Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pres politikerne – nu!

Side 15 ud af 23 (223 indlæg)
Fra Tåstrup
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Forfatter:

14. Samtlige tilskud til virksomheder ønskes fjernet.


15. Det overordnede ønske er at få en lav brutto beskatning på løn- og renteindtægter på 40%. Dette mål kan nås ved at beskære den offentlige sektor med 50%. Dette kan gøres ved bl..a. at fjerne:
-Fradrag for renter
-Fradrag for indskud på etableringskonti
-Fradrag for pensionsopsparing
-Børnechecken
-Oldechecken

 

Hej Flemming

Det lyder som en ordenlig nedskæring du har i gang med at få lavet i det danske system, men til dels også nødvendig.

Men nu har jeg ikke set den rapport hvor der står skrevet at den offentlige sektor skal skæres med 50% og hvordan dette skal gøres, men jeg tror du for mere end svært ved at få afsat Børnechecken dels fordi der er langt flere børnefamilier end iværksætter og dette også kan være afgørende for at det ene parti ville miste for mange stemmer.

Ved at du fjerne fradrag for renter, kommer du også til skabe et hul i form af de mennesker som rent faktisk ikke ville kunne betale for deres huse, og som til sidst kan komme på tvangsauktion.

Tror heller vi skulle begynde at tale om signal værdien i politikkernes gøren inde på borgen, for hvad nytter det at sende folk på pension som 67 årig når de stadig smutter fra arbejdsmarked som 60 årig, eller når de vedtager en ny lov som ikke betyder en skid, udover at det koster samfundet en masse penge. Og vi kunne blive ved.

mvh

 

Carsten Nielsen

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Nielsen:
Det lyder som en ordenlig nedskæring du har i gang med at få lavet i det danske system, men til dels også nødvendig.

Hej Carsten

Jeg vil lige pointere at det ikke er mine forslag jeg skriver, jeg er kun pennefører for aminoer her på siden.

Mit udgangspunkt er ikke at starte med at give op, det har det aldrig været. Som jeg tidligere har skrevet så samler vi forslag fra aminoer sammen. Udvælger de 10 som får flest stemmer og så går vi igang med at påvirke politikerne. De kan jo ikke vide hvilke ønsker iværksættere har før de får dem serveret.

Hvis du har et præcist forslag til en ændring som kunne forbedre din situation, er du velkommen til at skrive den her.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

 

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan et af de ti punkter mon blive politisk medansvar for portopriserne hos Post Danmark?
Jeg ser, de næste ti år, at mange virksomheder flytter ned over grænsen til Tyskland for at kunne konkurrere internationalt om det europæiske marked. Som det er nu sender engelske og tyske webshops gerne gratis til Danmark - men det er nærmest umuligt for os herhjemme at komme ned i en pris hvor vi vil kunne gøre det samme.

Der er masser af fordele i Tyskland: Leje af haller er billige, en lagermedarbejder koster ca 1000 euro om måneden i løn for 45 timers arbejdsuge.

Hvis erhvervslivet vil have at de danske netshops skal blive i dk - så er der nødt til at komme et pres politisk set på portopriserne indenfor nethandel - både indlands og udlands.

Dette er ikke kun et spørgsmål om at vi blot må kæmpe og at der er naturlig konkurrence... det er blot et spørgsmål om tid før alle forbrugerne får opdaget hvor meget de kan spare ved at handle i udlandet....

Så får at Danmark ikke mister endnu flere arbejdspladser, mener jeg at der skal gøres noget ret hurtigt ;·) for en skønne dag er det for sent - for så har folk vænnet sig til det andet og virksomhederne er flyttet ud...

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Kan et af de ti punkter mon blive politisk medansvar for portopriserne hos Post Danmark?

Hej Helle

Hvad mener du om dette:

"Sælg Post Danmark, gerne til Deutsche Post så vi kan få samme billige porto som i Tyskland."

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Forfatter:

Helle - houseofkids.dk:
Kan et af de ti punkter mon blive politisk medansvar for portopriserne hos Post Danmark?

Hej Helle

Hvad mener du om dette:

"Sælg Post Danmark, gerne til Deutsche Post så vi kan få samme billige porto som i Tyskland."

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Jeg kender ikke konsekvenserne af et evt salg af Post Danmark. Men jeg ved fra deres konsulent, at Staten stiller en række krav til dem, bla. at de skal kunne imødekomme en hel del forskellige services, som egentlig ikke er nødvendige. Hvis systemet blev meget mere forenklet ville det også blive billigere i drift.

Mit gæt er blot at jeg ikke tror at Staten kender nok til konsekvensen af den dyre porto - og min erfaring er at de først virkelig bliver opmærksomme på ting generelt, når skaden er sket...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Hvis du vil have portoen ned.

Så ville det også være en rimlig indsats at nye iværksættere selvom de har ansatte skal dispenseres for arbejdsmiljøloven. Da jeg synes det er fordårligt at jeg ikke må have unge under 18 til at arbejde i produktionen, med Xylen, eller Hexachlorin.

/Kenneth

Der kan forekomme sarkasme i dette indlæg.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Forfatter:

"Sælg Post Danmark, gerne til Deutsche Post så vi kan få samme billige porto
som i Tyskland."



Hvis Post Danmark sælges til Deutsche Post, betyder det ikke ændrede priser, idet der er enorme store forskelle i omkostninger i forhold til Tysklands meget lave lønninger og Danmarks enorme høje lønninger, som ligger i absolut top i hele EU.

Desuden er det som regel kun ejerskaberne der skifter og ikke helheden i forretningen som sådan.

mvh

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:
Hvis Post Danmark sælges til Deutsche Post, betyder det ikke ændrede priser, idet der er enorme store forskelle i omkostninger i forhold til Tysklands meget lave lønninger og Danmarks enorme høje lønninger, som ligger i absolut top i hele EU.

Hej Lanther og Helle

Kan vi ændre det til:

Der ønskes lavere takster fra Post Danmark i stil med  Deutsche Post. Mindre service kan accepteres så en porto nedsættelse er mulig.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Forfatter:

LANTHER:
Hvis Post Danmark sælges til Deutsche Post, betyder det ikke ændrede priser, idet der er enorme store forskelle i omkostninger i forhold til Tysklands meget lave lønninger og Danmarks enorme høje lønninger, som ligger i absolut top i hele EU.

Hej Lanther og Helle

Kan vi ændre det til:

Der ønskes lavere takster fra Post Danmark i stil med  Deutsche Post. Mindre service kan accepteres så en porto nedsættelse er mulig.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Det lyder fint - men skal der ikke begrundes ved hvert punkt hvorfor det ønskes?

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Hvis erhvervslivet vil have at de danske netshops skal blive i dk - så er der nødt til at komme et pres politisk set på portopriserne indenfor nethandel - både indlands og udlands.

I Tyskland udgør tillægsprisen for at sende et brev anbefalet €2,05. Det koster kr. 72 i Danmark.

Det er en forskel, der kan mærkes, og dermed er anbefalet brev et særdeles attraktivt alternativ til pakkeforsendelse for mindre varer, når man bruger et tysk lagerhotel.

Det hører med til historien, at anbefalet forsendelse er en ekstra dag undervejs i / fra Tyskland.

 

Side 15 ud af 23 (223 indlæg)