Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medlemskab af mensa

Side 5 ud af 7 (70 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:
Ret beset, så synes jeg "klasse" har det med at tvinge sig ind under den med "selvværd". Der er ikke mange der råber "lavt selvværd" efter de mange self-made millionaires. At der så er negative og positive måder at få dækket sine behov som "vigtig" er en anden sag. 

Ja, ja, jeg tror, vi er enige. Det er lidt det samme, som alle de Ph.D'ere og andre høj-akademikere, der bryster sig af deres titel. Dem findes der nogle stykker af. Jeg tror da også, at mange "self-made millionaires" når op, fordi de er drevet af behovet for anerkendelse og for at bevise, at de ER noget. Ja, okay, en del af deres drive skyldes også lavt selvværd. Jeg brugte bare den med Brian'erne, fordi det er et rimelig tydeligt eksempel. Dette sagt, så har jeg da også selv et behov for at "blive til noget".

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 23:24

IOOS Internet ApS:
Det tager 20min

Blærerøv! Det forklare hvorfor jeg ikke gider tage testen :) Mit resultat må jo blive skrækkeligt.

IOOS Internet ApS:
Hehe ! Hvor mange røg fra :-)?

Jeg mener det var mere end 20%.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:25

Må heller præcisere, du har maksimalt 20min :-).

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:25

Dimsedut:
Jeg føler mig intelligent fordi jeg sparer en time af mit liv, på at lade være, med at tage en test, som nærmest udelukkende har det formål at belyse om jeg er logisk tænkende.

Sjovt at høre nogen helt andre tanker om det :-) Jeg kan godt forstå du ikke gider tage den test så. Det lyder kedeligt bare at få målt om man er logisk tænkende.

Mensa er en eksklusiv klub ligesom BeautifulPeople.com. Jeg har læst at i Staden uddøde diskoteker til fordel for "clubs" da de jo er "eksklusive". 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 23:26

Lars larsen fra Jysk har fortalt at drivkraften hos ham var skolekammeraternes mobning over hans fattige opvækst.

Ellers er det vel bare at se et par afsnit af Matador for at komme i den rigtige "anerkendelsesstemning" - hvis det er det der skal til for at fremme ens eget drive.

Men hvis ikke man som udgangspunkt kan hvile i sig selv og sine egne kvaliteter i den fase af livet man befinder sig - er medlemskaber af mensa og lign. vel at betragte som krykker?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31

Dimsedut:
Nu findes der vel mange former for intelligens?

Øh, det er der vistnok...

Engang troede jeg, at intelligens var evnen til at optage ny viden, men jeg hørte en definition, der sagde: Intelligens er evnen til at kombinere.

Siden er jeg så stødt på mange andre former, bl.a. begyndte folk inden for newage at tale om følelsesmæssig intelligens. Man siger også, at kroppen har en intelligens.

For mig er intelligens ikke længere så evigt saliggørende, netop fordi der er så mange andre forhold, der spiller ind for, hvordan du håndterer livet. Som barn var jeg meget intelligent, men også meget følelsesmæssigt umoden (til Gita: "Tilbagestående"). Mindreværd har været en drivkraft for mig til at blive intellektuel, men siden har jeg så lært noget om det følelsesmæssige. Det er af samme grund, jeg ikke vælger at stræbe efter mere boglig uddannelse og titler, nej, for mig er det langt vigtigere at blive iværksætter, fordi det er en personlig egenskab. Det kræver en vis modenhed at turde tage springet og stå på usikker grund...

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 23:31

Michael:
Men hvis ikke man som udgangspunkt kan hvile i sig selv og sine egne kvaliteter i den fase af livet man befinder sig - er medlemskaber af mensa og lign. vel at betragte som krykker?

Vi har vel alle behov for krykker i den ene eller anden form.

Det er nu nok alligevel de færreste mennesker som fungerer godt hele livet igennem uden en eller anden form for anerkendelse fra andre end sig selv.

Det er ganske naturligt at søge anerkendelse og ønske at andre mennesker ser op til en / respekterer en / anderkender den man er.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:36

Poul,

Jeg ville sgu også bryste mig af at have fået en Ph.D-grad eller være self made millionaire. Jeg vægter dog livskvalitet højest. Jeg tror det er umuligt at skelne mellem "lavt selvværd" og drive. Den synes jeg Anthony Robbins har overhalet psykologerne indenom med hans tanker om det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:45

Gita Street:
Jeg ville sgu også bryste mig af at have fået en Ph.D-grad eller være self made millionaire.

Jo, det ville da osse selv, men der er Fanden til forskel på, om du render rundt og praler over, at du nu har papir på at være meget mere bedrevidende end alle andre, eller om du sidder derhjemme og hygger dig over din titel. Kun at gøre det sidste er det sværeste.

Gita Street:
Jeg tror det er umuligt at skelne mellem "lavt selvværd" og drive. Den synes jeg Anthony Robbins har overhalet psykologerne indenom med hans tanker om det.

Okay, måske har han ret, det aner jeg intet om, men jeg skelner mellem de 2 ting. Har du lavt selvværd, men intet drive til at få dig til at gøre noget ved det, vil du blive siddende og jamre selvmedlidende - eller du vil prøve at kompensere på anden vis.

Har du drive og selvværd når du som regel langt, fordi du i højere grad TØR gøre noget og stoler på, at du KAN.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:45

Michael:

Det er muligt det kan være krykker hvis det er det der skal holde en oppe. Det tvivler jeg dog på er tilfældet normalt (for Poul: særlinge). 

Side 5 ud af 7 (70 indlæg)