Jeg sidder lige og hører et klip med JohnG, fra Mobilsiden.dk Han fortæller at mobilsiden.dk har 160.000 unikke besøg i måneden. Mit tv-program, livingsmart.dk havde 166.000 unikke i februar samt 50.000 seere om ugen. Mobilsiden.dk har flere fultidsansatte og giver overskud. Jeg bed eks. mærke i at han fortalte, at de har 3 fuldstidsansatte programmører alene til driften af sitene. Dertil sælgere, direktør, bogholderi, 3 fuld tid i redaktionen osv. Livingsmart.dk er kun mig selv og giver bragende underskud. Man skulle jo ellers tro at jeg, som én mand, havde en meget billig drift og dermed let adgang til stort overskud - lønning og husleje er 0 kr. hos mig på nuværende tidspunkt, da jeg driver det hele selv hjemme i min kælder. Mit mål er at komme til at leve af Living Smart TV og have ansatte, ligesom eks. Mobilsiden.dk. Jeg ville ELSKE at kunne ansætte en sælger, der kunne sørge for at generere en indtægt. Jeg ville ELSKE at kunne ansætte en webmaster til at drive sitet. Jeg ville ELSKE at kunne koncentrere mig om det, JEG brænder for - men jeg oplever det som hønen og ægget......... jeg har ikke råd til at ansætte nogen og sålænge jeg ikke ansætter nogen, har jeg ikke råd...... Jeg forstår bare ikke hvor den store forskel i kapitaliseringen af vores - stort set - lige store trafik - ligger. Hvordan får jeg samme udbytte af min trafik, som mobilsiden.dk ? |
Gæt:
Du har en langt mindre indtjening per besøgende end de har.
Det er desuden svært (for mig) at se (ved første øjekast) hvad værdi der er til den besøgende. Det betyder at mange nok forsvinder lynhurtigt igen. Du skal fange deres opmærskomhed med det samme. Et tilbud om noget gratis den besøgende ser som en værdi kan på forsiden lokke folk til at tilmelde sig dit nyhedsbrev (som naturligvis sælger helt vildt godt). En stor bannerreklame midt i det hele på forsiden sender et signal om at der ikke er noget at komme efter her. Der er masser af junksider på nettet så folk er utroligt dygtige til hurtigt at sortere fra.
Jeg synes den her er lidt "smart i en fart" men temmeligt relateret til internetforretning og det at være "ene mand". Hovedbudskabet i videoerne må være at gøre det klart hvad det er for et problem du løser for kunden - og i øvrigt også hvordan du vil tjene penge på det.
http://www.authorityformula.com/funnel_events/9467