Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medlemskab af mensa

Side 4 ud af 7 (70 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Jeg kender Mensa rimligt meget, har været til nogle fester i forbindelse med nogle venner der er medlemmer. De er rigtig søde og sociale...

Det er godt, at du skriver det, for det er anderledes end det billede, jeg har fået af Mensa-medlemmer.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 22:55

Gita Street:
ALLE har behov for at føle sig betydningsfulde på et eller andet plan. En nedvurdering af andre er også en metode til det samme

Så formålet med mensa er?

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:58

Poul Madsen:
Hvis du er tilbagestående følelsesmæssigt, er det revnende ligegyldigt, om du har høj IQ eller høj uddannelse.

Jeg tror ikke man kan være tilbagestående følelsesmæssigt. Man kan være i en dårlig følelsesmæssig tilstand og få det godt igen. Tilbagestående ser jeg mere som noget der er lavere udviklet. Jeg tror vi alle har følelser på et eller andet plan. Forskellen ligger i vores fysiske tilstand og den mentale historie vi fortæller os selv er rigtig og måler os op imod. 

Den med de andre var nogen særlige var nu ret sjov :-D  

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59

Michael:

Gita Street:
ALLE har behov for at føle sig betydningsfulde på et eller andet plan. En nedvurdering af andre er også en metode til det samme

Så formålet med mensa er?

De 2 ting hænger vist ikke sammen...

Opbyggelse af selvværd gennem nedvurdering af andre er typisk noget for alle de Brian'er, der drøner rundt på vejene i håb om at imponere pigerne og andre. Det er bare et oppustet selvværd, som ikke holder ret langt.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:02

Michael,

Det kan være forskelligt. For nogen et egoboost, og andre for fællesskabet med intelligente og det spændende i at møde nye fremmede mennesker. Det kan også være en kombination af alle tre. 

Der er intet i vejen for at ville føle sig klog og dygtig. Tværtimod kan det være det drive der skal til for at der sker noget nyt. Andre der er supergode til at tjene penge vil måske have en Porsche. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:04

Gita Street:
Jeg tror ikke man kan være tilbagestående følelsesmæssigt. Man kan være i en dårlig følelsesmæssig tilstand og få det godt igen. Tilbagestående ser jeg mere som noget der er lavere udviklet.

Okay, "tilbagestående" var et kikset ord. Men hvis du er vokset op under utrygge forhold, eller du har haft forældre, der var hårde ved dig, eller fraværende eller perfektionister eller..., ja, så udvikler du dig ikke følelsesmæssigt så meget, som du ellers kunne. Det kan man heldigvis rette op på senere i livet (mere eller mindre).

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:08

Poul Madsen:

De 2 ting hænger vist ikke sammen...

Opbyggelse af selvværd gennem nedvurdering af andre er typisk noget for alle de Brian'er, der drøner rundt på vejene i håb om at imponere pigerne og andre. Det er bare et oppustet selvværd, som ikke holder ret langt.

Jeg kan godt følge din tankegang, da jeg selv har haft den. Den er jeg gået helt væk og tænker i Anthony Robbins' seks basale behov som man søger opfyldt på en eller anden måde. Ret beset, så synes jeg "klasse" har det med at tvinge sig ind under den med "selvværd". Der er ikke mange der råber "lavt selvværd" efter de mange self-made millionaires. At der så er negative og positive måder at få dækket sine behov som "vigtig" er en anden sag. 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 23:10

Nu findes der vel mange former for intelligens?

Jeg føler mig intelligent fordi jeg sparer en time af mit liv, på at lade være, med at tage en test, som nærmest udelukkende har det formål at belyse om jeg er logisk tænkende.

I arbejdsøjemed er det vel ok få lavet sådanne tests. Om man måler den logiske tankegang, personlighed, stave, sprog, empati etc. og har en man erfaring med at bestemte kompetancer passer ind i sin virksomhed, så er det da vel en fornuftig måde at screene folk på. Især hvis der er mange ansøgere.

Jeg har engang været offentlig ansat som piccolo, og for at HR afdelingen skulle have en realistisk mulighed for at vælge mellem 1500 ansøgere, blev vi sat til at sortere alle breve i med og uden frimærke. Dem som havde benyttet deres arbejdsplads stempelmaskine til at sende deres private ansøgning, de røg i første grovsortering.

Jimmy

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:15

Dimsedut:
Jeg føler mig intelligent fordi jeg sparer en time af mit liv, på at lade være, med at tage en test, som nærmest udelukkende har det formål at belyse om jeg er logisk tænkende.

Det tager 20min Geeked

Dimsedut:

Jeg har engang været offentlig ansat som piccolo, og for at HR afdelingen skulle have en realistisk mulighed for at vælge mellem 1500 ansøgere, blev vi sat til at sortere alle breve i med og uden frimærke. Dem som havde benyttet deres arbejdsplads stempelmaskine til at sende deres private ansøgning, de røg i første grovsortering.

Hehe ! Hvor mange røg fra :-)?

Fra København NV
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 23:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

... Det lyder som vittigheden om personalechefen der sidder og kikker træt på de 500 ansøgninger da han sekretær kommer ind ad døren.

Resolut tager han halvdelen af de uåbnede breve, og smider dem til sekretærens åbenlyse forargelse i papirkurven.

"De der! - frøken Jørgensen" siger han og peger på papirkurven, "og de behøver ikke se så forarget ud". - "De der, de er bare uheldige, og i vores firma vil vi ikke have uheldige medarbejdere". -

Side 4 ud af 7 (70 indlæg)