Jeg er anonym, - efter eget valg. Det udnytter jeg! Nu skal man jo også huske på, at det kan være farligt at binde sin idenditet op på sin profession eller job, - for hvad sker der så hvis man mister firmaet eller jobbet? Jeg er 51 år og jeg har set mange tragiske eksempler på folk som er gået i hundene fordi de ved at miste deres job eller firma også har mistet deres idenditet. I "gamle dage" var det så ikke internettet man var kendt på, - men lokalsamfundet. Princippet er bare det samme. Der er sket det at vi alle (undtagen mig) er blevet rigere, og nu er det ikke længere nok at prale med dette års model af Toyotaen eller fladskærmen, - for næppe har man flashet det før naboen fortæller at de skal bestige Mount Everest i sommerferien. Som mennesker gennemgår vi alle en udvikling, og jeg ville da nødig ses i det tøj jeg gik i 70`erne på forsiden af en eller anden hjemmeside, - dagen efter at jeg blev udnævnt som direktør i Maersk. Tiden var simpelthen bare en anden den gang, - og det kan være rigtigt svært at forstå hvis ikke man levede den gang. Denne form for personlig branding, er et udspring af Anders Foghs tanker om at vi alle skal være vores egen lykkes smed, - og sove med hænderne oven på dynen. Et slags Disneyland. Så slukker vi lyset en time og er ecofriendly, - men i virkeligheden ligger vinen eller bajerne på køl i samtalekøkkenet, - og ikke på altanen. Hvis der er nogen der tillægger mine meninger betydning alt efter om jeg har en nokia 3310 eller iPhone4, - så bliver det deres egen sag. Jeg skal hverken frelse eller missionere.
|
igang:@Jimi: så er det klart, at vi ikke bliver enige :o) jeg mener sagtens at man kan være ærlig, uden at fortælle hele sandheden. Der er selfølgelig også situationer hvor udeladelse af væsentlige dele af sandheden, er det samme som uærlighed.
Det er lige netop sådan, at presse og politikere manipulerer med folks meninger. At have et profil-foto øger ikke troværdigheden - for man kunne jo bruge en andens foto - men de samlede oplysninger gør.