dette en en fantastisk måde at få sorteret i canvas-sælgene og det er faktisk ret underholdende i stedet for at være en irritation i hverdagen.

Jeg håber en dag at det også bringer os en ordre i hus!

Den skal da nok komme... Jeg har selv mødebooket en del call-centre vedrørende noget af det samme som du tilbyder, så det må da have en eller anden form for interesse -ellers havde de da forhåbentlig sagt nej !

Jannie

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 22:07

Jeg er sgu bange for at jeg ikke helt forstår det? Tongue Tied

Hvis man ikke vil snakke med dem, siger man da bare: "Jeg har ikke tid!" og så lægger på. Sværere er den vel ikke? eller er jeg helt galt på den?

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra København
Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 126
Fra  SuperEvent ApS Skrevet kl. 11:44

Kevin Simper:

Jeg er sgu bange for at jeg ikke helt forstår det? Tongue Tied

Hvis man ikke vil snakke med dem, siger man da bare: "Jeg har ikke tid!" og så lægger på. Sværere er den vel ikke? eller er jeg helt galt på den?

Jo det kan man gøre, men så mister man både muligheden for at kunne sælge noget "tilbage" og muligheden for at det MÅSKE kunne være interessant (som nævnt er dette ganske få tilfælde). Når nu man har ladet sig forstyrre og taget telefonen, så gælder det om at få det bedste ud af situationen - ligesom alle andre situationer i livet...

Fra Vejen
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Fra  Medarbejderferie Skrevet kl. 13:59

Hej Finn

Det er rigtig ærgerligt det du har oplevet. Og det gør salgsarbejdet sværere for andre som er ærlige og har et godt produkt.

Jeg vil gerne tilbyde dig en dialog omkring at dine ferieprodukter kan komme på Medarbejderferie.net hvor de bliver eksponeret overfor mange medarbejdere i virksomheder der har en aftale med os. Det koster dig ikke noget at præsentere dine produkter på medarbejderferie.net Dine produkter skal bare være af en god kvalitet og du skal give vores medlemmer en fordel når de bestiller hos dig.

Se mere på medarbejderferie.net og send en PB hvis det har interesse.

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:02

Kunne måske skræmme dem væk, hvis man lader som om det er opfordring til telefonsex at de ringer og bare snakke frækt til dem.... hmm

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)