Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vær anonym og tab det hele

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har været i utallige diskussioner om netop dette emne. Jeg er anonym, og det bliver jeg ved med at være, men hvis man kommer med en mening der er meget anderledes end andres, så får man stukket denne i hovedet: "hvorfor lytte på ham, han har intet billede, ingen beskrivelse, og ingen nævneværdig erfaring ud fra hans profil at dømme."

Jeg har fået den mange gange!! Og jeg har simpelthen opgivet at diskutere det. Jeg er anonym af mange årsager - virkelig! jeg kan nævne et par enkelte:

1. Jeg har en virksomhed at holde styr på! Hvis jeg sætter navn på mig og virksomheden, så ville jeg ikke være i stand til at ytre mine meninger i samme grad som nu. Nogle vil måske kalde dette for nonsens, men lyt engang på følgende: Eftersom min virksomhed henvender sig til alle folk, så kan min PERSONLIGE mening ramme min virksomhed = min indtjening.
Lad os sige jeg deltog i en diskussion om hvorvidt DF var et konge-parti eller ej, og min mening var, at jeg elskede DF, og ønskede alle ville stemme på dem, kun pga. udlændingepolitikken - hvor mange potentiale kunder kunne jeg ikke miste ved det?

Det skal lige siges at jeg ikke stemmer på DF - jeg stemmer slet ikke - så overstående er fiktivt.

2. Jeg føler ikke et behov for at folk skal tro på mig, pga. et billede, men pga. de facts jeg smider ud, og de kilder jeg har til at bakke dem op med.

Jeg kan sagtens skrive flere, men klokken siger "sengetid".

Men det her er også det eneste indlæg jeg kommer med i denne tråd, jeg følte bare lige at jeg ville komme med min mening - men for at folk skal acceptere den bliver jeg nok nødt til at oplyse, navn, efternavn, cpr-nummer + de 4 sidste, uploade et billede af mig og hele min familie, fastslå min blodtype, oplyse min øjenfarve, afgive fingertryk, uploade min straffeattest, skrive mit CVR-nummer, oplyse min adresse, lægge mit ene ben i depositum, og vente spændt.

Out Wink

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 23:52

Jeg kan godt se hvad du mener..

- Så jeg har da lige fået et profilbillede lagt på Big Smile

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 00:29
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

Det er vel udenfor diskussion at man er uærlig, når man ikke bruger sit rigtige navn ? At være ærlig er ensbetydende med at spille med HELT åbne kort.

Det betyder ikke at man så snyder folk , eller er en nar, hvis man har en anonym profil. Men helt firkantet stillet op : hvad er mest ærligt ? At skrive i ens eget navn, eller et alias ?

Jeg ser helt klart også en langt større tendens til at tale mere beskidt, blandt anonyme profiler, og det jeg nok ikke den eneste der gør.

Og der er vel heller ikke nogen der kan modsige at folk taler langt grovere til hinanden til på nettet, end de ville gøre irl ?

Jeg taler for mine politiske standpunkter online, selvom jeg stemmer på et parti der får 7 % af stemmerne lige nu, og det tror jeg på at mine kunder værdsætter. Hvis jeg havde stemt på et parti der ville myrde alle de ikke kunne lide, ville jeg nok skjule det. Men altså langt de fleste mennesker kan godt komme godt ud af dem med hinanden på trods af politiske skel.

Jeg synes da Demib er en cool fætter, selvom jeg ikke stemmer på hans parti. Og jeg ville også købe hans produkter, NETOP pga hans ærlighed. Det samme kan jeg sige om Martin Thorborg, og Thomas Rosenstand herinde fra.

Jeg handler ikke produkter ud fra politiske synspunkter, men ud fra om jeg får det jeg skal. Og der kan det faktisk hjælpe på min troværdighedsfølelse, hvis folk spiller med åbne kort, også omkring det.

Desuden er jeg også klar til at skifte politiske parti, som jeg har gjort før, hvis jeg synes DK`s fremtid afhænger af det. Jeg har ikke brug for at være i en bestemt politisk kasse, for at kunne identificerer mig selv som menneske

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 00:34

Jimi Hove:
Internettet forandrer sig, før i tiden var det cool at spille smart og klog bag et anonymt navn på nettet. Med de sociale mediers indtog, og en generel kulturel forandring indenfor brug af internettet , er de anonyme og kedelige profiler blevet yt, og utroværdigt.

Jeg ved nu ikke, om det nogensinde har været "cool" at spille smart bag en anonym profil. Jeg interesserer mig ikke synderligt for sociale medier, så jeg skal ikke kunne sige, om de har medført en decideret "kulturel forandring" mht. anonymitet på internettet - umiddelbart tvivler jeg på dette udsagn. Tværtimod bliver anonymitet på internettet et vigtigere og vigtigere emne i takt med, at regeringer og virksomheder forsøger at begrænse denne rettighed (efter min opfattelse).

Til gengæld er jeg pænt ligeglad med, hvad der er "in" eller "yt", og jeg tilpasser ikke min væremåde efter trends (det gælder ikke kun online). Valget om at være rimelig anonym tog jeg for mange år siden. Jeg bruger primært internettet til at samle, dele og diskutere viden. Hvis formålet derimod havde været selvpromovering, så giver det sgu lidt sig selv, at man ikke kan beholde samme grad af anonymitet.

Jeg kan ikke udelukke, at jeg en dag står i en situation, hvor jeg skønner at fordelene ved en "offentlig" profil opvejer ulemperne, men for nu har jeg ingen planer om at helst eller delvist opgive min anonymitet.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 00:38

Hej Magnus,

Hvis du er bange for regeringen skal aflytte dine farlige samtaler på nettet, kunne det så ikke være endnu mere cool at sige : Fuck jer. Jeg gør hvad jeg gør. Og det står jeg ved. Ved navns nævnelse ?

Jeg bukker fandme ikke nakken for dem, og prøver at skjule hvem jeg er

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 01:08

Jimi Hove:

Det er vel udenfor diskussion at man er uærlig, når man ikke bruger sit rigtige navn ? At være ærlig er ensbetydende med at spille med HELT åbne kort.

Det betyder ikke at man så snyder folk , eller er en nar, hvis man har en anonym profil. Men helt firkantet stillet op : hvad er mest ærligt ? At skrive i ens eget navn, eller et alias ?

Jeg kan forstå, at vi har to vidt forskellige indgangsvinkler til identiteter på internettet. Min opfattelse er, at man er 100 % anonym indtil, at man aktivt fravælger dette. Hvorvidt man ønsker anonymitet eller ej er fuldstændigt op til den enkelte, og der bør aldrig være en forventning om, at man opgiver sin anonymitet. Det er klart, at anonym profiler er mindre troværdige, men at kalde dem utroværdige og direkte uærlige er noget forbandet vrøvl.

Jimi Hove:

Hvis du er bange for regeringen skal aflytte dine farlige samtaler på nettet, kunne det så ikke være endnu mere cool at sige : Fuck jer. Jeg gør hvad jeg gør. Og det står jeg ved. Ved navns nævnelse ?

Igen - jeg er ligeglad med, hvad der er "cool", og jeg kan ikke rigtig se formålet? Det handler jo ikke om, at jeg ikke vil stå ved mine handlinger og udtalelser, men at de øgede krav (direkte som indirekte) til personlige oplysninger er bekymrende.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 01:18

hej Magnus,

Jeg respekterer at du på ingen måde har brug for folks anderkendelse. Dem er der ikke mange af.

Og nej det er ikke et krav på internettet at man skal skrive med sit rette navn. Det giver nogle fordele, for nogen mennesker. Men så ikke for dig

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:20

Morten88:

1. Jeg har en virksomhed at holde styr på! Hvis jeg sætter navn på mig og virksomheden, så ville jeg ikke være i stand til at ytre mine meninger i samme grad som nu. Nogle vil måske kalde dette for nonsens, men lyt engang på følgende: Eftersom min virksomhed henvender sig til alle folk, så kan min PERSONLIGE mening ramme min virksomhed = min indtjening.
Lad os sige jeg deltog i en diskussion om hvorvidt DF var et konge-parti eller ej, og min mening var, at jeg elskede DF, og ønskede alle ville stemme på dem, kun pga. udlændingepolitikken - hvor mange potentiale kunder kunne jeg ikke miste ved det?

Meget meget meget få, ja nærmest ingen... Det er ik noget, som vægter det store i folks bevidsthed, med mindre du er nazist eller virkelig ekstrem i dine holdninger...

På den anden side, så kan du til gengæld vinde en masse ved at være ærlig om dine holdninger, hvis du tør stå ved dem... For så ved folk, at de har med en person, som er troværdig, og som ik flakker rundt alt efter, hvor luften er varmest...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimi Hove:

Internettet forandrer sig, før i tiden var det cool at spille smart og klog bag et anonymt navn på nettet. Med de sociale mediers indtog, og en generel kulturel forandring indenfor brug af internettet , er de anonyme og kedelige profiler blevet yt, og utroværdigt.

Jeg er ik enig... Hvordan kan et profilbilled, en tekst (som nemt kunne være fiktiv) og et link til en side (som nemt kunne være et tomt udstillingsvindue) være troværdige?

Er det ik folks holdninger og indlæg, som er det, som man bør vurdere det hele på?

Hvis det ik var fordi, at Amino var mega godt rent SEO mæssigt, så ville jeg nok os have været anonym... En anonym Plusmedlem...
Jeg synes Aminos koncept er genialt, hvor man både kan hjælpe andre, men også selv få hjælp... Og det er på alle niveau og indenfor en masse forskellige brancher...

Jeg vurdere aldrig folk på navn, salgstekst eller link, men derimod på deres indlæg. Kan vedkommende bidrage med noget brugbart og positivt, så besidder vedkommende nogle kompetancer, som måske kunne udnyttes på en eller anden måde...

Os der har været herinde i længere tid kender også til historier, hvor personer/firmaer som havde alt udfyldt i profilen, skabte nogle sager/problemer for andre herinde... Det var alt fra små sager om uenigheder til sager af større økonomisk karakter...

Moralen må være, at man ik skal stole på hverken en anonym eller en offentlig profil, med mindre man kan forholde sig til vedkommendes historik online. Dvs de indlæg eller ting, som vedkommende har bidraget med enten på blogs, forums mm...

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 07:05
Nå, jeg kan ikke markere tekst fra min iPhone i dag, så det bliver sådan istedet:

@Jimi: så er det klart, at vi ikke bliver enige :o) jeg mener sagtens at man kan være ærlig, uden at fortælle hele sandheden. Der er selfølgelig også situationer hvor udeladelse af væsentlige dele af sandheden, er det samme som uærlighed.

Men jeg mener ikke at navn og profilbillede er blandt disse situationer.

Faktisk ville det blive utroligt trist og langt, hvis alle følte at de skulle dele alt med alle andre. Den slags mennesker findes, og der er næsten ikke noget mere deprimerende.

Der er selvfølgelig stadig eksempler på folk der føler At de kan tillade sig at være grove og dumme og høre på, når de kan gemme sig bag anonymitet. Men det er heldigvis et mindretal, og ikke noget jeg ser som et generelt problem.

Men smag og behag er selvfølgelig forskellig. For mig personligt betyder det ikke så meget, hvis mine meninger tillæges mindre værdi, fordi jeg ikke har navn og billede i profilen. Men derfor er jeg stadig ikke enig med dig :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)