Andreas Linde
Jeg tror du groft overvurderer risikoen for at blive blacklistet af google. Hvis der var en reel risiko kunne man jo, som "SEO-kongen" skriver, køre nogle links af på konkurrenterne og få dem blacklistet. Så nemt er det altså ikke. Risikoen er at google ikke giver linkse en værdi, men dertil at blackliste sites er meget langt. Den største risiko for at blive blacklistet ligger efter min mening på onsite blackhat SEO.
Du kan i øvrigt ikke vide noget som helst om hvorvidt kendte SEO-folk bruger automat programmer. Tror du det er noget de reklamerer med
eller har du opbygget en tillid til dem hvor du tror de fortæller dig alt?
I SEO-branchen er det vigtigste ikke at følge alle moralske regler og googles retningslinjer, men at vide hvad der virker og hvad der ikke gør.
Jeg siger ikke at alle SEOér bruger automatprogrammer, men jeg påpeger blot du ikke kan vide noget som helst om det. SEO-kongen har blot købt nogle programmer på nettet så som SE-nuke som jeg selv har arbejdet med tidligere da vi sad og blackhattede den med nichesider. Det gav en MASSE god erfaring som jeg ikke ville være foruden. De fleste der udtaler sig i denne tråd har aldrig arbejdet med disse ting (er jeg ret sikker på), så de kender intet til risikoen eller virkningen.
Problemet ved at bruge automatprogrammer er at google selvfølgelig holder øje. Ikke at man bliver straffet men det kan ske at google vælger at vægte artikeldatabaser der ikke sørger for god nok "autobeskyttelse" lavere.
Dengang vi testede og legede med dette lavede vi vores egne programmer, enten der kunne stå alene eller arbejder sammen med eksisterende programmer. På den måde sikrer man langt bedre at sidde og arbejde med noget lidt mere unikt som ikke 10.000 andre sidder og arbejder med.
Et eksempel var en scrapper til artikler der arbejdede sammen med "bestspinner" som arbejdede sammen med sidder lavet i pligg. På den måde lavede vi autoartikler med unikt indhold, noget rigtig lorteindhold, men vi tjente da penge på adsense. Vi havde også rigtigt mange nichesider lavet i WordPress med unikke artikler der blev spundet og lagt auto ud på artikle databaser, profillinks, linkwheels m.m..
Da vi besluttede os for at lave en seriøs forretning nedlagde vi de fleste af disse sider da det ikke sender et godt signal, men vi har dog beholdt nogle stykker både for nostalgiens skyld, men også til at teste med.
Det var så dagens små historier fra en tidligere "auto-niche"-mand 
SEO-kongen
Som en anden påpeger er linkbuilding altså ikke bare betalte links eller andre ting der er imod googles retningslinjer. Linkbuilding kan være, men er ikke begrænset til, at skrive artikler til andre sider med link til sin egen side, eller sørge for at ens relevante indhold bliver reklameret ud og linket til pga den gode viden der bliver præsenteret.