Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søges: hjælp til forretningsudvikling

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hahahaha jamen så takker jeg og ser frem til at du vågner ;-)

Nyhedsbrevet har jeg - eks. tilmelding her:

Click for large view - Uploaded with Skitch

Tak for de gode råd :)

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ha, der kan man bare se... :)

Gør den endelig tyderligere. Når alt "står på samme måde" er alt lige vigtigt!!!

Lav evt. en kontrast farve på dyret (nyhedsbrevet er vigtigt for dig, tro mig - enhver "internet marketer" og "webshop ejer" vil fortælle dig at det er et af de vigtigste redskaber at tjene penge med).

Hvis du er rigtig modig kan du prøve en popup som jeg fx. bruger på http://my4hours.com (du ser den kun første gang du går ind, og så vist een gang hver 30. dag eller noget i den stil, så ser du den ikke er det nok fordi du har besøgt mit site tidligere).

Alle tricks gælder når du skal have folk på din liste, og husk så at spice det du sender ud med nogle hårde salgs emails en gang i mellem (folk skal stadig have værdi fra din liste, men det gør jo ikke noget om at du minder om at iPad2 nu er lanceret og de skal bestille den "NU" hvis de vil være sikre på at modtage en fra det første batch!)

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 09:08

Jeg forstår ikke hvorfor du sammenligner din egen side med Mobilsiden.dk.

Du driver en blog. Mobilsiden.dk driver en netavis med en ganske omfattende prissammenligning.

Det er prissammenligningen der tjener penge til Mobilsiden.dk, og ikke det redaktionelle indhold som sådan. Det er dét perspektiv du skal have med i baghovedet, når du bruger Mobilsiden.dk som sammenligningsgrundlag.

Desuden vil jeg indskyde, at Mobilsiden.dk både sigter bredere end dig samtidig med, at den generelle indholdsmæssige kvalitet og saglighed er en del højere.

Men for at komme tilbage på sporet: Det redaktionelle indhold er med til at drive trafik til prissammenligningen, og det er her fidusen ligger.

Jeg startede selv Danmarks vel nok mest lukrative blog i samme niche som dig, og jeg brugte ganske enkelt Mobilsidens opskrift. Lav en prissammenligning og driv trafik gennem relevante artikler og indhold - akkurat som du i forvejen gør med din blog.

Og så er vi nået frem til dit største problem: Du har en masse besøgende, der hver især forguder Apples produkter og køber dem i massevis. Men du ser ikke en krone, fordi du ikke sørger for, at de bliver i dit kredsløb.

Faktisk kan jeg næsten garantere dig for, at du har solgt en masse iPhones, uden du har vidst det - for alle dine besøgende har fundet det bedste tilbud gennem prissammenligningen på Mobilsiden.dk.

Anden del af det her indlæg er vedrørende din forretning, der lige nu kører med et "bragende underskud". 

Hvordan kan det lige være? Jeg har som sagt drevet en blog på størrelse med din, og det lyder godt nok vildt, at du slet ikke kan få det til at løbe rundt. Hænger det sammen med, at du bruger alt, alt for mange penge i forhold til hvad du tjener? Alle der følger med på din blog ved jo, at du har brugt hvad der givet vis ligger på den anden side af 100.000 kroner på Apple-udstyr, digitalkameraer, produktionsudstyr, køling til dit studie, og hvad der ellers er af udgifter.

Pointen her er, at lavere omkostninger er lig med en kortere vej til overskud. Skær ind til benet. Det er det vidunderlige ved teknologi idag. Det kræver ikke meget mere end en iPhone 4, en god mikrofon, en computer og internettet, hvis man vil lave gode video- og podcasts. Det ved du godt - og derfor undrer det mig, at du knalder så mange gryn af på alle mulige tænkelige gadgets, når forretningen i forvejen kører dårligt.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 09:26

BZR: nu har du startet dine to svar med at beklage dig over mig, skrive at jeg er utaknemmelig, skrive at mit indhold er dårligt osv. Skal vi ikke komme videre nu og så lade det horn, du åbenbart har i siden på mig, ligge. Jeg sætter pris på din hjælp, men det giver en dårlig start når jeg skal igennem en negativ start, når du skriver - hvis ikke du synes jeg er værd at hjælpe, skal du da ikke skrive så lange indlæg :)

At sige jeg bare driver en blog, er måske enten en mild underdrivelse eller en misforståelse. Er det tv-programmet Living Smart du blot omtaler som en blog, så synes jeg det er underdrevet. Ser du kun på min blog, kennethlund.dk, synes jeg det er misforstået, da jeg spørger på vegne af helheden: mine sites.

Jeg ved at jeg generer salg for det skriver brugerne dagligt om på sitet a la "tak for denne test, Kenneth, nu må jeg også have mig sådan en" så det er 100% sikkert at jeg skaber en masse salg - nu skal jeg så finde ud af hvordan jeg får noget ud af det, så jeg kan fortsætte med det.

At det giver underskud skyldes jo at jeg ind til videre har investeret mere i tv-kamera, serverdrift osv. end jeg har tjent ind. Det er fint at du er uenig i hvordan jeg driver min forretning, men jeg vil hellere spille angriber, end forsvarer, hvis vi snakker fodbold. Det er ikke min opfattelse, at man kan forsvare sig til en sejr og derfor vil jeg hellere sælge MERE end bruge MINDRE :)

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 09:37

klp29:

BZR: nu har du startet dine to svar med at beklage dig over mig, skrive at jeg er utaknemmelig, skrive at mit indhold er dårligt osv. Skal vi ikke komme videre nu og så lade det horn, du åbenbart har i siden på mig, ligge. Jeg sætter pris på din hjælp, men det giver en dårlig start når jeg skal igennem en negativ start, når du skriver - hvis ikke du synes jeg er værd at hjælpe, skal du da ikke skrive så lange indlæg :)

Du har helt ret. Jeg burde egentlig stoppe med at hjælpe dig og i stedet fokusere al min energi ud i at lave en rentabel og pletfri konkurrent til din side. Det er det mit instinkt siger, at Danmark og danske Apple-fans har brug for.

Jeg lever af at skrive lange indlæg, så det er såmænd ikke fordi jeg bruger så meget tid hvert enkelt indlæg. 

klp29:

At sige jeg bare driver en blog, er måske enten en mild underdrivelse eller en misforståelse. Er det tv-programmet Living Smart du blot omtaler som en blog, så synes jeg det er underdrevet. Ser du kun på min blog, kennethlund.dk, synes jeg det er misforstået, da jeg spørger på vegne af helheden: mine sites.

Jeg definerer kennethlund.dk, som en personlig blog med tilknyttet video- og podcast. Mobilsiden.dk er en branchespecifik netavis, som kan placeres i selskab med de fleste andre store danske netaviser.

Det mener jeg ikke er en underdrevet kategorisering. Du er selvfølgelig velkommen til at mene hvad du vil.

klp29:

At det giver underskud skyldes jo at jeg ind til videre har investeret mere i tv-kamera, serverdrift osv. end jeg har tjent ind. Det er fint at du er uenig i hvordan jeg driver min forretning, men jeg vil hellere spille angriber, end forsvarer, hvis vi snakker fodbold. Det er ikke min opfattelse, at man kan forsvare sig til en sejr og derfor vil jeg hellere sælge MERE end bruge MINDRE :)

Og så er vi igen fremme ved sagens kerne: Du lytter ikke til dem, der rent faktisk har været i stand til at tjene penge i den branche, som du gerne vil tjene penge i. Og hvis vi så skal blive i fodboldmetaforet: Hvis du er stor, tyk og i dårlig form, er du nok ikke den rette mand til at spille angriber, før du har slanket dig.

Held og lykke med det hele.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)