Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig linkbuilding - se her!

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Der er en risiko inkluderet i al form for SEO (eller i hvert fald linkbuilding), da google er imod køb af links i alle former.

web956:

Hej,

Jeg ved maget om hjemmesidee. Men hvad hedder det program du bruger til det der ?.

Af konkurrence mæssige grunde vil jeg helst undlade at svare på dette, men hvis du er opsat nok på at finde ud af det, er det ikke svært at finde med nogen google søgninger.

SEO Tilbydes billigt! Se min profil eller send mig en besked
FÅ 200 RELEVANTE blog sider at kommentere på helt gratis! Se dine konkurrenters backlinks nu!

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 00:09

Thomas Jepsen:
Medmindre man hedder walmart eller lignende, eller har et kæmpe brand vil en side uden effektiv marketing kun få meget meget få naturlige links.

Nogen gange sker der faktisk det, at man har en hjemmeside med spændende  indhold om et emne som folk interesserer sig for og derved naturligt linker til det i flæng.

Det lyder som et eventyr, men det er sket for mange - deriblandt mig :)

Så behøver man ikke hedde wallmart eller have brugt penge på markedsføring - selvom det selvfølgelig hjælper.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Jepsen:

Der er en risiko inkluderet i al form for SEO (eller i hvert fald linkbuilding), da google er imod køb af links i alle former.

Vrøvl! :-)

Linkbuilding behøver da ikke at være betalte links.

Det er muligt at få endog rigtigt mange indgående links fra glimrende og relevante kvalitetsider, hvis ellers man udviser tålmodighed og foretager et reelt stykke arbejde - ja, og har noget at byde på i forhold til tekstmæssigt indhold.

At sætte lighedstegn imellem betalte links og linkbuilding er en slem fejl.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 00:17

CMS:

Thomas Jepsen:
Medmindre man hedder walmart eller lignende, eller har et kæmpe brand vil en side uden effektiv marketing kun få meget meget få naturlige links.

Nogen gange sker der faktisk det, at man har en hjemmeside med spændende  indhold om et emne som folk interesserer sig for og derved naturligt linker til det i flæng.

Det lyder som et eventyr, men det er sket for mange - deriblandt mig :)

Præcis, og de links du har fået vil jeg vædde med er hundrede, hvis ikke tusinde gange mere værd end de spamlinks, som Thomas' software laver. 

I søgemaskineoptimering skal man altid tænke over om man vil løbe en risiko. Man skal lave en risikovurdering, hvor man overvejer om man virkelig får så meget ud af det, at det kan retfærdigegøre at chancen for at Google fjerner hjemmeside er mindre end værdien som metoden kan skabe. Derfor er det vigtigt at du sætter dine kunder ind i hvilke risici, der er forbundet ved den metode/software du bruger - så har jeg intet problem med det, og så advarer jeg ikke :=)

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 00:51

Andreas Linde:

I søgemaskineoptimering skal man altid tænke over om man vil løbe en risiko. Man skal lave en risikovurdering, hvor man overvejer om man virkelig får så meget ud af det, at det kan retfærdigegøre at chancen for at Google fjerner hjemmeside er mindre end værdien som metoden kan skabe. Derfor er det vigtigt at du sætter dine kunder ind i hvilke risici, der er forbundet ved den metode/software du bruger - så har jeg intet problem med det, og så advarer jeg ikke :=)

Jeg er ikke som sådan uenig i det du skriver, og jeg er så absolut heller ikke fan af blogspam og andet spam i den boldgade.

Når det er sagt, så kan jeg ikke se hvordan indgående links til en hjemmeside direkte skulle kunne skade den pågældende hjemmeside. I mine øjne, så er det værste der kan ske, at disse spamlinks blot ingen værdi har, men det er vel sådan set også det.

Det ville jo være noget helt andet, hvis der var tale om f.eks. cloacking og andet i den dur, men det er der jo ikke, i bund og grund, så er indgående links en faktor som du ikke selv kan styre (forstå mig ret), og hvis det var tilfældet at indgående links kunne skade en hjemmeside, så ville denne "teknik" jo være et genialt redskab mod konkurrenter.

Prøv og se hvor mange indgående links f.eks. Apple, Adobe med flere har, og de klarer sig jo udemærket må man sige.

Jeg er enig i, at et kvalitetslink kan have en voldsom stor værdi, men kan jeg ikke få dette værdifulde link, så må jeg jo finde 500 skodlinks der sammenlagt kan give mig den samme værdi.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 01:50

Andreas Linde

Jeg tror du groft overvurderer risikoen for at blive blacklistet af google. Hvis der var en reel risiko kunne man jo, som "SEO-kongen" skriver, køre nogle links af på konkurrenterne og få dem blacklistet. Så nemt er det altså ikke. Risikoen er at google ikke giver linkse en værdi, men dertil at blackliste sites er meget langt. Den største risiko for at blive blacklistet ligger efter min mening på onsite blackhat SEO.

Du kan i øvrigt ikke vide noget som helst om hvorvidt kendte SEO-folk bruger automat programmer. Tror du det er noget de reklamerer medSmile eller har du opbygget en tillid til dem hvor du tror de fortæller dig alt? 

I SEO-branchen er det vigtigste ikke at følge alle moralske regler og googles retningslinjer, men at vide hvad der virker og hvad der ikke gør. 

Jeg siger ikke at alle SEOér bruger automatprogrammer, men jeg påpeger blot du ikke kan vide noget som helst om det. SEO-kongen har blot købt nogle programmer på nettet så som SE-nuke som jeg selv har arbejdet med tidligere da vi sad og blackhattede den med nichesider. Det gav en MASSE god erfaring som jeg ikke ville være foruden. De fleste der udtaler sig i denne tråd har aldrig arbejdet med disse ting (er jeg ret sikker på), så de kender intet til risikoen eller virkningen. 

Problemet ved at bruge automatprogrammer er at google selvfølgelig holder øje. Ikke at man bliver straffet men det kan ske at google vælger at vægte artikeldatabaser der ikke sørger for god nok "autobeskyttelse" lavere.

Dengang vi testede og legede med dette lavede vi vores egne programmer, enten der kunne stå alene eller arbejder sammen med eksisterende programmer. På den måde sikrer man langt bedre at sidde og arbejde med noget lidt mere unikt som ikke 10.000 andre sidder og arbejder med.

Et eksempel var en scrapper til artikler der arbejdede sammen med "bestspinner" som arbejdede sammen med sidder lavet i pligg. På den måde lavede vi autoartikler med unikt indhold, noget rigtig lorteindhold, men vi tjente da penge på adsense. Vi havde også rigtigt mange nichesider lavet i WordPress med unikke artikler der blev spundet og lagt auto ud på artikle databaser, profillinks, linkwheels m.m..

Da vi besluttede os for at lave en seriøs forretning nedlagde vi de fleste af disse sider da det ikke sender et godt signal, men vi har dog beholdt nogle stykker både for nostalgiens skyld, men også til at teste med. 

Det var så dagens små historier fra en tidligere "auto-niche"-mand Smile

SEO-kongen

Som en anden påpeger er linkbuilding altså ikke bare betalte links eller andre ting der er imod googles retningslinjer. Linkbuilding kan være, men er ikke begrænset til, at skrive artikler til andre sider med link til sin egen side, eller sørge for at ens relevante indhold bliver reklameret ud og linket til pga den gode viden der bliver præsenteret.

Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 02:15

Godt at høre fra en som også har lidt erfaring med disse alternative metoder.

Thomas Frost:
Som en anden påpeger er linkbuilding altså ikke bare betalte links eller andre ting der er imod googles retningslinjer. Linkbuilding kan være, men er ikke begrænset til, at skrive artikler til andre sider med link til sin egen side, eller sørge for at ens relevante indhold bliver reklameret ud og linket til pga den gode viden der bliver præsenteret.

Jeg ved godt, at der er mange forskellige typer backlinks, men ideelt set skal det jo være så naturligt som overhovedet muligt. Så enten skal der tilføjes betydelig værdi til en anden hjemmeside eller man skal overtale andre til at indsætte et link - en process, som er ekstremt tidskrævende, særligt hvis man intet kender til SEO

SEO Tilbydes billigt! Se min profil eller send mig en besked
FÅ 200 RELEVANTE blog sider at kommentere på helt gratis! Se dine konkurrenters backlinks nu!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Denne type tråde har der desværre være mange af gennem tiden, her på Amino. De ender næsten hver gang på samme måde: De fleste kan godt gennemskue, at de foreslåede løsninger er for ringe - nogle få kan ikke. De kalder os der advarer mod den slags grådige og påstår at vi bare vil forhindre konkurrenter i at komme til. Så vi giver op.

Et halvt til et til et helt år efter kommer dem der hoppede på så tilbage her og tuder over, at det har haft negative konsekvenser for dem. Men til den tid er udbyderen som regel forsvundet. Ofte dukker denne dog op igen nogle måneder efter under et nyt navn og tror at alle har glemt ham.

Ofte er der opbakning til, at det er for dårligt at SEO branchen ikke selv får ryddet op i den slags. Men når det sker er der bare ikke så meget opbakning til det.

Jeg har opgivet at advare mod risikable SEO strategier her på Amino. Det er for meget op ad bakke. Det er lidt trist, men jeg orker bare ikke rigtig de tåbelige diskussioner, der som regel kommer ud af det.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 02:46

Demib Kort spørgsmål. Hvis det kan have negative konsekvenser at få visse links til sin side kan man dermed lave negativ SEO til sine konkurrenter?

Jeg kender en del der har brugt disse tekniker og det har aldrig givet penalties fra googles side. Det skal siges at jeg slet ikke beskæftiger mig med den slags linkbuilding mere, og vi tilbyder ikke linkbuilding med automatprogrammer, jeg er mere bare nysgerrig efter at høre din mening da du er en af dem jeg kender der har den største viden om SEO overhovedet.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2236
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 02:55

det tror jeg ærligt talt ikke der er nogle SEOer der er interesseret i at svare på i et offentligt forum :)

Kristian Ole Rørbye

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)