@frands99 Jeg røg lige ind fra højre i denne debat, da projektledelse er min kæphest. Det er korrekt, at timepriserne kan forekomme voldsomme, men du kan ikke drive et firma med adskillige ansatte, husleje,osv og samtidig tage en samlet pris på f.eks. 1200 for en app der både skal diskuteres, skrives tekst til, udvikles, implementeres, testes osv. Der er også et helt kapitel omkring faglig professionalisme, som jeg ikke vil vade rundt i her, men det bliver altså aldrig noget, nogen er født med, uanset hvor dygtige de er. Erfaring tager tid, og det retfærdiggør efter min mening også en høj pris.
Projektlederens rolle er at sørge for, at processen forløber glat fra ende til anden og at kunden får hvad de forventer. En større kunde vil forvente, at alle de her ting kører i olie, og ville nok ikke synes at kælderudvikleren til 1200 er god nok. Der vil du sandsynligvis heller ikke få meget projektledelse. Man kan til gengæld sige, at det kan være et forkert match med en iværksætter virksomhed, der ønsker at bruge et større bureau - jeg tror mere på i det tilfælde at sætte opgaven i udbud her inde på Amino, som andre også har været inde på.
Mange hilsener Lise