Der er jo også grænser for, hvor meget tid det kan betale sig at bruge på at få det samme skidt skudt i skoene. Jeg er samme sted som du |
Thomas Rosenstand:Mikkel deMib Svendsen:Ofte er der opbakning til, at det er for dårligt at SEO branchen ikke selv får ryddet op i den slags. Men når det sker er der bare ikke så meget opbakning til det.
Jeg har opgivet at advare mod risikable SEO strategier her på Amino. Det er for meget op ad bakke. Det er lidt trist, men jeg orker bare ikke rigtig de tåbelige diskussioner, der som regel kommer ud af det.
Der er jo også grænser for, hvor meget tid det kan betale sig at bruge på at få det samme skidt skudt i skoene. Jeg er samme sted som du
Ærgerligt vi ikke kan bredde diskussionen lidt ud. Jeg er bestemt ikke tilhænger af at købe links på den måde mr. Jepsen tilbyder og jeg bryder mig endnu mindre om hele den måde det bliver kommunikeret ud på.
Mit problem er at jeg ikke er helt med på hvorfor eksempelvis profillinks skulle være en skadelig SEO-strategi. Jeg har tidligere været af den opfattelse at f.eks. et profil link ikke kunne være skadeligt men derimod blot ikke have nogen værdi.
Vi har tidligere arbejdet med disse ting på vors egne nichesites og har aldrig oplevet noget negativt i forhold til straf fra google, jeg har heller ikke hørt om andre fra nichebranchen der har oplevet straf pga disse links. Jeg går ud fra det er den risiko I mener der er, altså at blive straffet (?). Jeg har generelt været af den opfattelse at google kun i ekstremt få tilfælde straffer en side for at blive linket til da man ellers kan lave negativ SEO til sine konkurrenter.
Hvis ikke Rosenstand og DeMib ønsker at gå dybere ned i denne problemstilling ville jeg være meget glad hvis der er andre af de rigtigt tunge SEO-drenge herinde der kan svare på om hvorvidt links, f.eks. profillinks, kan være en risikabel SEO-strategi og hvorfor.
Jeg har hele tiden været af den modsatte opfattelse, men jeg kan forstå de herrer er uenige, men uden jeg kan få en forklaring, hvilket nager mig