Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søges: hjælp til forretningsudvikling

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder lige og hører et klip med JohnG, fra Mobilsiden.dk

Han fortæller at mobilsiden.dk har 160.000 unikke besøg i måneden.

Mit tv-program, livingsmart.dk havde 166.000 unikke i februar samt 50.000 seere om ugen. 

Mobilsiden.dk har flere fultidsansatte og giver overskud. Jeg bed eks. mærke i at han fortalte, at de har 3 fuldstidsansatte programmører alene til driften af sitene. Dertil sælgere, direktør, bogholderi, 3 fuld tid i redaktionen osv.

Livingsmart.dk er kun mig selv og giver bragende underskud. Man skulle jo ellers tro at jeg, som én mand, havde en meget billig drift og dermed let adgang til stort overskud - lønning og husleje er 0 kr. hos mig på nuværende tidspunkt, da jeg driver det hele selv hjemme i min kælder.

Mit mål er at komme til at leve af Living Smart TV og have ansatte, ligesom eks. Mobilsiden.dk. Jeg ville ELSKE at kunne ansætte en sælger, der kunne sørge for at generere en indtægt. Jeg ville ELSKE at kunne ansætte en webmaster til at drive sitet. Jeg ville ELSKE at kunne koncentrere mig om det, JEG brænder for - men jeg oplever det som hønen og ægget......... jeg har ikke råd til at ansætte nogen og sålænge jeg ikke ansætter nogen, har jeg ikke råd...... 

Jeg forstår bare ikke hvor den store forskel i kapitaliseringen af vores - stort set - lige store trafik - ligger.

Hvordan får jeg samme udbytte af min trafik, som mobilsiden.dk ?

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gæt:
Du har en langt mindre indtjening per besøgende end de har.

Det er desuden svært (for mig) at se (ved første øjekast) hvad værdi der er til den besøgende. Det betyder at mange nok forsvinder lynhurtigt igen. Du skal fange deres opmærskomhed med det samme. Et tilbud om noget gratis den besøgende ser som en værdi kan på forsiden lokke folk til at tilmelde sig dit nyhedsbrev (som naturligvis sælger helt vildt godt). En stor bannerreklame midt i det hele på forsiden sender et signal om at der ikke er noget at komme efter her. Der er masser af junksider på nettet så folk er utroligt dygtige til hurtigt at sortere fra. 

Jeg synes den her er lidt "smart i en fart" men temmeligt relateret til internetforretning og det at være "ene mand". Hovedbudskabet i videoerne må være at gøre det klart hvad det er for et problem du løser for kunden - og i øvrigt også hvordan du vil tjene penge på det.

http://www.authorityformula.com/funnel_events/9467

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:25

Jeg surfede ind på din livingsmart.dk. Det er en flot site og prof sat op.

Så surfede jeg ind på mobilsiden.dk for at sammenligne. Umiddelbart virker siden en anelse mere prof. Men det er nok ikke det, der gør forskellen.

Derimod lagde jeg mærke til, at mobilsiden.dk anvender mørkt på lys baggrund i teksterne, mens du har lys på mørk baggrund. Det gør det nemmere at læse mobilsidens tekster. Prøv selv. Måske er ikke alle enige, men jeg synes bare, det er hurtigere at fange mobilsidens indhold.

Gita er inde på reklame-banneret, og det kunne du måske flytte. Omvendt, så har mobilsiden også et banner, men når man først har "overstået" det, er resten af siden tilgængelig nedenunder. Hos dig findes hoved-reklamen et godt stykke nede, så man først skal "hoppe over den", førend man kan komme dernedad.

Kan godt lide toppen af livingsmart med de små træer og fugle. Men søge-feltet ovre til højre skal du have lavet om! Det falder sammen med resten, fordi det bare er et mørkt felt uden klart indhold eller formål.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:31

Her er lige et eksempel på en, der har forstand på at sælge - uanset om det er på nettet eller andet: 

http://www.chetholmes.com/

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Hjørring
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:08

Hej

Jeg kikkede lige forbi, og din side er godt sat op osv...

Men...som en der bare lige"hurtigt kom forbi" fangede jeg ikke hvilket udbytte jeg kan få af din side. Du har max 15 sekunder til at fange folk, der ikke kender siden.

Det eneste der umiddelbart siger lidt om hvad man kan finde på siden er "Ny på Mac?" ellers kunne alt andet lige så godt relatere til lækkert børnetøj, boligindretning eller andet, der har at gøre med "at leve smart" :)

Et stort felt med "Udnyt dine gadgets" eller "Fuldt udbytte af din teknik" eller sådan et eller andet (du ved selv bedst hvilke ord, der dækker dit arbejdsområde).

Noget andet er - har du lavet en markedsanalyse? Forretningsplan? Ved du hvem dine kunder er - hvem dine potentielle kunder er? Noget kunne godt tyde på at du vil have god brug for at sætte dig ned og analysere lidt på det :) - og få sat dig et tydeligt mål for din side, så du har noget helt konkret at følge.

Mvh Dorte

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 20:41

Jeg er enig med de øvrige i, at det er svært at se hvad din side går ud på. Du er nødt til at fange brugerne bedre. Desuden syntes jeg, at designet er pænt, men alt for stort. Det er svært at få overblik over siden. Less is more.

Jeg kan ikke se hvad du forsøger at tjene penge på? Jeg kan se Google Adsense. Det kan være fint til at skabe lidt indtjening, men det er højst sandsynlig ikke noget du kommer til at kunne leve af.

Reklamer er typisk kun en god indtægtskilde hvis du enten har rigtig mange besøgende (i millioner visninger per måned) eller en meget fokuseret målgruppe.

Mobilsiden.dk har et meget præcist fokus (mobiltelefoner), og vil derfor kunne tage et højere pris for deres reklamer. Jo mere fokuseret målgruppe, jo mere kan man tage for reklamerne.

Du kan prøve evt. at finde ud af hvilke gadgets de enkelte brugere godt kan lide (spørg dem ved oprettelse af nyhedsbrev f.eks.). På den måde kan du målrette reklamerne bedre, og få en højere pris. Som jeg ser målgruppen er den nu 'folk der kan lide gadgets', hvilket er meget bredt.

Eller kan du prøve at finde på noget at sælge brugerne. Så kan du skabe en ny indtægtskilde. Jeg kan se du har en DVD til salg, det kunne være en ide at udbygge.

Ellers er der abonnement modellen, hvor du får brugerne til at betale for fordele (som f.eks. Amino plus).

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 22:09

Nu var jeg meget uforberedt på hvilken side/produkt livingsmart.dk var.. Men jeg forstillede mig nok noget med indretning, bolig, design usw. Så det krævede noget åbenhed og arbejde for at spore mig ind på hvad det handlede om.. Jeg tjekkede også mobilsiden.dk og det hang meget godt sammen med forventningerne :-)

Du har mange besøg, men har du en ide om afvisningsprocenten? Er det de rigtige kunder som kommer forbi, eller er det folk som søger designer lamper..

Så er jeg også i tvivl om hvad du sælger. Er det annoncer, medlemskab eller butikken som skal skaffe smør på brødet?

Dbh.

Henrik,

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:44

Måske er det fordi at en af folkene bag mobilpriser.dk brugte gangstermetoder til at skræmme konkurrenterne væk. Ifølge Computerworld og TV2 blev han anholdt i besiddelse af et skarpladt M75 gevær og et oversavet jagtgevær. Lidt sjovt at TV2 i dag bruger John G. Pedersen fra mobilpriser.dk som ekspert, men der kan selvfølgelig være ryddet ud i ejerkredsen siden.

Anyways, så får de størstedelen af deres trafik via organiske søgeresultater = gratis og så konverterer de deres besøgende til indtjening via deres prissammenligning og deraf afregning fra teleselskaberne, samt bannerannoncering.

De satser benhårdt organisk. Efter vi købte domænet billigemobiler.dk skrev de en negativ historie om den tidligere ejer af domænet og den webshop, som havde været på hjemmesiden. Jeg formoder at det var for at skaffe organisk trafik, når folk søgte på vores domæne, eller for at drille os.

Vi bad dem om at fjerne omtalen, da det var skrevet efter at domænet var udløbet og vi havde registreret det som nye ejere og på ingen måder havde forbindelse til den tidligere ejer. Det nægtede de, hvilket er en af årsagerne til at vi for et år siden valgte at benytte navnet MobilTjek til vores nye prissammenligning i stedet.

Nå, nu fik jeg både givet et svar til trådstarter og drillet lidt tilbage Wink

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 07:30
Jeg tror at Nicolaj er inde på noget af det rigtige. Det er næppe mobilsiden.dk der genererer overskuddet, men derimod nok nærmere mobilpriser.dk.

De fleste forhandlere på mobilpriser, lægger 5-10.000 kr. Pr måned for at have deres priser liggende. Så det giver hurtigt en pæn indtægt.

At de så har været dygtige til at brande sig som eksperter, har selvfølgelig hjulpet en del på den samlede trafik, og dermed også indtjeningen.

Så du kan nok ikke sammenligne din side med mobilsiden alene, men skal nok nærmere sammenligne med deres samlede produkt.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 08:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmm, du tjener ikke penge fordi det eneste du pt kan tjene penge er nogle temmelig tarvlige adwords i højre side. 

Et par skud fra hoften.

- Du har affiliate links til de produkter du anmelder (i hvert fald på dem jeg lige tjekkede). Gør disse meget mere tydlige!!! Du kan evt. både have et større link men også en stor "Køb Det Anmeldte Produkt" knap i en kontrast farve ude i højre side

- Få dig et nyhedbrev. Hvis du allerede har dette så fandt jeg det ikke og så skal det gøres mere tydeligt. Langt de fleste er enige om at "pengene er i listen". Hvis du først får folk på din liste, kan du lov til at "spamme" dem lige så meget du vil. Det betyder at du fx kan lægge flere affiliate links i det du sender ud. Listen er også med til at opbygge et forhold til dine læsere hvor de blivere tryggere ved dig og derved bliver mere parate til at tage action på hvad du nu kaster i mod dem.

- For at få folk på din liste kan du overveje at lave en freebie (som lokkemiddel). Dette kunne fx. være en 10-15 siders pdf rapport der hedder noget hen af "10 Gadgets En Hver Apple Fan Ikke Kan Undvære". 

- Du kan også gå hele vejen og lave et slags informations produkt, fx. kender jeg nogen der lige har udgivet de to første sæssoner af deres podcast som betalingsdownload. Det er information der allerede er gratis, men her har de bare samlet det i en overskuelig pakke. De snakker typisk om dette produkt i alle deres andre podcasts for at reklamere (du kunne jo også slutte af med at sige noget... "husk også at du kan købe alle 2010 anmeldelser for kun 99"). Udfordringen er selvfølgelig at dine informationer bliver hurtigere outdated. Fordelen ved et sådan produkt ville dog være at du "bare" skulle repositionere information du allerede har liggende. 

Nåh.. lige et par højre, det kan være der kommer mere senere når jeg er mere vågen.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)