Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

22.000 kr for en konkurrencen på FB

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

22.000 kr. er  måske fair nok - jeg er selv partner i mellemstort web- og reklamebureau og her ville jeg sagtens kunne forsvare sådan en element pris. En hurtig udspecificering kunne f.eks. være:

Møder (inkl. transport) - 3t af 900kr.
Tekstarbejde/ideudvikling - 3t af 1100 kr.
Grafiskarbejde - 5t af 900 kr.
Programmering af quiz - 6t af 1100 kr.
Implementering på FB - 2t af 1100 kr.
Udtræk af data efter konkurrence - ½t - 1100 kr.
Projektledese - 4000 kr.

Total: ca. 24.000 kr. - herudover kan det så være at en evt. sælger også vil have lidt penge.

Det kan være fint nok at få lavet noget på amino til en brøkdel - nogen gange går det godt og andre gange gør det ikke. Vores kunder der må det aldrig gå galt  og aldrig blive forsinket - det betaler man for.

/Arco

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 09:40

Hvor er like-funktionen her på amino? ;)

Godt svar Arco!

I sidste ende kommer det vel an på hvad kravene er til "en ganske almindelig konkurrence"

:) Kim

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:52

Arco@ Vores kunder der må det aldrig gå galt  og aldrig blive forsinket - det betaler man for.

Ja det skal jeg da love for med de timepriser Smile

Men som med det meste andet her i livet , er det et spg. om udbud og efterspørgsel, og vil kunden betale den pris - ja så er det jo prisen.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 09:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Problemet med at vurdere hvad tingene skal koste, er jo også at der herinde er vidt forskellige timepriser.

Der er dem der stadig bor hjemme, får SU, arbejder på Burger King, og nørkler med noget webudvikling i fritiden. De kan nemt arbejde for 50.- i timen, da det jo mest af alt er for sjov.

I den anden ende sidder det store webbureau med 50 ansatte, dyr husleje, og store faste udgifter. De tager snildt 1500.- i timen men levere så også et helt andet resultat.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:58

Jesper Laugesen:

Men som med det meste andet her i livet , er det et spg. om udbud og efterspørgsel, og vil kunden betale den pris - ja så er det jo prisen.

Er der nogle der tid og viden til at kaste sig ud i spørgsmålet om, hvad det koster at få lavet en for billig løsning, som er den modsatte af, hvad Arco skitserer ..? Det synes jeg jo kunne være rigtig interessant - for nogle betyder det ikke så meget, om deadline bliver overskredet med et par dage, eller måske en uges tid. For andre har det meget stor betydning, da andre medier er kørt i stilling og det launches samtidigt. Der bliver det hurtigt rigtig dyrt, hvis deadline overskrides, der ikke er lavet grundige tests før launch osv.

Men som andre også er inde på, så er en afstemning af behov og løsning jo alfa og omega - når man har de ting på plads, så er ofte ikke så svært at finde den rigtige pris :o)

MVH

Thomas

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 10:03

Jesper Laugesen:

Der er jo både husleje,  løninger, software og hardware, kontorudstyr, frokostordninger, barsler, regnskabsfolk, revisorer, bestyrelser osv. at betale - så lidt flere udgifter end hvis man bare sidder i en kælder i privaten, et kollegie værelse eller bor hjemme hos mor og far.

Vores timepriser går fra 700 kr. (rentegning) til 2.200 (strategi) - vi har 17 medarbejdere og ligger vel i størrelsesorden lige under de helt store herhjemme, som nok har 25-50% oven i deres timepriser på de dyreste af deres folk.

/Arco

Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 11:07

Kunne det ikke være lidt interessant om, såfremt du virkelig kunne tænke dig en sådan app, lagde opgaven op herinde og gjorde klart at det var et "åbent tilbud" så kunne du få alle som ønsker til at byde og beskrive løsningen. Eventuelt fjerne firma indtil beslutningen er truffet og offentligøre det bedste bud med navns nævnelse

Umiddelbart tror jeg du vil se store forskelle i processen. Lad os være ærlige så dem der byder må man forvente alle kan løfte det grafiske / kode delen. Det interessant synes jeg er tilgangsvinkelen til opgaven og hvilke spørgsmål der stilles i denne del.

Men hvis du lægger den op så kan vi se hvem der pt. er amino mester i FB app´s

/jonathan

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Feb 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Easy Match ApS Skrevet kl. 12:07

Med de timepriser skal i ikke glæde jer til om få år hvor alle yngre mennesker nærmest bliver født med at kan de ting.

Syntes der forfærdeligt dyre timepriser.

Men gider du ikke fortælle en uvidende person, hvad ligger der under projektledelse i forbindelse med dette arbejde udover de ovennævnte produkter du har sat pris på?

Problemet er mange mennesker vælger dyrt = tryghed

Indse den nye generation er = talent og billigt

Og selvfølgelig kan kunder brænde fingrene ved at vælge nogle billige løsninger. Men med lidt fornuft kan man finde unge mennesker som måske ikke har de store referencer, men kan gøre jobbet væsentligt billigere.

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 317
Fra  Projektledelsen Skrevet kl. 12:33

@frands99 Jeg røg lige ind fra højre i denne debat, da projektledelse er min kæphest. Det er korrekt, at timepriserne kan forekomme voldsomme, men du kan ikke drive et firma med adskillige ansatte, husleje,osv og samtidig tage en samlet pris på f.eks. 1200 for en app der både skal diskuteres, skrives tekst til, udvikles, implementeres, testes osv. Der er også et helt kapitel omkring faglig professionalisme, som jeg ikke vil vade rundt i her, men det bliver altså aldrig noget, nogen er født med, uanset hvor dygtige de er. Erfaring tager tid, og det retfærdiggør efter min mening også en høj pris.

Projektlederens rolle er at sørge for, at processen forløber glat fra ende til anden og at kunden får hvad de forventer. En større kunde vil forvente, at alle de her ting kører i olie, og ville nok ikke synes at kælderudvikleren til 1200 er god nok. Der vil du sandsynligvis heller ikke få meget projektledelse. Man kan til gengæld sige, at det kan være et forkert match med en iværksætter virksomhed, der ønsker at bruge et større bureau - jeg tror mere på i det tilfælde at sætte opgaven i udbud her inde på Amino, som andre også har været inde på.

Mange hilsener Lise

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 12:45

frands99:

Med de timepriser skal i ikke glæde jer til om få år hvor alle yngre mennesker nærmest bliver født med at kan de ting.

Syntes der forfærdeligt dyre timepriser.

Men gider du ikke fortælle en uvidende person, hvad ligger der under projektledelse i forbindelse med dette arbejde udover de ovennævnte produkter du har sat pris på?

Problemet er mange mennesker vælger dyrt = tryghed

Indse den nye generation er = talent og billigt

Og selvfølgelig kan kunder brænde fingrene ved at vælge nogle billige løsninger. Men med lidt fornuft kan man finde unge mennesker som måske ikke har de store referencer, men kan gøre jobbet væsentligt billigere.

Så fordi man har talent, behøver man ikke betale til revisor, advokat, husleje, bestyrelse, lønninger, feriepenge, forsikringer osv.?
Den holder vist ikke rigtig ;)

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)